Svinekød bandlyst i instutioner!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. juli 2013

optimistmor

jeg syntes vitterlig det er for groft at folket i den kristne overbevisning samt resten af vores befolkning skal affinde sig med dette!

hvad bliver det næste? at der ikke må serveres kød og æg samt lign overhovedet, fordi der skal på samme måde vises hensyn til veganere?

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juli 2013

Kløver

kesuh skriver:

Hahahah åh ja!! hvor gad jeg godt se en pædagog smide min søns leverpostej/frikadellemad ud foran næsen på ham. Det gad jeg virkelig godt se!! 

Bor endda her i Vollsmose og han går i integreret institution, så det er en blandet flok af forskellige folkeslag, hvor vi ikke har sådan en tam madpolitik. Det eneste der er omkring maden er, at de helst ikke ser børnene får slik og kage med, undtagen til fødselsdage..

Den artikel der er bare langt ud og nogle burde have et rap over fingerne for at foreslå sådan noget. Fuldstændig til grin ja det er så..

Jeg grinte så meget pga den her fra artiklen ->

Flere steder i København har man sågar ud over svineforbuddet besluttet kun at servere halalslagtet kød for børnene, fordi man ikke vil forskelsbehandle på grund af religion.

De forskelsbehandler da vores børn og vælger leverpostej og deller fra.. Bæster-.-

Jeg synes også netop man forskelsbehandling, og hvem siger jeg feks vil have halal slagtet kød til mine børn, har jeg ikke også et valg

Godt jeg bor i Jylland hvor det ikke er på tale, og håber ikke det kommer

Anmeld

16. juli 2013

Noneother

Jeg synes virkelig at det er noget svineri.

Jeg kan ikke se hvorfor flertallet skal straffes pga. hensyn til mindretallet. Hvad er der i vejen med bare at lave noget andet til dem der ikke spiser svinekød?

Der er en børnehave i min by der har "forbudt" det, og jeg ville ikke tøve et sekund med at skifte børnehave hvis det gik ud over min dreng. 
Jeg vil selv have lov at bestemme hvad han må/ikke må spise, og på listen over ting vi ikke serverer herhjemme er bl.a. halalslagtet kød, som nu er det eneste de giver børnene i visse børnehaver.

Jeg håber virkelig at politikerne går ind i den her. Det kan simpelthen ikke være rigtigt.

Anmeld

16. juli 2013

Kløver

optimistmor skriver:

jeg syntes vitterlig det er for groft at folket i den kristne overbevisning samt resten af vores befolkning skal affinde sig med dette!

hvad bliver det næste? at der ikke må serveres kød og æg samt lign overhovedet, fordi der skal på samme måde vises hensyn til veganere?

Lyder så frygteligt, stakkels ko

Anmeld

16. juli 2013

optimistmor

Noneother skriver:

Jeg synes virkelig at det er noget svineri.

Jeg kan ikke se hvorfor flertallet skal straffes pga. hensyn til mindretallet. Hvad er der i vejen med bare at lave noget andet til dem der ikke spiser svinekød?

Der er en børnehave i min by der har "forbudt" det, og jeg ville ikke tøve et sekund med at skifte børnehave hvis det gik ud over min dreng. 
Jeg vil selv have lov at bestemme hvad han må/ikke må spise, og på listen over ting vi ikke serverer herhjemme er bl.a. halalslagtet kød, som nu er det eneste de giver børnene i visse børnehaver.

Jeg håber virkelig at politikerne går ind i den her. Det kan simpelthen ikke være rigtigt.

dette er ikke en ondt ment men iblandt kød vi spiser er desværre også (mishandlet slagtet) læste det da jeg fandt det andet, det er lige så ukendt som det var med hestekød...

Anmeld

16. juli 2013

Noneother

optimistmor skriver:

dette er ikke en ondt ment men iblandt kød vi spiser er desværre også (mishandlet slagtet) læste det da jeg fandt det andet, det er lige så ukendt som det var med hestekød...

Det kommer vel an på hvad du køber. 

Nu går jeg ind for dyrevelfærd, og undgår derfor kød/æg fra mishandlede dyr i så stort et omfang som det er muligt.

Så jeg vil da helt sikkert ikke ha´at min søn skal have serveret kød fra dyr som jeg ved (100%, ikke bare en mulighed) er blevet mishandlet.

Anmeld

16. juli 2013

Swerg

Juliekp skriver:

Undskyld mit sprog, men jeg brækker mig over sådan en udmelding! Jeg er så vred og træt af at vi skal tilfredsstille alle andre kulture end vores egen. 

I Danmark skal de danske traditioner bevares og hvis folk ikke kan indfinde sig med det, kan de tage et andet sted hen! 

Færdig bum

Enig!!!!!

Anmeld

16. juli 2013

kesuh

Happy reading.... Omkring midten står der hvordan det foregår her i Danmark og lidt ekstra bonus om import  http://da.wikipedia.org/wiki/Halal

Jeg vil hellere boltpistol end halal.

Forudsætning af at begge dele bliver gjort rigtigt første gang

Anmeld

16. juli 2013

A&F

optimistmor skriver:

Erklærer mig til dels ikke enig i den artikel du fremviser. Derfor har jeg valgt at tilføje 2 , hvor den ene beskriver hvordan et dyr skal behandles da islam faktisk går ind for dyrevelfærd og er imod mishandling af dyr.   http://islamqa.dk/index.php?option=com_zoo&task=item&item_id=939&Itemid=1 og  http://www.avisen.dk/touch/intet-i-vejen-med-halal-slagtning_12498.aspx

Anmeld

16. juli 2013

A&F

Selvfølgelig skal muslimske børn og jødiske børn ikke favoriseres. De kan da få halal kyllingfrikkedeller, pålæg mm. Vi skal alle respekteres for det vi står ved. Men til det vil jeg faktisk også lige sige at jeg da jeg skulle have min datter i en institution , og fortalte, at hun kun spiser halal mad, fortalte de, at de havde intet erfaring med det og henviste til en anden instition.. Blev faktisk overrasket over denne udmelding . Men pyt da, fandt en anden institution som har den sødeste madmor .

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.