Svinekød bandlyst i instutioner!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. juli 2013

A&F

Krussedulle skriver:

Har du noget der understøtter dine påstande??

http://m.samvirke.dk/mad/artikler/saadan-foregaar- halalslagtning-danmark.html

Jeg har ikke sagt at det ikke skulle accepteres?? Blot at jeg er uforstående overfor at folk skriver "det skal mine børn ikke spise!!!"
Som sagt 99% af slagtekyllinger i DK er halalslagtet.

Det er da bare tankevækkende at når det hedder "halal" går folk helt amok, men buræg køber de med glæde, gad vide hvordan de høns har haft det?!

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1448 731.ece

http://ekstrabladet.dk/kup/fodevarer/article143527 0.ece

Lidt at læse også

Den sidste artikel , den var slem! Men ellers godt med viden

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juli 2013

Krussedulle

mulle85 skriver:

så bare en film idag hvor dyret ikke blev bedøvet og selvfølgelig bliver man påvirket af det, for det var virkelig synd for det dyr fik det helt dårligt af og se den!

Det ville enhver

Det er også lidt derfor jeg vil understrege at dyr bliver bedøvet først, for det andet er ikke lovligt i DK!

Dyr skal ikke lide!

Anmeld

18. juli 2013

mulle85

Krussedulle skriver:

Det ville enhver

Det er også lidt derfor jeg vil understrege at dyr bliver bedøvet først, for det andet er ikke lovligt i DK!

Dyr skal ikke lide!

altid rart og vide i hvertfald, for den anden måde der er lige grov nok vil jeg sige puha da!

Anmeld

18. juli 2013

A&F

mulle85 skriver:

jeg kan sagtens følge dig i hvaddu mener!

medierne har det selvfølgelig med og blæse tingene op, og i den her er det jo børnehaver osvsom lige netop tager de valg her,i min søns børnehave er de meget blandet også og det respekteres også så når der f.eks holdes fødselsdage er det noget alle børnene må få der skal tages med hvilket også kun er fair, og min søns bedste ven er heller ikkedansk, så viser det sig han er muslim og kom herop ku jeg aldrig drømme om og severe mad han ikke måtte få, vi skal alle være her, så i bund og grund er det nok bare fordi man er frustreret over retten til nogle børnehaver siger man ikke må bestemme hvad sit eget barn skal spise, hvis du forstår hvad jeg mener!

Det er pænt af dig at respektere det. Jo ven, forstår dig

Anmeld

18. juli 2013

Krussedulle

A&F skriver:

Den sidste artikel , den var slem! Men ellers godt med viden

Ja, det er virkelig ulækkert!!

Ja, man må læse lidt på lektien vil nødig komme til at sige noget vrøvl

Anmeld

18. juli 2013

SjeBets

mulle85 skriver:

jeg kan sagtens følge dig i hvaddu mener!

medierne har det selvfølgelig med og blæse tingene op, og i den her er det jo børnehaver osvsom lige netop tager de valg her,i min søns børnehave er de meget blandet også og det respekteres også så når der f.eks holdes fødselsdage er det noget alle børnene må få der skal tages med hvilket også kun er fair, og min søns bedste ven er heller ikkedansk, så viser det sig han er muslim og kom herop ku jeg aldrig drømme om og severe mad han ikke måtte få, vi skal alle være her, så i bund og grund er det nok bare fordi man er frustreret over retten til nogle børnehaver siger man ikke må bestemme hvad sit eget barn skal spise, hvis du forstår hvad jeg mener!

selvfølgelig er det træls at få restriktioner på hvad ens barn må få i børnehaven, men det er jo ikke første gang og slet ikke sidste gang det sker, da mine børn gik i børnehave, hvilket er mange år siden nu. der indførte de nul sukker politikken. og det ramte ALLE, de gik ind og sagde at I forældre er ikke kompetente nok til at håndtere hvad jeres unger får af sukker, men der var ikke sådan en voldsom reaktion som der er på dette her, som jo faktisk kun rammer madordningerne, og jeg er ret sikker på det er et økonomisk aspekt der spiller ind, for at det er nemmere for køkkenpersonalet og dem der spiser med ungerne, at de ikke skal lave flere forskellige ting og de ikke skal holde øje med om lille Josef kommer til at snuppe en delle.

Anmeld

18. juli 2013

mulle85

A&F skriver:

Det er pænt af dig at respektere det. Jo ven, forstår dig

selvfølgelig, vi alle skal jo være her og respektere hinanden, det kommer man længst med i hvertfald!

Anmeld

18. juli 2013

Havre74

Krussedulle skriver:

Har du noget der understøtter dine påstande??

http://m.samvirke.dk/mad/artikler/saadan-foregaar- halalslagtning-danmark.html

Jeg har ikke sagt at det ikke skulle accepteres?? Blot at jeg er uforstående overfor at folk skriver "det skal mine børn ikke spise!!!"
Som sagt 99% af slagtekyllinger i DK er halalslagtet.

Det er da bare tankevækkende at når det hedder "halal" går folk helt amok, men buræg køber de med glæde, gad vide hvordan de høns har haft det?!

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1448 731.ece

http://ekstrabladet.dk/kup/fodevarer/article143527 0.ece

Lidt at læse også

Du bliver ved med at henvise til en enkelt artikel. Med artikler kan man altid finde nogen der understøtter de enkelte påstande.

For mig er det ikke kun halakød, nu var det blot det der blev diskuteret i denne tråd. Hvis det stod til mig, blev produktion af buræg forbudt, for nej det er absolut ikke dyrevelfæld. Heller ikke alle svin bliver opdrættet på den bedste måde, efter min mening. Men de fleste danskere vil ikke betale for god kvalitet og det må dyrene så lide under.

Jeg behøver ikke at læse om burægproduktion, for jeg har besøgt forskellige farme.

Den sidste du henviste til, kan jeg ikke lige huske...(hvor kan jeg læse det jeg citerer, mens jeg skriver svaret `?).

Anmeld

18. juli 2013

Krussedulle

Havre74 skriver:

Du bliver ved med at henvise til en enkelt artikel. Med artikler kan man altid finde nogen der understøtter de enkelte påstande.

For mig er det ikke kun halakød, nu var det blot det der blev diskuteret i denne tråd. Hvis det stod til mig, blev produktion af buræg forbudt, for nej det er absolut ikke dyrevelfæld. Heller ikke alle svin bliver opdrættet på den bedste måde, efter min mening. Men de fleste danskere vil ikke betale for god kvalitet og det må dyrene så lide under.

Jeg behøver ikke at læse om burægproduktion, for jeg har besøgt forskellige farme.

Den sidste du henviste til, kan jeg ikke lige huske...(hvor kan jeg læse det jeg citerer, mens jeg skriver svaret `?).

Jeg har ikke linket til noget med buræg
Det var mere for at skabe et perspektiv, at jeg nævnte buræg

Og med de artikler har jeg "bevist" mine påstande

Anmeld

19. juli 2013

Havre74

mor:) skriver:

Jeg har ikke på noget tidspunkt påstået at halal er dansk. Men jeg forstår ikke den her reaktion. Det sker kun i institutioner hvor der er et  højt antal muslimer og det sker for at lette det praktiske arbejde samt økonomien. Jeg er helt sikker på børnene ikke vil ligge mærke til det...kun hvis forældrene præger dem til det. Jeg er også sikker på børnene ikke lider under at undvære svin 2-3 måltider om ugen. De vil stadig præges derhjemme og få de danske madtraditioner med i rygsækken alligevel

til dem der skriver at I selv vil bestemme hvad jeres barn skal spise...det gør I jo ikke i og med der er madordning, så er det jo institutionens madmor der bestemmer hvad de får at spise. Så meld madordningen fra og lav frikadellemadder til jeres børn. 

Jeg tror du misforstod mig lidt.

Jeg ved godt, at du ikke mener, at halalkød er dansk. -Det var fordi, at du skrev til mit indlæg, om jeg mente at det eneste dansk er svin. Derfor jeg svarede på den måde.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.