Fra FællesØkonomi til Særsklit Økonomi!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. juli 2013

B&J

Anonym skriver:

ja det har jeg prøvet, og de griner nærmest af mig, og ligger røret på!  

hvad med at søge på nettet???

jeg gik ind under en side må undskylde kan ikke huske havd den hedder.

skrev vi var mor far + barn ønskede os en lejlighed med max husleje og ekstra børneværelse der gik 2 dage så var der bid og der stod i teksten ang det med indskud

jamen er det så private, de fleste syntes jeg ikke er så strikse igen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juli 2013

Anonym trådstarter

MorDk skriver:

Pyha hvis I går fra hinanden for 170.000 kr ja så ved jeg ikke...

Hvis bare jeg kun skyldte 170.000!!

Nå, men I må da kunne finde en løsning. Om ikke andet så må I blive boende hvor I bor pt. Indtil tingene ser lidt anderledes ud.

I har optaget lånet sammen. Og jeg tror ikke på banken vil lade din kæreste "gå fri" I hæfter soldarisk. Det er bankens "sikkerhed"

Og du har jo ikke mulighed for at afdrage på så meget på lånet hvis du er på KH.

jamen det er derfor jeg opretter dette indlæg, netop fordi vi er ved at finde ud af en løsning ( som du siger ) netop så vi evt. kunne blive sammen... 

og det er jo ikke pga. 170.000 kr , det er pga. at vi sidder fast, fordi JEG er på kontanthjælp...... hvad skal det gå ud over min mand for ?

min mand har mange drømme ( som han sagtens kunne udleve hvis han ikke var sammen med mig ) 

så som sagt vil jeg ikke føle at jeg ødelægger livet for min mand... 

Anmeld

30. juli 2013

Anonym trådstarter

MorDk skriver:

Pyha hvis I går fra hinanden for 170.000 kr ja så ved jeg ikke...

Hvis bare jeg kun skyldte 170.000!!

Nå, men I må da kunne finde en løsning. Om ikke andet så må I blive boende hvor I bor pt. Indtil tingene ser lidt anderledes ud.

I har optaget lånet sammen. Og jeg tror ikke på banken vil lade din kæreste "gå fri" I hæfter soldarisk. Det er bankens "sikkerhed"

Og du har jo ikke mulighed for at afdrage på så meget på lånet hvis du er på KH.

og nu du skriver at vi hæfter soldarisk - hvad så hvis vi går fra hinanden, det er jo mine lån ( min mand var som sagt gældfri da vi fandt sammen) 

Anmeld

30. juli 2013

B&J

det du ellers skriver du er på kontanthjælp og din kæreste fast job så har i jo min 20.000kr udbetalt og det er lav sats? sidder i måske for hårdt eller bruger pengene forkert...

fordi jeg skriver sådan er fordi vi betaler også af på et lån men vi kan leve og har det okay på en voksen elevløn og en kontanthjælp håber ikke meget længe

Anmeld

30. juli 2013

CroQuis

Jeg ved at min mand for mange år siden, havde en kæreste. De havde også fælles økonomi og gik fra hinanden. Da hun havde fast job, valgte hun at tage det meste af gælden med sig (da det også var hendes), så han kom ud uden ret meget gæld...

Men heeelt præcist hvordan og hvorledes, er jeg ikke klar over. Men ved bare at de godt kunne dele gælden som de ville - dengang 

Anmeld

30. juli 2013

MorDk

jamen det er derfor jeg opretter dette indlæg, netop fordi vi er ved at finde ud af en løsning ( som du siger ) netop så vi evt. kunne blive sammen... 

og det er jo ikke pga. 170.000 kr , det er pga. at vi sidder fast, fordi JEG er på kontanthjælp...... hvad skal det gå ud over min mand for ?

min mand har mange drømme ( som han sagtens kunne udleve hvis han ikke var sammen med mig ) 

så som sagt vil jeg ikke føle at jeg ødelægger livet for min mand... 

Kan godt følge dig! Sidder i samme situation dog med fast job. Men jeg er reg. i RKI og min kæreste kan ikke optage lån pga. det. heller ikke selvom han INTET skylder udover SU-lån. det er pga. at jeg er reg. som "dårlig betaler"

Men tror bare ikke du kan overtage lånet hvis I har oprettet det sammen. Da I hæfter soldarisk.

Anmeld

30. juli 2013

MorDk

Anonym skriver:

og nu du skriver at vi hæfter soldarisk - hvad så hvis vi går fra hinanden, det er jo mine lån ( min mand var som sagt gældfri da vi fandt sammen) 

Måske læste jeg forkert. Står det kun i dit navn?

Anmeld

30. juli 2013

Anonym trådstarter

B&J skriver:

det du ellers skriver du er på kontanthjælp og din kæreste fast job så har i jo min 20.000kr udbetalt og det er lav sats? sidder i måske for hårdt eller bruger pengene forkert...

fordi jeg skriver sådan er fordi vi betaler også af på et lån men vi kan leve og har det okay på en voksen elevløn og en kontanthjælp håber ikke meget længe

jamen vi har penge lige akurrat til alle udgifter, lån, og så mad og husholdning, SFO osv .... 

men det gør også at vi ikke kan spare mere op end 100 kr f.eks..... 

jeg synes selv vores økonomi er fornuftig , og vi spare alle steder og får tingene til at køre... 

banken siger bare BLANKT nej, KUN fordi jeg er på kontanthjælp.... 

Anmeld

30. juli 2013

Anonym trådstarter

MorDk skriver:

Måske læste jeg forkert. Står det kun i dit navn?

nej du læste ikke forkert  det er nemlig rigtigt At indskudslån og barnedåbsfest har vi lånt sammen , men det er kun 30.000 kr til sammen, som min mand skylder, eller det vil sige , så skylder han faktisk kun 15.000 kr af de 170.000 kr... 

alt det andet er udelukkende mig... 

og det er nemlig derfor jeg spørger hvordan man gør det , og hvordan reglerne er ! 

Anmeld

30. juli 2013

Anonym trådstarter

MorDk skriver:

Kan godt følge dig! Sidder i samme situation dog med fast job. Men jeg er reg. i RKI og min kæreste kan ikke optage lån pga. det. heller ikke selvom han INTET skylder udover SU-lån. det er pga. at jeg er reg. som "dårlig betaler"

Men tror bare ikke du kan overtage lånet hvis I har oprettet det sammen. Da I hæfter soldarisk.

ja praesis... 

og hvem har lyst til at odelaegge sin partners dromme ! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.