Fra FællesØkonomi til Særsklit Økonomi!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. juli 2013

Anonym trådstarter

SjeBets skriver:

jeg har været enlig mor til to, og jeg vil hellere have en at dele det med end de ekstra tillæg. 

ja, vil jeg da klart også men som sagt kan man ikke leve af kærlighed og kildevand når man har børn  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juli 2013

Mettefpigen

Nico170611 skriver:

Jeg er helt enig. 

Jeg synes bare jeg har hørt at man ikke må optage lån da man heller ikk må ha en værdi over 10000. 

Det har jeg ikk hørt om, men det var bare det bankmanden og mig snakkede om da jg skulle låne....

Anmeld

30. juli 2013

Anonym trådstarter

Mettefpigen skriver:

Undskyld, men helt ærligt, vil du seriøst gå fra din mand for at blive enlig mor??? Fordi man får SÅ mange penge ud af det!! Det gør man altså ikk og specielt ikk hvis du skal have en 4 værelses......

nej, jeg vil netop gøre det for min kærestes skyld... 

jeg føler jo skyld over at han ikk kan komme videre i livet, og det er ikke særlig fedt at være skyld i.... 

og så synes jeg ikke det er fair at når man bor sammen med sine to børn, så kan man ikke have et værelse til dem hver, ja der er ikke en gang plads til tremmesengen... 

men når man er enlig er der ingen problemer med at få lige hvad man vil have! 

( - kender flere enlige der har det som blommen i et æg ) - 

Anmeld

30. juli 2013

EKAB

Profilbillede for EKAB
Mettefpigen skriver:

Det har jeg ikk hørt om, men det var bare det bankmanden og mig snakkede om da jg skulle låne....

Man bør nok lige læse sine papirer igennem vedr. KH, inden man skriver under, for man må ikke have formue på over 10.000 kr når man får KH.

Og til TS: Det lyder til du vil være enlig mor rent Pro forma overfor kommunen. Synes du skal tage en snak med din mand omkring de her tanker.. Helt ærligt.
Hvis I er så pressede økonomisk, hvorfor så sætte et barn I verden?

Beklager hvis dette støder dig, men det lyder som om lejligheden er mega lille og pengene kun lige rækker til dagen og vejen.

Spar pengene op selv, uanset hvor lang tid det tager. Lad være med at optag flere lån... Det er skruen uden ende.

Anmeld

30. juli 2013

Mettefpigen

Anonym skriver:

jeg føler jo skyld over at han ikk kan komme videre i livet, og det er ikke særlig fedt at være skyld i.... 

og så synes jeg ikke det er fair at når man bor sammen med sine to børn, så kan man ikke have et værelse til dem hver, ja der er ikke en gang plads til tremmesengen... 

Altså når man er i et forhold lever man sammen i medgang og modgang... Man burde ikk gå fra hinanden fordi det er hårdt.... Og fordi der er nogle der lever som blommen i et æg så er det langtfra alle! Jeg et selv enlig mor og det er altså ikk så super skønt som du måske har hørt.... Men altså hvad så med børnene? Skal de bare leve med mor og far hver for sig pågrund af penge og drømme? Det er måske noget man burde have tænkt på før man fik dem!

Anmeld

30. juli 2013

Nixo

Anonym skriver:

Om et år har du måske et arbejde også kan i få de ting sammen som i gerne vil have. 

hvis din mand ikk har noget i mod jeres situatition hvorfor så ikk holde ud lidt i nu ? 

Anmeld

30. juli 2013

Mettefpigen

ES90 skriver:

Man bør nok lige læse sine papirer igennem vedr. KH, inden man skriver under, for man må ikke have formue på over 10.000 kr når man får KH.

Og til TS: Det lyder til du vil være enlig mor rent Pro forma overfor kommunen. Synes du skal tage en snak med din mand omkring de her tanker.. Helt ærligt.
Hvis I er så pressede økonomisk, hvorfor så sætte et barn I verden?

Beklager hvis dette støder dig, men det lyder som om lejligheden er mega lille og pengene kun lige rækker til dagen og vejen.

Spar pengene op selv, uanset hvor lang tid det tager. Lad være med at optag flere lån... Det er skruen uden ende.

Nu var det mere mht til lån jeg snakkede om 10000, ikk for at få kh...

Anmeld

30. juli 2013

SjeBets

Vores børn her ikke et værelse hver, det er da ikke en menneskeret at have. Det havde mine heller ikke da jeg var alene med dem, fordi at finde en 4 værelses var næsten umulig. Og nej man får ikke i hoved og røv, nogen kan finde ud af at bruge systemtet.

Hvad så hvis din mand ikke vil bo uden hans børn ? har du tænkt over det ? vil du så være villig til at flytte fra ham uden dine børn.

Jeg ved at min mand bestemt ikke har lyst til at bo nogle steder uden hans børn, og det slog ham helt ud da hans eks skred med ungerne.  For ham er det at bo med hans børn noget vigtigere end et hus, eller andet materielt

Anmeld

30. juli 2013

EKAB

Profilbillede for EKAB
Mettefpigen skriver:

Nu var det mere mht til lån jeg snakkede om 10000, ikk for at få kh...

Men hvis du optager lån på 10.000 til et eller andet, så har du jo også en ''formue''...

Anmeld

30. juli 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Er godt klar over banken ikke afviser uden grund, jeg har jo selv skrevet grunden : vi skylder 170.000 kr og jeg er på kontanthjælp... 

og vi er i fuld gang med at spare op, men der går lige 4-5 år før vi overhoved har så meget at vi har til et nyt indskud ! 

vi overvejer at gå fra hinanden, for ingen af os gider den her situation mere...  

og jeg gider ikke '' ødelægge '' min mands liv pga. jeg ikke kan komme ud og få et arbejde trods alle mine ansøgninger. 

min mand siger at sådan har han det ikke, men sådan har jeg det, og det er ikke det værd.... så vil jeg hellere at vi er hver for sig, og kan give vores børn og hinanden det liv vi fortjener. 

Jeres børn fortjener en far og mor der er sammen. De er da ligeglade med penge. Tror du undervurderer hvor hårdt det kan være for børn når far og mor går fra hinanden. 

kan I virkelig ikke spare sammen til indskud? Hvor meget drejer det sig om? Husk på at I også får noget tilbage fra insdkuddet af den lejlighed i bor i nu. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.