Børn i institution i ferien - Nej!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. juli 2013

bøllen

Rødhætte skriver:

Jeg kunne personlig aldrig finde på det, men ville isted sende barnet hjem til bedsteforældrene elller lign. Men hver sin mening

Nu er det ikke alle der har bedsteforældre at sende børnene hen til vi har selv 2 hold som bor tæt på os. Men mine børn har ALDRIG været på ferie hos deres bedsteforældre.

mine børn holde sommerferie, de store i 6 uger den lille i 3. Ville ønske han også kunne holde i 6 men kræfterne er der bare ikke. Nogle gange er verden bare ikke som man ønsker. Og syntes man skal passe på med at " dømme " andre uden at kende situationen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juli 2013

Lenats31

Rødhætte skriver:

Nu må jeg altså slå fast (efter diverse debatter i medierne). Jeg fatter simpelthen ikke forældre der sender deres børn afsted i institution i deres ferie! Mange kommer med kommentar "vi kan ikke underholde dem", " børn har godt af at brænde krudt af". Jamen helt ærligt hvad får man børn for hvis man ikke vil være sammen med dem?

Jeg har selvfølgelig forståelse for de forældre som har speciele problemstillinger eller lign. Enlige forældre kan selvfølgelig også få brug for lidt dage for sig selv, men overordnet har jeg svært ved at forstå den.

p.s Er godt klar over min mening er ret stærk

Tjaa, så er vi to med en stærk mening om dette. det kunne ikke falde os ind at sende ungerne i institution i ferien - ikke tale om!

Anmeld

16. juli 2013

IngenKoPåIsen

mortilto <3 skriver:

Og jeg ser ikk skide ligeglad ud!!! Kender du min søn nej så pak din spydie svar væk tak!!

Hold da op.. Hvis du kalder mit svar spydigt, ved jeg ikke hvad vi skal kalde dit?

Anmeld

17. juli 2013

Benjamins'mor

Jeg går pt sygemeldt, så min søn har 3 ugers ferie fra i mandags hvor dagplejen også holder ferie. Havde jeg været i job ved jeg ikke hvordan det ville se ud, men i år valgte jeg bare at planlægge hans ferie udfra hvornår dagplejen holdt ferie, for mig er det jo ligemeget og farmand har ikke ferie i år.

Anmeld

17. juli 2013

Kløver

Kommer an på meget, hvis der ikke er Bedster at sende til og man ikke har ferie, men de fleste har ferie, og synes børnene også skal have ferie, men om den lige passer med feks dp er jo en anden sag. Her går manden af et par dage før, da han har taget fri, så kan han vende rundt og vi kan nå at forberede til ferien, og så har vi 3 uger med børnene, vi holder børnene hjemme så meget som muligt, de var bla hjemme 2 dage i sidste uge, dog uden det skal ødelægge deres faste rutiner osv da især min søn er sart og reagerer på den slags

Anmeld

17. juli 2013

SHERO

Nu har jeg reelt ferie i 3 måned, og kunne da ikke drømme om at lade min søn blive hjemme så længe, han elsker sin børnehave, og har 3 ugers ferie...

Anmeld

17. juli 2013

Rødhætte

Aagaard skriver:

Heller ikke hvis du havde 2 måneders ferie og kun 1 barn?

Jeg læser til biolog på universitetet og har derfor 2 måneders ferie - min datter, som er den første og eneste i både familie og omgangskreds - skal i DP i hele august. Det er både for hendes og vores/min skyld. Jeg syntes ikke at jeg kan give hende det andre børn kan og 4 uger i "isolation" fra andre børn må være mere end rigeligt. - Så jeg mener at de 4 uger er mere for min skyld end hendes. Hun skal selvfølgelig have ferie, men 4 uger i træk er længe når man er knap 2. Ideelt i følge mig ville være 2 ugers ferie, 1 uges DP og 1-2 ugers ferie igen det kan dog ikke lige lade sig gøre med dagplejeren, så vi tager 4 uger i stræk og gør vores bedste for at arrangerer legeaftaler med mødregruppen.

Mvh Line

Personligt har mit barn 5 ugers ferie (da vi er så heldige at have mulighed for det). Jeg ville selvfølgelig sende mit barn afsted hvis der er tale om 2 mdr og så give en masse korte dage

Anmeld

17. juli 2013

Rødhætte

Mor og meget mere skriver:

Ville du ikke selv synes, at en uges ferie var meget lidt? Jeg forstår det  ikke - I prioriterer at holde 2/3 af ferien uden jeres børn. Det er da meget langt fra, at alt foregår på børnenes præmisser. 

Det er bevisligt sundt for børn og voksne - også os, der elsker vores arbejde - at nå at geare helt ned, og jeg forstår nok bare ikke tankegangen, når man igennem årene har kæmpet hårdt for voksnes ret til ferie, at man ikke under børnene det samme. 

Total enig!!

Anmeld

17. juli 2013

Rødhætte

bøllen skriver:

Nu er det ikke alle der har bedsteforældre at sende børnene hen til vi har selv 2 hold som bor tæt på os. Men mine børn har ALDRIG været på ferie hos deres bedsteforældre.

mine børn holde sommerferie, de store i 6 uger den lille i 3. Ville ønske han også kunne holde i 6 men kræfterne er der bare ikke. Nogle gange er verden bare ikke som man ønsker. Og syntes man skal passe på med at " dømme " andre uden at kende situationen.

Jeg dømmer ikke, men har meget svært ved at forstå visse ting 

Anmeld

17. juli 2013

nielsen80

Mit barns bedsteforældre arbejder også, men de kan hjælpe om aften og i weekenden.

Tror måske jeg er mere farvet af at være pædagog. Da jeg er uddannet til at se på barnets trivsel, og behov har jeg svært ved at forstå at nogle forældre ikke kan forstå, at børn også har brug for ferie (dette gælder selvfølgelig ikke de børn som har resursesvage forældre).

Og det var det jeg skrev, du måske er lidt farvet af at have et netværk, som kan træde til, hvis hverdagen er svær at få til at hænge sammen, og desuden har du et arbejde med favorable arbejdsvilkår set i forhold til mange andre(her tænker jeg barnets første/anden sygedag, ferie, betalt frokost m.m.). Der er ikke noget galt med det overhovedet, men husk bare lige på, at langt fra alle forældre har så gode forhold, og derfor måske er nødt til at bruge ferien til at få nogle praktiske ting fra hånden.

Jeg har svært ved at forstå, man tager en uge på ferie uden sine børn, men at man sender dem afsted fordi man er nød til at tage et møde i banken, eller få malet m.m, det forstår jeg altså godt, hvis man ikke har andre pasningsmuligheder.

Min pointe var faktisk også, at du som pædagog måske skulle snakke med de pågældende forældre fremfor at lave et indlæg her - da de forskellige undersøgelser jo netop viser, at forældre ikke nødvendigvis gør det af egoisme, men simpelthen fordi de fejlagtigt tror, det er det bedste for barnet....og der mener jeg, i kraft af dit erhverv, du har en pligt til at oplyse og ikke dømme, således disse forældre bliver klar over, de ikke handler i barnets interesse.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.