Fra FællesØkonomi til Særsklit Økonomi!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. juli 2013

Benjamins'mor

Anonym skriver:

jamen vi har penge lige akurrat til alle udgifter, lån, og så mad og husholdning, SFO osv .... 

men det gør også at vi ikke kan spare mere op end 100 kr f.eks..... 

jeg synes selv vores økonomi er fornuftig , og vi spare alle steder og får tingene til at køre... 

banken siger bare BLANKT nej, KUN fordi jeg er på kontanthjælp.... 

Det er da klart du ikke kan låne på kontanthjælp. Ingen på kontanthjælp må tage et lån.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juli 2013

Menne

Jeg ville nok fokusere mere på jobsituationen. Du er forhåbenligt ikke på kontanthjælp resten af din tid.. Brug din energi på jobsøgning i stedet for.. Der er nok "bare" tale om en periode, så ser tingene jo anderledes ud.. I et forhold støtter man hinanden. Tænk måske en dag vender rollerne og du skal måske forsørge/ støtte din mand.. At gå fra hinanden af de årsager du beskriver, virker for mig helt hen i vejret..  Held og lykke med det hele

Anmeld

30. juli 2013

Anonym trådstarter

Benjamins'mor skriver:

Det er da klart du ikke kan låne på kontanthjælp. Ingen på kontanthjælp må tage et lån.

det er jeg klar over..... men det passer ikke, for der er sindsygt mange på kontanthælp som får lov at tage huslån osv... 

men ved du noget om  mine spørgsmål ? eller skulle du bare lige kommentere .... 

Anmeld

30. juli 2013

Benjamins'mor

Anonym skriver:

det er jeg klar over..... men det passer ikke, for der er sindsygt mange på kontanthælp som får lov at tage huslån osv... 

men ved du noget om  mine spørgsmål ? eller skulle du bare lige kommentere .... 

Jeg kunne sagtens svare dig, men når du så kommer med sådan et svar, så gider jeg egentligt ikke...

Det er langt fra mange der får ja til huslån når man er på kontanthjælp, for du må ikke have en værdi over 10.000.

Anmeld

30. juli 2013

Nixo

Benjamins'mor skriver:

Jeg kunne sagtens svare dig, men når du så kommer med sådan et svar, så gider jeg egentligt ikke...

Det er langt fra mange der får ja til huslån når man er på kontanthjælp, for du må ikke have en værdi over 10.000.

Jeg synes også jeg har hørt at man ikke må optage lån når man er på kontanthjælp for kommunen, men ved ikke om det er rigtigt ? 

Har en bekendt som engang ville låne penge og hun modtog det og fik så afvide at det må man ikke. 

Anmeld

30. juli 2013

Anonym trådstarter

Menne skriver:

Jeg ville nok fokusere mere på jobsituationen. Du er forhåbenligt ikke på kontanthjælp resten af din tid.. Brug din energi på jobsøgning i stedet for.. Der er nok "bare" tale om en periode, så ser tingene jo anderledes ud.. I et forhold støtter man hinanden. Tænk måske en dag vender rollerne og du skal måske forsørge/ støtte din mand.. At gå fra hinanden af de årsager du beskriver, virker for mig helt hen i vejret..  Held og lykke med det hele

du har fuldstændig ret, det virker tåbeligt, men ikke destro mindre vil vi kunne leve nogle fede Liv hver for sig.....for vi vil have en masse penge hver for sig og særudgifter. 

lige nu kan vi ingenting pga min RKI og Kontanthjælp... 

men jeg leder hver dag med lys og lygte efter et arbejde, lige nu er jeg godt nok på barsel og skal snart føde, men bagefter fødslen søger jeg videre og videre. 

Anmeld

30. juli 2013

Anonym trådstarter

Benjamins'mor skriver:

det er jeg godt klar over det du skriver... 

blev du stødt over det jeg skrev tilbage ? for det var ikke menningen, men du skriver noget til mig jeg godt ved, og så var det heller ikke det mit indlæg spørger dig om, og i øvrigt står der også at jeg godt ved alle de her ting.... ?!

Anmeld

30. juli 2013

Anonym trådstarter

Nico170611 skriver:

Jeg synes også jeg har hørt at man ikke må optage lån når man er på kontanthjælp for kommunen, men ved ikke om det er rigtigt ? 

Har en bekendt som engang ville låne penge og hun modtog det og fik så afvide at det må man ikke. 

det kommer an på hvilken kommune man bor i... 

for det er rigtig nok, at er man på KH , så er der lukket ned for alt hvad der hedder lån osv osv... men det er bare ikke alle banker og kommuner der overholder de ''regler''så synes det er træls der er nogen der får lov og andre ikke gør... 

Anmeld

30. juli 2013

Mettefpigen

Benjamins'mor skriver:

Det må man godt for det har jeg fået.... De skal bare tjekke hvor meget man kan betale tilbage hver måned....

Anmeld

30. juli 2013

SjeBets

Anonym skriver:

det kommer an på hvilken kommune man bor i... 

for det er rigtig nok, at er man på KH , så er der lukket ned for alt hvad der hedder lån osv osv... men det er bare ikke alle banker og kommuner der overholder de ''regler''så synes det er træls der er nogen der får lov og andre ikke gør... 

Måske de har bedre forudsætninger for at kunne låne, feks ingen tidligere lån, kort tid på KH, mulighed for job snart, og så videre det kan man jo ikke vide.  Du skriver selv du skal på barsel nu, så kan banken godt se at du vil ikke stige i indtæg i minimum 6-8 mdr og nok mere.

Jeg tror det er svært men kontakt jeres bank om det kan blive delt , er dog ikke sikkert at de vil det når du står i RKI, før at jeres fælles lån er betalt ud.

Og ved ikke hvad det er du mener er et fedt liv, for med mindre du bryder med min mand/kæreste, er du ikke enlig selv om i flytter fra hinanden.  Og være enlig mor er ikke en dans på roser altid.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.