sommerbarn<3 skriver:
Det har du sørme ret i. Men altså, ja, synes bare er bliver brugt for meget krudt på at diskutere om muslimerne vs "kristne" altså for Søren, det med de tegninger der også, så lad da vær med at tegne dem hvis de bliver så stødt. Så vigtig er det vel ikke.
jeg får bare børnehave assosiationer. Jeg vil tegne din puttebamse/mor/eller whatever selvom jeg ved du begynder at tude og får hjemve. Helt ærligt, og hvis vi går helt derned på børnehaveniveu så ved vi jo alle samme godt at vi ville sige til lille Ole at han skulle lade være med at drille lille Lise ved at tegne hendes mor made horn i panden. Men nej nu er vi voksne og vil bestemme selv koste hvad det koste vil. Sjovt vi godt kan tænke klart når vi skal hjælpe børnene til at blive gode hjælpsomme og søde mennesker. Men vi selv glemmer det og opføre os som egoistiske svin med hovedet under armen og skaber os for det må vi gerne og lægger nogen helt andre værdier i ordet ytringsfrihed. Har vi overhohede nogensinde hørt om begræbet "frihed under ansvar" for egen opførsel. Altså hvor herre bevares.
ved godt jeg er temmelig alene om den mening, for altid huk for det. Men det er nu engang min mening at hvis noget ikke betyder det store for den ene, så tilgodeser man den anden som det betyder meget for og omvendt.
Slet ikke men muslimerne har jo også selv et ansvar for at fungere i det danske samfund som vi alle er en del af. Jeg synes også tegninger sagen tog overhånd, men det her handler om den danske kultur og at man laver om på selve kulturen for en minoritet, vi kan sagtens gå på kompromis og imødekomme alle kulturer uden at det skal involvere andre, det svarer jo til at vi pludselig ikke må spise ko/oks hvis hinduerne råber højt nok.
Vi holdte dåb for et år siden og serverede helstegt pattegris, en ven er jøde og han fik noget andet kød, og havde der været andre hensyn havde vi taget dem også
Hvad så hvis vi har en dagpleje med 5 børn, ifølge de 40% er 2 børn muslimer og de alle 5 må ikke spise gris, så har vi en der ikke kan tåle nødder og mælk og gluten, jamen så skal alle 5 børn have særlig kost, en er vegetar jamen kan du se hvor jeg vil hen. Det handler ikke ikke om at vi ikke skal tage hensyn, men synes ikke problemet er større end der ses på børnene i den pågældende institution og så laves der 2 slags mad de dage der feks serveres frikadeller, serveres også kyllingedeller at man imødekommer uden at det skal gå ud over resten bare fordi nogle spiser anderledes eller ikke kan lide maden
Synes netop det bliver et problem hvis vi indretter os efter en minoritet bare fordi de råber højest og vi andre bare siger nå ja. Hvor slutter den så
Anmeld