Fra FællesØkonomi til Særsklit Økonomi!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.122 visninger
114 svar
51 synes godt om
30. juli 2013

Anonym trådstarter

Min mand og jeg har været sammen i 7 år ! ( snart 8 år ) Vi er IKKE gift! 

Da vi havde været sammen i ½ år, besluttede vi os for at ligge vores økonomi sammen... 

min kæreste havde INTET gæld, hvor jeg havde '' en del '' gæld. 

dengang i banken hvor vi lagde vores økonomi sammen tog vi et lån til barndåbsfest og et indskudslån... '

idag skylder vi 170.000 kr. og jeg er PT på kontanthjælp ( har taget 2 uddannelser) Min mand har fast arbejde og har altid haft det! og vi venter nummer 2 barn, og banken har afvist os et indskudslån selvom vi slet ikke har plads her hvor vi bor nu.... 

Nu kommer mine spørgsmål!: 

1. Kan vi godt få særskilt økonomi igen? selvom vi ikke går fra hinanden? det kan banken vel ikke bestemme ??? !! 

2. kan jeg godt tage hele lånet , så min ''mand'' bliver gældfri?

3. hvis han så blev gældfri, kunne han så optage et indskudslån ?

Vi tænker lidt at han skifter til en anden bank imens jeg beholder den vi har nu.. 

håber nogen ved et og andet, og kan fortælle mig lidt om '' reglerne'' 

jeg er træt af vi skal sidde i denne lille bolig ( jeg ved ikke hvor vi skal placere vores barnevogn og tremmeseng, for vi har virkelig ikke plads her hvor vi bor , og de vil ikke give os et indskudslån i og med jeg er på kontanthjælp!..... 

på forhånd tak , og god aften  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juli 2013

B&J

har i prøvet at kontakte en privat udlejer???

fortæl i ikke har indskudet og i søger en hvor i kan betale af på pr måned...

vi havde 5000kr til undskud, vi spinklede og sparede i 3mdr og til vores held var der ind der ville og vi betalte 1000kr af hver månede eller mere hvis vi havde..

og ja nu er vi gældfri og bor i lejlighed der er større

Anmeld

30. juli 2013

EKAB

Profilbillede for EKAB
Det lyder til I har optaget mange lån. Ville det ikke være bedre for jer, at I selv sparede de penge op, inden I begynder at gældsætte jer yderligere?

Banken afviser jer ikke uden grund.

Anmeld

30. juli 2013

Anonym trådstarter

ES90 skriver:

Det lyder til I har optaget mange lån. Ville det ikke være bedre for jer, at I selv sparede de penge op, inden I begynder at gældsætte jer yderligere?

Banken afviser jer ikke uden grund.

Er godt klar over banken ikke afviser uden grund, jeg har jo selv skrevet grunden : vi skylder 170.000 kr og jeg er på kontanthjælp... 

og vi er i fuld gang med at spare op, men der går lige 4-5 år før vi overhoved har så meget at vi har til et nyt indskud ! 

vi overvejer at gå fra hinanden, for ingen af os gider den her situation mere...  

og jeg gider ikke '' ødelægge '' min mands liv pga. jeg ikke kan komme ud og få et arbejde trods alle mine ansøgninger. 

min mand siger at sådan har han det ikke, men sådan har jeg det, og det er ikke det værd.... så vil jeg hellere at vi er hver for sig, og kan give vores børn og hinanden det liv vi fortjener. 

Anmeld

30. juli 2013

Anonym trådstarter

B&J skriver:

har i prøvet at kontakte en privat udlejer???

fortæl i ikke har indskudet og i søger en hvor i kan betale af på pr måned...

vi havde 5000kr til undskud, vi spinklede og sparede i 3mdr og til vores held var der ind der ville og vi betalte 1000kr af hver månede eller mere hvis vi havde..

og ja nu er vi gældfri og bor i lejlighed der er større

ja det har jeg prøvet, og de griner nærmest af mig, og ligger røret på!  

Anmeld

30. juli 2013

gonefishing

Anonym skriver:

Da vi havde været sammen i ½ år, besluttede vi os for at ligge vores økonomi sammen... 

dengang i banken hvor vi lagde vores økonomi sammen tog vi et lån til barndåbsfest og et indskudslån... '

idag skylder vi 170.000 kr. og jeg er PT på kontanthjælp ( har taget 2 uddannelser) Min mand har fast arbejde og har altid haft det! og vi venter nummer 2 barn, og banken har afvist os et indskudslån selvom vi slet ikke har plads her hvor vi bor nu.... 

1. Kan vi godt få særskilt økonomi igen? selvom vi ikke går fra hinanden? det kan banken vel ikke bestemme ??? !! 

Vi tænker lidt at han skifter til en anden bank imens jeg beholder den vi har nu.. 

jeg er træt af vi skal sidde i denne lille bolig ( jeg ved ikke hvor vi skal placere vores barnevogn og tremmeseng, for vi har virkelig ikke plads her hvor vi bor , og de vil ikke give os et indskudslån i og med jeg er på kontanthjælp!..... 

Må jeg spørger hvor meget indskudslånet er på?
Der er flere kommuner hvor man kan få hjælp til indskud (leje lejligheder) ved at betale dem tilbage over tid.

Anmeld

30. juli 2013

Anonym trådstarter

Flodkilling skriver:

Må jeg spørger hvor meget indskudslånet er på?
Der er flere kommuner hvor man kan få hjælp til indskud (leje lejligheder) ved at betale dem tilbage over tid.

Jamen indskudslånet er 30.000 ca... + - ... 

og kommunen vil ikke hjælpe da min mand tjener '' for meget '' 

men banken mener han tjener '' for lidt '' åbenbart. 

Anmeld

30. juli 2013

MorDk

Pyha hvis I går fra hinanden for 170.000 kr ja så ved jeg ikke...

Hvis bare jeg kun skyldte 170.000!!

Nå, men I må da kunne finde en løsning. Om ikke andet så må I blive boende hvor I bor pt. Indtil tingene ser lidt anderledes ud.

I har optaget lånet sammen. Og jeg tror ikke på banken vil lade din kæreste "gå fri" I hæfter soldarisk. Det er bankens "sikkerhed"

Og du har jo ikke mulighed for at afdrage på så meget på lånet hvis du er på KH.

Anmeld

30. juli 2013

Celine89

Anonym skriver:

Er godt klar over banken ikke afviser uden grund, jeg har jo selv skrevet grunden : vi skylder 170.000 kr og jeg er på kontanthjælp... 

og vi er i fuld gang med at spare op, men der går lige 4-5 år før vi overhoved har så meget at vi har til et nyt indskud ! 

vi overvejer at gå fra hinanden, for ingen af os gider den her situation mere...  

og jeg gider ikke '' ødelægge '' min mands liv pga. jeg ikke kan komme ud og få et arbejde trods alle mine ansøgninger. 

min mand siger at sådan har han det ikke, men sådan har jeg det, og det er ikke det værd.... så vil jeg hellere at vi er hver for sig, og kan give vores børn og hinanden det liv vi fortjener. 

Undskyld hvis jeg lyder hård, men hvis det vil tage jer 4-5år at spare sammen til et indskud, så er der vel ikke noget at sige til, at banken ikke vil låne jer pengene?

Det lyder ikke til at I har økonomi til at optage flere lån, og det problem bliver jo ikke løst, ved at din kæreste skifter bank - hvis der ikke er penge til at spare op, er der jo heller ikke penge til at betale af på endnu et lån.

Anmeld

30. juli 2013

Giraffen

Anonym skriver:

prøv boligforeninger og akutbolger - indskud i boligforeninger er 99% af gangene under 10.000 og billige i husleje - så man man ofre fx belligenhed for at få plads til familien

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.