Fra FællesØkonomi til Særsklit Økonomi!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. juli 2013

SjeBets

Anonym skriver:

har altså ikke kun et rådighedsbeløb på 100 kr 

tror hun skriver 100 kr, fordi du selv har skrevet at i kun kan spare 100 kr op pr mdr.( mener jeg det var du skrev kan ikke huske så langt tilbage) Så hvis i kun kan sparer 100 kr op pr mdr, vil det tage meget lang tid at betale de 30K af.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juli 2013

Nixo

Anonym skriver:

jamen vi har penge lige akurrat til alle udgifter, lån, og så mad og husholdning, SFO osv .... 

men det gør også at vi ikke kan spare mere op end 100 kr f.eks..... 

jeg synes selv vores økonomi er fornuftig , og vi spare alle steder og får tingene til at køre... 

banken siger bare BLANKT nej, KUN fordi jeg er på kontanthjælp.... 

Men hvis i kun kan spare 100kr op om måneden hvordan vil i så kunne betale af på et nyt lån ? 

Anmeld

30. juli 2013

Zelinasmor

ES90 skriver:

Var det helt fint med kommunen?

Da jeg var på kontanthjælp lånte jeg knap 25000kr og havde desuden en børneopsparing på 16000kr som blev udbetalt da jeg blev 21, den rørte de heller ikke. Så det med de 10.000 er nok lidt en vurderings sag fra kommune til kommune. Kommer nok også an på om du låner 10.000 kr til fis og ballade eller om du låner til et indskud, kørekort eller lign.

Anmeld

30. juli 2013

EKAB

Profilbillede for EKAB
Mettefpigen skriver:

Jo men det er selvfølgelig min egen fejl, havde virkelig bare ikk forestået det på den måde.....

Det er også et virvar af regler.

To muligheder: Kontakt din kommune og få et ok fra dem. (Det er trods alt ikke penge du har stående på kontoen. Jeg går ud fra de er brugt på et eller andet), eller også tier du stille og ber en lille bøn for de ikke lægger mærke til det

Anmeld

30. juli 2013

EKAB

Profilbillede for EKAB
xoxotasha skriver:

Da jeg var på kontanthjælp lånte jeg knap 25000kr og havde desuden en børneopsparing på 16000kr som blev udbetalt da jeg blev 21, den rørte de heller ikke. Så det med de 10.000 er nok lidt en vurderings sag fra kommune til kommune. Kommer nok også an på om du låner 10.000 kr til fis og ballade eller om du låner til et indskud, kørekort eller lign.

Selvfølgelig er det en vurderingssag... Men det er stadig ulovligt at have en formue på over 10.000, når man er på KH

Anmeld

30. juli 2013

Mettefpigen

ES90 skriver:

LåLåLånLånt

Det er også et virvar af regler.

To muligheder: Kontakt din kommune og få et ok fra dem. (Det er trods alt ikke penge du har stående på kontoen. Jeg går ud fra de er brugt på et eller andet), eller også tier du stille og ber en lille bøn for de ikke lægger mærke til det

Jaa... Tror bare jeg lader det være.... Så må jeg se hvad der sker...

Anmeld

31. juli 2013

Zelinasmor

ES90 skriver:

Selvfølgelig er det en vurderingssag... Men det er stadig ulovligt at have en formue på over 10.000, når man er på KH

Hvor står ordet ULOVLIGT henne? Jeg havde flere til at kigge mit igennem. Og fik et skriftligt svar tilbage om at lånet var OK og at de ikke ville snuppe min børneopsparing når den blev udbetalt. Og jeg er langt fra den eneste. Har flere bekendte og veninder der har lånt i banken til indskud, bil og lign. 

Anmeld

31. juli 2013

EKAB

Profilbillede for EKAB
xoxotasha skriver:

Hvor står ordet ULOVLIGT henne? Jeg havde flere til at kigge mit igennem. Og fik et skriftligt svar tilbage om at lånet var OK og at de ikke ville snuppe min børneopsparing når den blev udbetalt. Og jeg er langt fra den eneste. Har flere bekendte og veninder der har lånt i banken til indskud, bil og lign. 

Forskellen er jo at DU har oplyst kommunen om det, og fået et OK.
Havde du ikke det, så er det bedrageri jf. Gældende lovgivning.

Jeg vil gerne slå paragrafferne op i morgen, men jeg er en anelse træt lige nu

Anmeld

31. juli 2013

SjeBets

xoxotasha skriver:

Hvis du læser reglerne for KH inde på borger.dk vil du se der står at man ikke må have en formue på over 10.000 kr. og det gælder også i biler og fast ejendom. MEN MEN MEN de går jo ind og vurdere på den enkelte sag, jeg var på KH kort tid, og der så de bort fra min bil, fordi at de mente at jeg var hurtig ude af systemtet igen, og det var jeg også

Anmeld

31. juli 2013

EKAB

Profilbillede for EKAB
xoxotasha skriver:

Det bliver bedrageri, når man undlader at oplyse kommunen om lånet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.