Anonym skriver:
Min mand og jeg har været sammen i 7 år !
( snart 8 år ) Vi er IKKE gift!
Da vi havde været sammen i ½ år, besluttede vi os for at ligge vores økonomi sammen...
min kæreste havde INTET gæld, hvor jeg havde '' en del '' gæld.
dengang i banken hvor vi lagde vores økonomi sammen tog vi et lån til barndåbsfest og et indskudslån... '
idag skylder vi 170.000 kr. og jeg er PT på kontanthjælp ( har taget 2 uddannelser) Min mand har fast arbejde og har altid haft det! og vi venter nummer 2 barn, og banken har afvist os et indskudslån selvom vi slet ikke har plads her hvor vi bor nu....
Nu kommer mine spørgsmål!:
1. Kan vi godt få særskilt økonomi igen? selvom vi ikke går fra hinanden? det kan banken vel ikke bestemme ??? !!
2. kan jeg godt tage hele lånet , så min ''mand'' bliver gældfri?
3. hvis han så blev gældfri, kunne han så optage et indskudslån ?
Vi tænker lidt at han skifter til en anden bank imens jeg beholder den vi har nu..
håber nogen ved et og andet, og kan fortælle mig lidt om '' reglerne''
jeg er træt af vi skal sidde i denne lille bolig ( jeg ved ikke hvor vi skal placere vores barnevogn og tremmeseng, for vi har virkelig ikke plads her hvor vi bor , og de vil ikke give os et indskudslån i og med jeg er på kontanthjælp!.....
på forhånd tak , og god aften
Nu spørger jeg måske lidt dumt.. men hvilket sted koster 30.000 i indskud hvis det ikke er ejer køb? Skal i bo i indre københavn?
Man kan altså godt finde lejeboliger til et rimeligt indskud, og stadig stort nok til en familie på 4.. i må huske i har et lån på ret meget.. og i har en økonomi hvor du har kontanthjælp og din mand har arbejde.. Så kan man ikke forlange at man skal kunne bruge så mange penge på et indskud.. Kan sagtens forstå i gerne vil bo et andet sted.. Men i må tage en dyb indånding og prøve at finde noget billigere 
Og ellers prøv at fokusere på noget andet end at flytte indtil du kan få noget arbejde af en art?
Ved godt det overhovedet ikke er sjovt at vente på noget man virkelig gerne vil, kender det selv, men man kan bare ikke alt når man er på kontanthjælp