Børn i institution i ferien - Nej!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. juli 2013

bøllen

Rødhætte skriver:

Som jeg også har nævnt tidligere, så er jeg også MOR. Du dømmer mig til at dømme  Det er vist det tætteste vi kan komme på en konklusion. Kan du have en god sommer

Ha ha nej det gør jeg bestemt ikke. trælst ikke og få ret 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juli 2013

vitapigen

Nu har jeg ikke læst alle indlæg, men synes godt nok at i er snæversynet mange af jer.... Kan godt følge jer I at man ikke skal sende ens børn i institution hvis man har FERIE (slapper af)..... Men hvad med dem der faktisk arbejder i deres ferie????

Min mand har nu 3 ugers ferie. Jeg har ferie i uge 30 + 31. Vores datter er afsted i DP denne uge, da min mand arbejder på vores hus og kan derfor ikke have vores datter hjemme hvilket er forståeligt nok!! I uge 30 tager vi på camping alle sammen.
I uge 31 har vi ingen planer, men hvis vi skal arbejde på huset nogle dage kommer vores datter i DP de dage. Synes det ville være mere synd hvis mor og far ikke havde tid til hende når hun var hjemme. Så vi vil hellere sende hende afsted når vi arbejder og når hun så er hjemme er vi der 100 % for hende.

Anmeld

17. juli 2013

Rødhætte

bøllen skriver:

Ha ha nej det gør jeg bestemt ikke. trælst ikke og få ret 

Nemlig! Hver sin mening

Anmeld

17. juli 2013

Rødhætte

vitapigen skriver:

Nu har jeg ikke læst alle indlæg, men synes godt nok at i er snæversynet mange af jer.... Kan godt følge jer I at man ikke skal sende ens børn i institution hvis man har FERIE (slapper af)..... Men hvad med dem der faktisk arbejder i deres ferie????

Min mand har nu 3 ugers ferie. Jeg har ferie i uge 30 + 31. Vores datter er afsted i DP denne uge, da min mand arbejder på vores hus og kan derfor ikke have vores datter hjemme hvilket er forståeligt nok!! I uge 30 tager vi på camping alle sammen.
I uge 31 har vi ingen planer, men hvis vi skal arbejde på huset nogle dage kommer vores datter i DP de dage. Synes det ville være mere synd hvis mor og far ikke havde tid til hende når hun var hjemme. Så vi vil hellere sende hende afsted når vi arbejder og når hun så er hjemme er vi der 100 % for hende.

Synes det er helt fair du har den holdning. Jeg ville bare personlig  aldrig byde mit barn kun at have 1-2 ugers ferie..

Anmeld

17. juli 2013

bøllen

Rødhætte skriver:

Nemlig! Hver sin mening

nemlig . Jeg er glad for, at jeg kan være IKKE dømmende overfor andre som ikke gør som mig 

nyd du, at du har muligheden for at holde ferie med dit barn/ børn.

Anmeld

17. juli 2013

Tin

Profilbillede for Tin
Rødhætte skriver:

Synes det er helt fair du har den holdning. Jeg ville bare personlig  aldrig byde mit barn kun at have 1-2 ugers ferie..

Hmmmm tænkt sig....jeg er faktisk nødtil at byde min den yngste "kun" 2 ugers ferie.......jeg må nemlig kun holde 2 uger i sammenhæng, i de uger bh mv har lukket. Så for at få det til at passe, sluttede han med at blive sampasset med 5 andre børnehaver og starter første uge når sfo starter op.

Faren har ingen ferie i år, da vi oz har haft konfirmation i foråret og har brug for de ex penge til en bilregning.....jeg er nemlig jobmæssig afhængig af et køretøj.

Alting er ikke altid sort og hvid. Og jeg tænker egenlig ik at han tager skade på nogen måde.

Anmeld

17. juli 2013

Rødhætte

Tin skriver:

Hmmmm tænkt sig....jeg er faktisk nødtil at byde min den yngste "kun" 2 ugers ferie.......jeg må nemlig kun holde 2 uger i sammenhæng, i de uger bh mv har lukket. Så for at få det til at passe, sluttede han med at blive sampasset med 5 andre børnehaver og starter første uge når sfo starter op.

Faren har ingen ferie i år, da vi oz har haft konfirmation i foråret og har brug for de ex penge til en bilregning.....jeg er nemlig jobmæssig afhængig af et køretøj.

Alting er ikke altid sort og hvid. Og jeg tænker egenlig ik at han tager skade på nogen måde.

Minn holdning går kun på hvis forældrene har ferie og så sender børnene afsted. Har man ikke ferie sender man dem selvfølgelig afsted

Anmeld

17. juli 2013

Rødhætte

bøllen skriver:

nemlig . Jeg er glad for, at jeg kan være IKKE dømmende overfor andre som ikke gør som mig 

nyd du, at du har muligheden for at holde ferie med dit barn/ børn.

Vi nyder det fuldt ud

Anmeld

17. juli 2013

vitapigen

Rødhætte skriver:

Hvis vi ikke kan bruge vores ferie på at arbejde på huset ved jeg ikke hvornår vi ellers skal få tid. Men min datter lider ikke nød. Hver gang vores dagplejer har ferie og jeg/vi ikke har ferie passer farmor hende. I uge 27 var hun ved farmor og uge 34 skal hun være ved farmor. Uge 35 har jeg ferie og der holder min datter ferie. Så ferie skal hun nok få sammen med os begge eller med mig eller ved farmor.

Men der er jo andre som os der har byggeprojekter igang der skal gøres færdige.

Folk har jo ofte deres grunde til de handlinger de foretager sig

Anmeld

17. juli 2013

Rose<3

Mor og meget mere skriver:

Ville du ikke selv synes, at en uges ferie var meget lidt? Jeg forstår det  ikke - I prioriterer at holde 2/3 af ferien uden jeres børn. Det er da meget langt fra, at alt foregår på børnenes præmisser. 

Det er bevisligt sundt for børn og voksne - også os, der elsker vores arbejde - at nå at geare helt ned, og jeg forstår nok bare ikke tankegangen, når man igennem årene har kæmpet hårdt for voksnes ret til ferie, at man ikke under børnene det samme. 

Jamen du behøver da ikke forstå det? Vi er jo alle forskellige. Jo jeg ville ikke selv synes at en uges ferie var særlig meget, men man kan jo heller ikke sammenligne børn og voksnes hverdag. Mine børn har korte dage i institution, så det er altså ikke nogen voldsom hård hverdag de har. Desuden vil de også blive hentet tidligt hver eneste dag af deres mormor den uge hvor vi er på Kreta.

Jeg kan virkelig ikke se problemet. Og jeg kan love dig for at den uge vi har haft med dem er foregået på deres præmisser! Med ture i Tivoli, Bon-Bon land, Zoo, svømmehal osv., hvilket jeg ved med sikkerhed der også vil blive meget af når de skal passes af deres mormor i næste uge. Så lad venligst vær med at udtale dig om noget du ikke ved noget om.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.