Rødhætte skriver:
Nu må jeg altså slå fast (efter diverse debatter i medierne). Jeg fatter simpelthen ikke forældre der sender deres børn afsted i institution i deres ferie! Mange kommer med kommentar "vi kan ikke underholde dem", " børn har godt af at brænde krudt af". Jamen helt ærligt hvad får man børn for hvis man ikke vil være sammen med dem?
Jeg har selvfølgelig forståelse for de forældre som har speciele problemstillinger eller lign. Enlige forældre kan selvfølgelig også få brug for lidt dage for sig selv, men overordnet har jeg svært ved at forstå den.
p.s Er godt klar over min mening er ret stærk
Nu har jeg ikke læst de andre svar, så ved ikke om jeg gentager andre eller er alene med min holdning!
Jeg er så åbenbart en af de meget uansvarlige forældre, der sidste år og igen i år sendte min datter afsted i DP i en af vores ferieuger. Og jeg ville gøre det igen, den uge hvor hun er af sted, brugte vi sidste år på at skifte gavl og vinduer og havde det super godt med at vi kunne arbejde igennem og ikke være bange for hun kom i klemme eller faldt over søm og skruer mens vi byggede. Det var rart at hun blev holdt øje med så vi kunne prioritere arbejdet hjemme. Vi har ikke familie der liiige kan passe hende, og hun er heller ikke glad fór at blive passet, så at sende hende i DP den uge var det bedste for hende! Vi havde også en kærestedag, med god samvittighed, for hun var det næstbedste sted hun kunne være!
Resten af vores ferie brugte vi kun på hende og os som familie, netop fordi vi havde arbejdet den første ferieuge væk.
I år fik vi lavet en masse i haven(flyttet store tunge sten mm) hvor hun kunne risikerer at "gå i vejen", malet og en tur til Tyskland, hvor hun igen blev passet og hyggede sig i DP, og nu er der ferie med hende og os som familie i centrum!
Jeg ville aldrig sende hende af sted i alle ugerne, for jeg mener også at børn har brug for en pause- jeg holder hende også hjemme og henter tidligt når jeg selv har fri og hygger med hende.
Men jeg tror jeg ville passe på med at fordømme hvorfor andre handler som de gør.... Men det er min mening og jeg er sikkert "en dårlig forældre " i nogens øjne......