Mit barns bedsteforældre arbejder også, men de kan hjælpe om aften og i weekenden.
Tror måske jeg er mere farvet af at være pædagog. Da jeg er uddannet til at se på barnets trivsel, og behov har jeg svært ved at forstå at nogle forældre ikke kan forstå, at børn også har brug for ferie (dette gælder selvfølgelig ikke de børn som har resursesvage forældre).
Og det var det jeg skrev, du måske er lidt farvet af at have et netværk, som kan træde til, hvis hverdagen er svær at få til at hænge sammen, og desuden har du et arbejde med favorable arbejdsvilkår set i forhold til mange andre(her tænker jeg barnets første/anden sygedag, ferie, betalt frokost m.m.). Der er ikke noget galt med det overhovedet, men husk bare lige på, at langt fra alle forældre har så gode forhold, og derfor måske er nødt til at bruge ferien til at få nogle praktiske ting fra hånden.
Jeg har svært ved at forstå, man tager en uge på ferie uden sine børn, men at man sender dem afsted fordi man er nød til at tage et møde i banken, eller få malet m.m, det forstår jeg altså godt, hvis man ikke har andre pasningsmuligheder.
Min pointe var faktisk også, at du som pædagog måske skulle snakke med de pågældende forældre fremfor at lave et indlæg her - da de forskellige undersøgelser jo netop viser, at forældre ikke nødvendigvis gør det af egoisme, men simpelthen fordi de fejlagtigt tror, det er det bedste for barnet....og der mener jeg, i kraft af dit erhverv, du har en pligt til at oplyse og ikke dømme, således disse forældre bliver klar over, de ikke handler i barnets interesse.
Anmeld