Rødhætte skriver:
Nu må jeg altså slå fast (efter diverse debatter i medierne). Jeg fatter simpelthen ikke forældre der sender deres børn afsted i institution i deres ferie! Mange kommer med kommentar "vi kan ikke underholde dem", " børn har godt af at brænde krudt af". Jamen helt ærligt hvad får man børn for hvis man ikke vil være sammen med dem?
Jeg har selvfølgelig forståelse for de forældre som har speciele problemstillinger eller lign. Enlige forældre kan selvfølgelig også få brug for lidt dage for sig selv, men overordnet har jeg svært ved at forstå den.
p.s Er godt klar over min mening er ret stærk
Denne slags tråde kommer med 100 procent hver eneste år.
For mig bliver disse tråde ofte "lad os pege fingre af de andre mennesker, fordi vi gør det "rigtige". Måske det ikke er sådan ment, men 91 procent at dem der skriver siger jo " Det kunne vi ikke finde på, osv osv. Det som "tør" skrive, at de godt kunne finde på det, får lige tilbage "Ja DET kunne jeg godt nok aldrig finde på". Men hvorfor dømme andre. Man kender jo overhoved ikke årsagen. Der er jo dem som rejser 3 uger til Thailand til vinter og bliver nød til at gemme sin ferie dertil pga lukkedage osv. Der er de forældre hvor de ikke har det godt og virkelig ikke kan håndtere deres børn i 3-4 uger pga stress. Og så er der måske "luksus-forældrene" der giver ungerne 2 uger og tager nogle dage selv. Jeg aner det ikke, men jeg går ud fra, at BH tager fat på de forældre hvor det reelt er et problem og resten har jeg altså ikke lyst til at dømme, når man overhoved ikke ved hvad årsagen er. Jeg kan faktisk godt forstå at hvis man er alenemor med to små børn og er ved at være udbrændt at man tager nogle dage til at lade op. Det får ikke mig til at få ondt i røven. Alle mennesker vil jo deres børn det bedste, og fordi nogle forældre holder 5 dage for sig selv, kan jeg ikke set hvorfor de så aldrig skulle have haft børn.
Jeg har selv mulighed for at holde en måned med mine børn, men ved godt, at ikke alle har mulighed for dette. Jo ældre børnene er, jo nemmere er det også at være hjemme f.eks 3 uger. Jeg kan godt huske at det faktisk træk tænder ud at være hjemme med en på 1 og en på 3. Og det med "at kede sig", så synes jeg det var rimmelig svært med et barn på 1 år. Mange bedsteforældre arbejder jo også.
Hvorfor er det så vigtigt, at "pege finger" af andre og generalisere. Der sidder måske nogle her på Baby.dk som bliver kede af det fordi de ikke kan leve op til "idealet". Fint for os, der kan have lang tids ferie men folk som vælger anderledes gør det vel fordi de har forskellige årsager. I mit barns børnehave hang der en seddel og samtlige børn havde 3 uger, så jeg ved altså ikke helt hvor stort dette problem reelt er, eller om det måske lidt er medierne der synes det er et stort problem. Igen er jeg sikker på, at lederne vil tage en snak med de forældre hvor de ser at barnet ikke får ferie eller kun meget lidt.