Fra FællesØkonomi til Særsklit Økonomi!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. juli 2013

MorDk

Anonym skriver:

nej du læste ikke forkert  det er nemlig rigtigt At indskudslån og barnedåbsfest har vi lånt sammen , men det er kun 30.000 kr til sammen, som min mand skylder, eller det vil sige , så skylder han faktisk kun 15.000 kr af de 170.000 kr... 

alt det andet er udelukkende mig... 

og det er nemlig derfor jeg spørger hvordan man gør det , og hvordan reglerne er ! 

Kender ikke reglerne 100% Men jeg ved bare at de lån I har sammen er nok svære at splitte op eller overdrage da du "kun" er på KH. Banken vil jo gerne have en garanti. Og den mindskes betydeligt ved at din man ikke længere skal stå på lånekontrakten. Men ring til banken og hør' omkring reglerne/mulighederne.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juli 2013

MorDk

Anonym skriver:

ja praesis... 

og hvem har lyst til at odelaegge sin partners dromme ! 

Ingen... men altså hvis han elsker dig... så må man også opgive nogle drømme

Anmeld

30. juli 2013

B&J

Anonym skriver:

jamen vi har penge lige akurrat til alle udgifter, lån, og så mad og husholdning, SFO osv .... 

men det gør også at vi ikke kan spare mere op end 100 kr f.eks..... 

jeg synes selv vores økonomi er fornuftig , og vi spare alle steder og får tingene til at køre... 

banken siger bare BLANKT nej, KUN fordi jeg er på kontanthjælp.... 

ja den er ikke nem... men i kan ikke spare mad? eller er alle pengene til udgiferter ja det er godt nok svært især når man ikke ved hvad jeres penge står og går... men håber da i finder en ny lejlighed...

Anmeld

30. juli 2013

Anonym trådstarter

MorDk skriver:

Ingen... men altså hvis han elsker dig... så må man også opgive nogle drømme

Han elsker mig, derfor han finder sig i situationen .... 

men jeg kan ikke l;ngere leve med at det skal vaere saadan... 

alle andre omkring os kan faa lov at flytte 2 gange i traek osv, selvom de kun er p[ SU... 

men vi kan ikke en dyt fordi jeg er paa kontanthjaelp... 

Anmeld

30. juli 2013

MorDk

Anonym skriver:

Han elsker mig, derfor han finder sig i situationen .... 

men jeg kan ikke l;ngere leve med at det skal vaere saadan... 

alle andre omkring os kan faa lov at flytte 2 gange i traek osv, selvom de kun er p[ SU... 

men vi kan ikke en dyt fordi jeg er paa kontanthjaelp... 

Måske det ser sort ud lige nu. Men tingene bliver "bedre" om ikke andet så lærer man at accepterer tingenes tilstand. Man kan meget hvis bare man holder sammen!

Anmeld

30. juli 2013

Anonym trådstarter

B&J skriver:

ja den er ikke nem... men i kan ikke spare mad? eller er alle pengene til udgiferter ja det er godt nok svært især når man ikke ved hvad jeres penge står og går... men håber da i finder en ny lejlighed...

vi har et mad/husholdnsbudget på 700 kr om ugen ( vi kan ikke gøre det billigere) med mindre vi får risengrød 3 gange i ugen....  

handler kun ind 1 gang i ugen ( hver søndag ) Laver altid madplaner osv  

Anmeld

30. juli 2013

Anonym trådstarter

MorDk skriver:

Måske det ser sort ud lige nu. Men tingene bliver "bedre" om ikke andet så lærer man at accepterer tingenes tilstand. Man kan meget hvis bare man holder sammen!

ja, vi har prøvet at leve af Kærlighed og kildevand ( bogstaveligt talt ) den går bare ikke med 2 børn  

Anmeld

30. juli 2013

Anonym trådstarter

MorDk skriver:

Har faktisk lige været til begravelse idag, og tænker bare at man skal huske at nyde livet imens man har det, og jeg synes det er vigtigt at livet ikke bare spadsere forbi uden man opnår det man gerne vil.... 

Anmeld

30. juli 2013

gonefishing

Anonym skriver:

Jamen indskudslånet er 30.000 ca... + - ... 

og kommunen vil ikke hjælpe da min mand tjener '' for meget '' 

men banken mener han tjener '' for lidt '' åbenbart. 

Underligt. Men det vil ikke hjælpe at få særskilt økonomi. Banken skal bruge begges indkomst, gæld ect.
Jeg ville måske prøve st hører ad i en anden bank

Anmeld

30. juli 2013

Anonym trådstarter

Flodkilling skriver:

Underligt. Men det vil ikke hjælpe at få særskilt økonomi. Banken skal bruge begges indkomst, gæld ect.
Jeg ville måske prøve st hører ad i en anden bank

Jeg har hørt andre banker, men jeg står lige pt i RKI, så Mig vil ingen hjælpe, og derfor jeg tænker det ikke længere skal gå ud over min mand.... 

så hvis han har helt sin egen økonomi i sin egen bank, og jeg også har, så står han næsten gældfri , og så kan min økonomi vel ikke være interresant for nogen... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.