Svinekød bandlyst i instutioner!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. juli 2013

MariaKyedDK

VråJepsen skriver:

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article2041767.ece

hvad er jeres mening om dette? Det gør mig simpelthen så vred. Og forskelsbehandling - hvad med lille kaj der gerne vil have sin frikadelle?! 

- vi gør alt i Danmark for at tilfredsstille andre kulturer! 

SVINERI! vi lever i et land hvor svinekød af en stor del af vores Liv her i Danmark. og aldrig om nogen kommmer til at bestemme om mine børn skal have en frikkedelle med i børnehave. 

jeg er så træt af at vi skal tage hensyn til udlændingerne ..... de tager sgu ikke en skid hensyn til os. og det er fandme VORES land.

Lader aldrig være med at give mine unger svinekød med på madpakken !!! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juli 2013

A&F

Det mener jeg bestemt osse. Der skal være plads til alle. Derfor vælger jeg at VI ikke spiser halal, fordi at jeg er overbevist om at det er dyremishandling. 

og derfor mener jeg osse at disse børnehaver burde servere forskellig mad til  forskellige mennesker, i stedet for at forbyde flertallet at spise hvad der falder dem naturligt for at tilgodese en minoritet. For så burde de jo tilgodese alle. Osse os, der synes at det er uetisk.

Og jeg nævnte intet om islam. Jeg nævnte at den undersøgelse du henviste til er fra dengang man troede jorden var flad og at kuren imod vuggedød var at svinge en død kat over hovedet ved fuldmåne.

Jeg mener tværtimod at det er en skånsom behandling i forhold til ikke halal slagtning. Men vi har jo hver vores overbevisning.. Yes, men jeg henviser til det fordi halalslagtning er fra islam , derfor jeg nævner det.

Anmeld

16. juli 2013

Gittemor09

nu er der madordning i min datters børnehave... men det rører mig faktisk ikke om de får svinekød eller ej... hun skal nok få sine dunser herhjemme...

det der rører noget i mig er at der skal tages hensyn til noget og ikke alt...

hvad med dem:

der har sukkersyge

der har lactolose (hedder det ikke sådan) allergi

veganere

dem der ikke spiser oksekød....

skal alt det så også laves om?? hvad må børnene så snart spise?

Anmeld

16. juli 2013

A&F

MariaKyedDK skriver:

SVINERI! vi lever i et land hvor svinekød af en stor del af vores Liv her i Danmark. og aldrig om nogen kommmer til at bestemme om mine børn skal have en frikkedelle med i børnehave. 

jeg er så træt af at vi skal tage hensyn til udlændingerne ..... de tager sgu ikke en skid hensyn til os. og det er fandme VORES land.

Lader aldrig være med at give mine unger svinekød med på madpakken !!! 

Det er lige så meget dit som mit. Vi er mange nationaliteter i DK. Men alle skal respekteres og ikke forskelsbehandles. Det er en menneskeret i vores verden.

Anmeld

16. juli 2013

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis

For mig handler det om, at andre ikke skal bestemme hvad mine børn får at spise, hvad med vegetarerne/ hinduerne som ser koen som hellig, jøderne som spiser kosher, vi skal vel tilgodese alles behov

Det har du sørme ret i. Men altså, ja, synes bare er bliver brugt for meget krudt på at diskutere om muslimerne vs "kristne" altså for Søren, det med de tegninger der også, så lad da vær med at tegne dem hvis de bliver så stødt. Så vigtig er det vel ikke.

jeg får bare børnehave assosiationer. Jeg vil tegne din puttebamse/mor/eller whatever selvom jeg ved du begynder at tude og får hjemve. Helt ærligt, og hvis vi går helt derned på børnehaveniveu så ved vi jo alle samme godt at vi ville sige til lille Ole at han skulle lade være med at drille lille Lise ved at tegne hendes mor made horn i panden.  Men nej nu er vi voksne og vil bestemme selv koste hvad det koste vil. Sjovt vi godt kan tænke klart når vi skal hjælpe børnene til at blive gode hjælpsomme og søde mennesker. Men vi selv glemmer det og opføre os som egoistiske svin med hovedet under armen og skaber os for det må vi gerne og lægger nogen helt andre værdier i ordet ytringsfrihed. Har vi overhohede nogensinde hørt om begræbet "frihed under ansvar" for egen opførsel. Altså hvor herre bevares.

ved godt jeg er temmelig alene om den mening, for altid huk for det. Men det er nu engang min mening at hvis noget ikke betyder det store for den ene, så tilgodeser man den anden som det betyder meget for og omvendt.

Anmeld

16. juli 2013

MariaKyedDK

A&F skriver:

Det er lige så meget dit som mit. Vi er mange nationaliteter i DK. Men alle skal respekteres og ikke forskelsbehandles. Det er en menneskeret i vores verden.

ja det har du ret i , men hvis de dog vil lade os selv bestemme hvad vi har lyst til at æde.... 

Anmeld

16. juli 2013

optimistmor

A&F skriver:

Erklærer mig til dels ikke enig i den artikel du fremviser. Derfor har jeg valgt at tilføje 2 , hvor den ene beskriver hvordan et dyr skal behandles da islam faktisk går ind for dyrevelfærd og er imod mishandling af dyr.   http://islamqa.dk/index.php?option=com_zoo&task=item&item_id=939&Itemid=1 og  http://www.avisen.dk/touch/intet-i-vejen-med-halal-slagtning_12498.aspx

jeg valgte at fremhæve netop denne udtalelse bevidst. dog der nok er mange forskellige...

men dette var for at fremhæve at det ikke kan være rimeligt at dansk troende børn skal undvære svinekød og til gengæld kan risikere at skulle affinde sig med dette.

for jeg er personligt helt sikker på hvis vi kom til et muslimsk land og bo, ville de ikke servere svinekød fordi det er i vores ånd at spise.

ellers må alle børnehaver da gå tilbage til det originale og lade forældre om selv at sørge for maden til børnene. sådan er det i børnehaven min dreng går i :-)

Anmeld

16. juli 2013

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
optimistmor skriver:

jeg valgte at fremhæve netop denne udtalelse bevidst. dog der nok er mange forskellige...

men dette var for at fremhæve at det ikke kan være rimeligt at dansk troende børn skal undvære svinekød og til gengæld kan risikere at skulle affinde sig med dette.

for jeg er personligt helt sikker på hvis vi kom til et muslimsk land og bo, ville de ikke servere svinekød fordi det er i vores ånd at spise.

ellers må alle børnehaver da gå tilbage til det originale og lade forældre om selv at sørge for maden til børnene. sådan er det i børnehaven min dreng går i :-)

Det kan du jo ikke sammenligne! Altså vi servere jo ikke arabiske retter og udelukker det danske, det jo ikke det som det handler om. 

Det er bare en lille ingrediens vi undlader for at halvdelen (nogen steder) af børnene ikke skal sidde og kigge lagt efter det de ikke må få, imens d andre guffer i sig. For det er da forskelsbehandling så det batter! Det er jo små uskyldige børn vi snakker om for filan.

Anmeld

16. juli 2013

A&F

MariaKyedDK skriver:

ja det har du ret i , men hvis de dog vil lade os selv bestemme hvad vi har lyst til at æde.... 

Nu har man så valgt at indføre det i de institutioner artiklen nævner. Så må forældrene jo sige fra. Evt på en demokratisk måde .

Anmeld

16. juli 2013

Kløver

sommerbarn<3 skriver:

Det har du sørme ret i. Men altså, ja, synes bare er bliver brugt for meget krudt på at diskutere om muslimerne vs "kristne" altså for Søren, det med de tegninger der også, så lad da vær med at tegne dem hvis de bliver så stødt. Så vigtig er det vel ikke.

jeg får bare børnehave assosiationer. Jeg vil tegne din puttebamse/mor/eller whatever selvom jeg ved du begynder at tude og får hjemve. Helt ærligt, og hvis vi går helt derned på børnehaveniveu så ved vi jo alle samme godt at vi ville sige til lille Ole at han skulle lade være med at drille lille Lise ved at tegne hendes mor made horn i panden.  Men nej nu er vi voksne og vil bestemme selv koste hvad det koste vil. Sjovt vi godt kan tænke klart når vi skal hjælpe børnene til at blive gode hjælpsomme og søde mennesker. Men vi selv glemmer det og opføre os som egoistiske svin med hovedet under armen og skaber os for det må vi gerne og lægger nogen helt andre værdier i ordet ytringsfrihed. Har vi overhohede nogensinde hørt om begræbet "frihed under ansvar" for egen opførsel. Altså hvor herre bevares.

ved godt jeg er temmelig alene om den mening, for altid huk for det. Men det er nu engang min mening at hvis noget ikke betyder det store for den ene, så tilgodeser man den anden som det betyder meget for og omvendt.

Slet ikke men muslimerne har jo også selv et ansvar for at fungere i det danske samfund som vi alle er en del af. Jeg synes også tegninger sagen tog overhånd, men det her handler om den danske kultur og at man laver om på selve kulturen for en minoritet, vi kan sagtens gå på kompromis og imødekomme alle kulturer uden at det skal involvere andre, det svarer jo til at vi pludselig ikke må spise ko/oks hvis hinduerne råber højt nok.

Vi holdte dåb for et år siden og serverede helstegt pattegris, en ven er jøde og han fik noget andet kød, og havde der været andre hensyn havde vi taget dem også

Hvad så hvis vi har en dagpleje med 5 børn, ifølge de 40% er 2 børn muslimer og de alle 5 må ikke spise gris, så har vi en der ikke kan tåle nødder og mælk og gluten, jamen så skal alle 5 børn have særlig kost, en er vegetar jamen kan du se hvor jeg vil hen. Det handler ikke ikke om at vi ikke skal tage hensyn, men synes ikke problemet er større end der ses på børnene i den pågældende institution og så laves der 2 slags mad de dage der feks serveres frikadeller, serveres også kyllingedeller at man imødekommer uden at det skal gå ud over resten bare fordi nogle spiser anderledes eller ikke kan lide maden

Synes netop det bliver et problem hvis vi indretter os efter en minoritet bare fordi de råber højest og vi andre bare siger nå ja. Hvor slutter den så

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.