Børn i institution i ferien - Nej!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. juli 2013

nielsen80

lineog4 skriver:

Ro, regelmæssighed og renlighed er blevet forklaringen for at fastholde hverdagen og usikkerheden slår igennem for vi er som forældre konstant under pres: stimulerer vi vores børn nok, læst lektier nok, givet dem det rigtige mad, leget på den rigtige måde osv osv. Vi kan ofte på facebook eller andre socialemedier læse om supermor der klarer 4 børn, serverer hjemmebagte boller mens hun spiller matador med de store mere, perler med de små og forresten lige får syet alt deres tøj og producerer alle gaver selv. Vi kan købe bøger om alt det vi burde lave. Og jeg tror rent faktisk lammes af alt det her og som reaktion kan vælge at daginstitutioner nok er bedre til at leve op til kravene end vi selv er.

jeg selv er blevet små gammel og har en lille børneflok og tør nu give lidt slip. Får ikke dårlig samvittighed hvis vi en feriedag ikke kom længere end til legepladsen, det er også okay brødet blev købt i Føtex og det samme gjorde tøjet.

jeg nyder når den store siger hun savner rollespil i klubben, så ved jeg de dage hvor jeg arbejder nyder hun livet.

Men vi skal heller ikke pege fingre for tror netop alle de fingre, alle de sådan bør mand, alle kravene måske er medvirkende til man som forældre mister troen på sin egen formåen

god ferie alle I som har

fantastisk indlæg!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juli 2013

Isabella_mor

Rødhætte skriver:

Nu må jeg altså slå fast (efter diverse debatter i medierne). Jeg fatter simpelthen ikke forældre der sender deres børn afsted i institution i deres ferie! Mange kommer med kommentar "vi kan ikke underholde dem", " børn har godt af at brænde krudt af". Jamen helt ærligt hvad får man børn for hvis man ikke vil være sammen med dem?

Jeg har selvfølgelig forståelse for de forældre som har speciele problemstillinger eller lign. Enlige forældre kan selvfølgelig også få brug for lidt dage for sig selv, men overordnet har jeg svært ved at forstå den.

p.s Er godt klar over min mening er ret stærk

Jeg er enig. Børn har også brug for at slappe af, være hjemme, sammen med mor og far og evt søskende. Det er godt for børn at have dage hvor man skal absolut ingen ting. Nattøjsdag. 

Anmeld

16. juli 2013

Tip!

Min søn og jeg har 3 ugers ferie sammen.. 

Jeg skal arbejde (dejligt som studerende) i en del af min lange ferie, fortrinsvis i weekenderne og her er min søn hos mormor og bedstefar. 

Indtil jeg starter op igen den 19 august på mit studie har han så få timer i børnehaven hver dag at det kan tælles på en hånd.. 

der kommer dog også alle de fridage/ture vi skal på, så min knægt har masser af ferie. 

jeg er alene med ham 24/7, men ferie, det skal vi alle have. 

Der er også de børn som har bedst af at være i institution, da pædagogerne giver mere omsorg end forældrene kan. 

Der er altid en grund til hvorfor barnet ikke har ferie  

Anmeld

16. juli 2013

gonefishing

Rødhætte skriver:

Nu må jeg altså slå fast (efter diverse debatter i medierne). Jeg fatter simpelthen ikke forældre der sender deres børn afsted i institution i deres ferie! Mange kommer med kommentar "vi kan ikke underholde dem", " børn har godt af at brænde krudt af". Jamen helt ærligt hvad får man børn for hvis man ikke vil være sammen med dem?

Jeg har selvfølgelig forståelse for de forældre som har speciele problemstillinger eller lign. Enlige forældre kan selvfølgelig også få brug for lidt dage for sig selv, men overordnet har jeg svært ved at forstå den.

ÅH NEJ..... I vores ferie hvor vores datter KOMMER i Vuggestue, skal vi flytte store ting til vores nye lejlighed.... måske jeg skulle tage vores datter med på 2,5 år og ligge hende om bag kassevognen med møblerne!

Anmeld

16. juli 2013

gonefishing

mor:) skriver:

De forældre der slet ikke giver deres børn ferie er nok forældre der af en eller anden årsag ikke har overskuddet.

Jeg har lige skrevet en opgave omkring børns opvækstvilkår, hvor sfi havde lavet nogle undersøgelser. Her viste undersøgelserne at børn klarede sig bedre af at være i daginstitution end med forældre der reelt ikke havde overskud til dem. Det er ikke ideelt for børnene, men trods alt bedre end at være hjemme med en far eller mor der ikke kan overskue at have dem hjemme.

Men lige et spørgsmål. Jeg troede egentlig at der var krav om i hvert fald 14 dages ferie fra institution. Kan ikke huske hvor jeg har det fra.

Det er der også Vi holder altid vores ferie udenfor den alm. sommerferie, så har vi som regel bade-/legeland for os selv
Men det betyder også at vores datter så kommer i vuggestue når der er sommerferie for alle andre.

Anmeld

16. juli 2013

MorDk

Rødhætte skriver:

Jeg kunne personlig aldrig finde på det, men ville isted sende barnet hjem til bedsteforældrene elller lign. Men hver sin mening

Mm... ja men der er jo nogle bedsteforældre som også går på arbejde, og som ikke lige kan holde ferie for deres barnebarns skyld

Anmeld

16. juli 2013

MorDk

Min søn har 3 ugers ferie sammen med os nu her... 28+29+30 Og vi nyder det! Dejligt at være så meget sammen!! Nu har jeg haft barsel i 100år snart. Fik jo 2 unger i rap. Min datter starter i vuggestue 29.juli og min barsel slutter 8.aug. Men jeg skal først starte arbejde til okt. Men derfor holder jeg ikke min unger hjemme i alle disse uger selvom jeg har ferie. Jeg har været hjemme i hele min søn leve år (minus 3 mdr.) så han er ikke blevet snydt. Jeg ser frem til MIG tid når lillepigen er kørt ind i vuggestuen og selvfølgelig bliver ungerne hentet tidligere eller den lille gør for den store vil sgu ikke hentes tidligt  Og de får også fridage... men jeg lader dem ikke blive hjemme de MANGE uger jeg har "restferie"

Anmeld

16. juli 2013

tweety2060

Rødhætte skriver:

Nu har jeg ikke læst de andre svar, så ved ikke om jeg gentager andre eller er alene med min holdning!

Jeg er så åbenbart en af de meget uansvarlige forældre, der sidste år og igen i år sendte min datter afsted i DP i en af vores ferieuger. Og jeg ville gøre det igen, den uge hvor hun er af sted, brugte vi sidste år på at skifte gavl og vinduer og havde det super godt med at vi kunne arbejde igennem og ikke være bange for hun kom i klemme eller faldt over søm og skruer mens vi byggede. Det var rart at hun blev holdt øje med så vi kunne prioritere arbejdet hjemme. Vi har ikke familie der liiige kan passe hende, og hun er heller ikke glad fór at blive passet, så at sende hende i DP den uge var det bedste for hende! Vi havde også en kærestedag, med god samvittighed, for hun var det næstbedste sted hun kunne være!
Resten af vores ferie brugte vi kun på hende og os som familie, netop fordi vi havde arbejdet den første ferieuge væk.

I år fik vi lavet en masse i haven(flyttet store tunge sten mm) hvor hun kunne risikerer at "gå i vejen", malet og en tur til Tyskland, hvor hun igen blev passet og hyggede sig i DP, og nu er der ferie med hende og os som familie i centrum!

Jeg ville aldrig sende hende af sted i alle ugerne, for jeg mener også at børn har brug for en pause- jeg holder hende også hjemme og henter tidligt når jeg selv har fri og hygger med hende.
Men jeg tror jeg ville passe på med at fordømme hvorfor andre handler som de gør.... Men det er min mening og jeg er sikkert "en dårlig forældre " i nogens øjne......

Anmeld

16. juli 2013

Rødhætte

MorDk skriver:

Mm... ja men der er jo nogle bedsteforældre som også går på arbejde, og som ikke lige kan holde ferie for deres barnebarns skyld

Vores bedsteforældre arbejder også, men vi planlægger som ofte 'tid for os selv' på de tidspunkter det kan lade sig gøre

Anmeld

16. juli 2013

Rødhætte

tweety2060 skriver:

Nu har jeg ikke læst de andre svar, så ved ikke om jeg gentager andre eller er alene med min holdning!

Jeg er så åbenbart en af de meget uansvarlige forældre, der sidste år og igen i år sendte min datter afsted i DP i en af vores ferieuger. Og jeg ville gøre det igen, den uge hvor hun er af sted, brugte vi sidste år på at skifte gavl og vinduer og havde det super godt med at vi kunne arbejde igennem og ikke være bange for hun kom i klemme eller faldt over søm og skruer mens vi byggede. Det var rart at hun blev holdt øje med så vi kunne prioritere arbejdet hjemme. Vi har ikke familie der liiige kan passe hende, og hun er heller ikke glad fór at blive passet, så at sende hende i DP den uge var det bedste for hende! Vi havde også en kærestedag, med god samvittighed, for hun var det næstbedste sted hun kunne være!
Resten af vores ferie brugte vi kun på hende og os som familie, netop fordi vi havde arbejdet den første ferieuge væk.

I år fik vi lavet en masse i haven(flyttet store tunge sten mm) hvor hun kunne risikerer at "gå i vejen", malet og en tur til Tyskland, hvor hun igen blev passet og hyggede sig i DP, og nu er der ferie med hende og os som familie i centrum!

Jeg ville aldrig sende hende af sted i alle ugerne, for jeg mener også at børn har brug for en pause- jeg holder hende også hjemme og henter tidligt når jeg selv har fri og hygger med hende.
Men jeg tror jeg ville passe på med at fordømme hvorfor andre handler som de gør.... Men det er min mening og jeg er sikkert "en dårlig forældre " i nogens øjne......

Har aldrig sagt at jeg synes man er en dårlig forældre, men kunne personligt aldrig finde på at sende mit barn afsted når jeg selv har ferie! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.