Fra FællesØkonomi til Særsklit Økonomi!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. juli 2013

Zelinasmor

ES90 skriver:

Forskellen er jo at DU har oplyst kommunen om det, og fået et OK.
Havde du ikke det, så er det bedrageri jf. Gældende lovgivning.

Jeg vil gerne slå paragrafferne op i morgen, men jeg er en anelse træt lige nu

Jeg tror skam også på det du siger. Men tænker bare at hvis det er direkte ulovligt så må kommunerne jo heller ikke særbehandle 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. juli 2013

Zelinasmor

ES90 skriver:

Det bliver bedrageri, når man undlader at oplyse kommunen om lånet.

Jeg havde spurgt ved kommunen og fik OK fra dem. Jeg kender ikke til nogen der har fået nej fra kommunen hvis det var til noget nyttigt man lånte pengene.

Anmeld

31. juli 2013

Nixo

xoxotasha skriver:

Hvor står ordet ULOVLIGT henne? Jeg havde flere til at kigge mit igennem. Og fik et skriftligt svar tilbage om at lånet var OK og at de ikke ville snuppe min børneopsparing når den blev udbetalt. Og jeg er langt fra den eneste. Har flere bekendte og veninder der har lånt i banken til indskud, bil og lign. 

Man skriver under på at man ikke har en formue på over 10000kr når du søger om kh. 

Kommunerne holder ikk øje med så noget altid men hvis man bliver taget i det kan man få store problemer. 

Anmeld

31. juli 2013

Nixo

xoxotasha skriver:

Jeg havde spurgt ved kommunen og fik OK fra dem. Jeg kender ikke til nogen der har fået nej fra kommunen hvis det var til noget nyttigt man lånte pengene.

så ikke lige at du skrev du havde fået ok men så er der jo ingen problemer der men ved bare man skriver under på det men at man så kan få tilladelse vidste jeg ikk men det jo bare en god ting

Anmeld

31. juli 2013

mpr

Anonym skriver:

Min mand og jeg har været sammen i 7 år ! ( snart 8 år ) Vi er IKKE gift! 

Da vi havde været sammen i ½ år, besluttede vi os for at ligge vores økonomi sammen... 

min kæreste havde INTET gæld, hvor jeg havde '' en del '' gæld. 

dengang i banken hvor vi lagde vores økonomi sammen tog vi et lån til barndåbsfest og et indskudslån... '

idag skylder vi 170.000 kr. og jeg er PT på kontanthjælp ( har taget 2 uddannelser) Min mand har fast arbejde og har altid haft det! og vi venter nummer 2 barn, og banken har afvist os et indskudslån selvom vi slet ikke har plads her hvor vi bor nu.... 

Nu kommer mine spørgsmål!: 

1. Kan vi godt få særskilt økonomi igen? selvom vi ikke går fra hinanden? det kan banken vel ikke bestemme ??? !! 

2. kan jeg godt tage hele lånet , så min ''mand'' bliver gældfri?

3. hvis han så blev gældfri, kunne han så optage et indskudslån ?

Vi tænker lidt at han skifter til en anden bank imens jeg beholder den vi har nu.. 

håber nogen ved et og andet, og kan fortælle mig lidt om '' reglerne'' 

jeg er træt af vi skal sidde i denne lille bolig ( jeg ved ikke hvor vi skal placere vores barnevogn og tremmeseng, for vi har virkelig ikke plads her hvor vi bor , og de vil ikke give os et indskudslån i og med jeg er på kontanthjælp!..... 

på forhånd tak , og god aften  

Nu spørger jeg måske lidt dumt.. men hvilket sted koster 30.000 i indskud hvis det ikke er ejer køb? Skal i bo i indre københavn? 

Man kan altså godt finde lejeboliger til et rimeligt indskud, og stadig stort nok til en familie på 4.. i må huske i har et lån på ret meget.. og i har en økonomi hvor du har kontanthjælp og din mand har arbejde.. Så kan man ikke forlange at man skal kunne bruge så mange penge på et indskud.. Kan sagtens forstå i gerne vil bo et andet sted.. Men i må tage en dyb indånding og prøve at finde noget billigere

Og ellers prøv at fokusere på noget andet end at flytte indtil du kan få noget arbejde af en art?  

Ved godt det overhovedet ikke er sjovt at vente på noget man virkelig gerne vil, kender det selv, men man kan bare ikke alt når man er på kontanthjælp

Anmeld

31. juli 2013

gonefishing

Anonym skriver:

o

Jeg har hørt andre banker, men jeg står lige pt i RKI, så Mig vil ingen hjælpe, og derfor jeg tænker det ikke længere skal gå ud over min mand.... 

så hvis han har helt sin egen økonomi i sin egen bank, og jeg også har, så står han næsten gældfri , og så kan min økonomi vel ikke være interresant for nogen... 

Med mindre i lader jer skille, så vil banken altid bede om den andens indkomst/udgifter.

Min mand har lige lånt 50.000kr til indskud og på trods af at han er medarbejder og sagtens kan betale det af hurtigt, så skulle jeg med ind over og de skulle have mine oplysninger.
Jeg har en mindre gæld på 40.000kr men studere, men på grund af mig -fordi jeg stod i bankens røde system (jeg havde ændret på lånets ydelse, godt nok sat op, men stadig en ændring), var vi tæt på ikke at kunnr låne.
KUN fordi jeg havde "ændret" i mit lån 3 gange.
Hvis du mere end en gang om året har haft overtræk, bedt om ekstra hjælp indtil d.1, ændret på dine lån ect. Så står du med rødt hos banken.

Anmeld

31. juli 2013

gonefishing

Chel1992 skriver:

Nu spørger jeg måske lidt dumt.. men hvilket sted koster 30.000 i indskud hvis det ikke er ejer køb? Skal i bo i indre københavn? 

Man kan altså godt finde lejeboliger til et rimeligt indskud, og stadig stort nok til en familie på 4.. i må huske i har et lån på ret meget.. og i har en økonomi hvor du har kontanthjælp og din mand har arbejde.. Så kan man ikke forlange at man skal kunne bruge så mange penge på et indskud.. Kan sagtens forstå i gerne vil bo et andet sted.. Men i må tage en dyb indånding og prøve at finde noget billigere

Og ellers prøv at fokusere på noget andet end at flytte indtil du kan få noget arbejde af en art?  

Ved godt det overhovedet ikke er sjovt at vente på noget man virkelig gerne vil, kender det selv, men man kan bare ikke alt når man er på kontanthjælp

Der er mange leje der desværre koster mellem 30-50.000 i indskud i dag
Med mindre man har været skrevet op i 20år og får tilbudt noget så er de eneste ledige "her og nu", nybyggeri. Og det koster
Desværre har kommunen også lavet ny regel om at alle over 18 i en hustand skal være i 37 timers fuldtids arbejde, før at de vil hjælpe med deres akut boliger som typisk er ude i ghettoerne.
Dvs hvis du er en familie som virkelig intet tag har over hovedet, og den ene er i gang med uddannelse eller er syg, og du ikke har været skrevet op i 20år, eller du for dine børns skyld ikke vil flytte hvert 1-2år ved privat udlejning.
Så må man til lommerne og leje sig ind i nybyggeri. Som typisk er dyrt.

Anmeld

31. juli 2013

MorDk

Anonym skriver:

ja, vi har prøvet at leve af Kærlighed og kildevand ( bogstaveligt talt ) den går bare ikke med 2 børn  

Tænker bare... jeg er ret imponeret over hvad vi faktisk kan leve for om mdr. Min kæreste er på su. og pt er jeg på barselsdagpenge. Vi har sgu ikke meget at rykke rundt med. Men vi mangler ikke noget.

Anmeld

31. juli 2013

Munder

Kan sagtens forstå det er frustrerende med rod i økonomien.

Har I talt med banken for at de kan se på jeres budget - det kunne jo være rigtig godt, hvis I fandt lidt penge til at betale noget af gælden af?

Nu ved jeg ikke hvor stort I bor, men kunne I ikke omrokere og leve med lidt plads indtil du har arbejde? I forhold til "gamle dage" er det jo luksus at ungerne skal have hvert deres værelse - dengang sov man alle steder også i stuen. Det ville vel være langt det bedste at blive boende et stykke tid, i stedet for at optage mere gæld I ikke kan betale af på.

Anmeld

31. juli 2013

B&J

Anonym skriver:

vi har et mad/husholdnsbudget på 700 kr om ugen ( vi kan ikke gøre det billigere) med mindre vi får risengrød 3 gange i ugen....  

handler kun ind 1 gang i ugen ( hver søndag ) Laver altid madplaner osv  

ved du hvad man kan sagtens leve billigt uden det er risengrød hver dag husk det ...

men det kan være det er andet i budgettet der så ikke helt stemmer... men jeg ved det jo ikke for kender ikke jeres budget eller jeres penge

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.