Fra FællesØkonomi til Særsklit Økonomi!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. juli 2013

Nixo

Mettefpigen skriver:

Det må man godt for det har jeg fået.... De skal bare tjekke hvor meget man kan betale tilbage hver måned....

Okay  

troede bare at det var forbudt at optage lån for kommunerne 

Men ved ikk så meget om det men så blev jeg det klogere 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juli 2013

Nixo

Anonym skriver:

det kommer an på hvilken kommune man bor i... 

for det er rigtig nok, at er man på KH , så er der lukket ned for alt hvad der hedder lån osv osv... men det er bare ikke alle banker og kommuner der overholder de ''regler''så synes det er træls der er nogen der får lov og andre ikke gør... 

Ja det er da træls, men måske du skulle høre hvad din kommune siger så du ikke lige pludselig kommer i en dårlig situaiton  

Anmeld

30. juli 2013

Mettefpigen

Nico170611 skriver:

Okay  

troede bare at det var forbudt at optage lån for kommunerne 

Men ved ikk så meget om det men så blev jeg det klogere 

Forstår ikk helt hvorfor det skal være "forbudt".... Man er jo ikk en dårlig betaler fordi man er på KH, så længe man kan leve selvom man betaler af så burde det være fint..... Jeg betaler 1500 tilbage hver måned på mit lån...

Anmeld

30. juli 2013

SjeBets

Mettefpigen skriver:

Forstår ikk helt hvorfor det skal være "forbudt".... Man er jo ikk en dårlig betaler fordi man er på KH, så længe man kan leve selvom man betaler af så burde det være fint..... Jeg betaler 1500 tilbage hver måned på mit lån...

det er heller ikke forbudt, men bankerne må selv bestemme hvem de låner til, og man må ikke have en "formue" på over 10.000 kr.

Og det er ikke sikker at banken vil låne til en på KH hvis man i forvejen har en trægt økonomi, de er en forretning og skal også se på det til deres fordel

Anmeld

30. juli 2013

Nixo

Mettefpigen skriver:

Jeg er helt enig. 

Jeg synes bare jeg har hørt at man ikke må optage lån da man heller ikk må ha en værdi over 10000. 

Anmeld

30. juli 2013

Anonym trådstarter

SjeBets skriver:

Måske de har bedre forudsætninger for at kunne låne, feks ingen tidligere lån, kort tid på KH, mulighed for job snart, og så videre det kan man jo ikke vide.  Du skriver selv du skal på barsel nu, så kan banken godt se at du vil ikke stige i indtæg i minimum 6-8 mdr og nok mere.

Jeg tror det er svært men kontakt jeres bank om det kan blive delt , er dog ikke sikkert at de vil det når du står i RKI, før at jeres fælles lån er betalt ud.

Og ved ikke hvad det er du mener er et fedt liv, for med mindre du bryder med min mand/kæreste, er du ikke enlig selv om i flytter fra hinanden.  Og være enlig mor er ikke en dans på roser altid.

jeg mener at vi vil have mange flere penge hver for sig ... som enlig Mor til 2 vil jeg have en meget bedre økonomi selv, ( jeg har endda set indlæg herinde på baby.dk hvor meget en enlig får i tilskud, friplads osv) og min mand vil kunne udleve sine drømme med eget Hus, bil, Sommerhus, ferie i udlandet osv - ja det er drømme vi har sammen, men som vi ikke kan sammen!

og ja der er selvfølgelig forskel på folk, som du beskriver, nogle af dem som får lov på KH, er måske nogen som kun har været på det ikort tid osv... 

Anmeld

30. juli 2013

Nixo

Mettefpigen skriver:

Hov værdi= formue

Anmeld

30. juli 2013

SjeBets

Anonym skriver:

jeg mener at vi vil have mange flere penge hver for sig ... som enlig Mor til 2 vil jeg have en meget bedre økonomi selv, ( jeg har endda set indlæg herinde på baby.dk hvor meget en enlig får i tilskud, friplads osv) og min mand vil kunne udleve sine drømme med eget Hus, bil, Sommerhus, ferie i udlandet osv - ja det er drømme vi har sammen, men som vi ikke kan sammen!

og ja der er selvfølgelig forskel på folk, som du beskriver, nogle af dem som får lov på KH, er måske nogen som kun har været på det ikort tid osv... 

jeg har været enlig mor til to, og jeg vil hellere have en at dele det med end de ekstra tillæg. 

Anmeld

30. juli 2013

Mettefpigen

SjeBets skriver:

det er heller ikke forbudt, men bankerne må selv bestemme hvem de låner til, og man må ikke have en "formue" på over 10.000 kr.

Og det er ikke sikker at banken vil låne til en på KH hvis man i forvejen har en trægt økonomi, de er en forretning og skal også se på det til deres fordel

Det var bare sådan det blev beskrevet tidligere..... Selvfølgelig skal de det, det var også det jeg skrev.....

Anmeld

30. juli 2013

Mettefpigen

Anonym skriver:

Undskyld, men helt ærligt, vil du seriøst gå fra din mand for at blive enlig mor??? Fordi man får SÅ mange penge ud af det!! Det gør man altså ikk og specielt ikk hvis du skal have en 4 værelses......

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.