Børn i institution i ferien - Nej!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. juli 2013

BetonSlotsPrinsesserne

Rødhætte skriver:

Nu må jeg altså slå fast (efter diverse debatter i medierne). Jeg fatter simpelthen ikke forældre der sender deres børn afsted i institution i deres ferie! Mange kommer med kommentar "vi kan ikke underholde dem", " børn har godt af at brænde krudt af". Jamen helt ærligt hvad får man børn for hvis man ikke vil være sammen med dem?

Jeg har selvfølgelig forståelse for de forældre som har speciele problemstillinger eller lign. Enlige forældre kan selvfølgelig også få brug for lidt dage for sig selv, men overordnet har jeg svært ved at forstå den.

p.s Er godt klar over min mening er ret stærk

Da Bette giki DP har jet altid sagt ja til at få en gæste DP. Nu har jeg dog været så heldig at have arbejde hver sommerferie, så pasningen sku jeg jo have.. da det er arbejde som SSH, har jeg derfor ogs arb weekend, og scoret mig fridage i løbet af ugen. I DE dage holder jeg min pige hjenme for at have holde 'ferie' med hende..
Så tit så muligt holder jeg hende faktisk hjemme, men jeg er alene med hende, så nogle gange har jeg virkelig de dage hvor jeg bare tænke "du ska bare i DP/ BH..

Men kan fuldt ud godt forstå hva du mener TS

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juli 2013

B&J

der kan jo være flere forskellige årssager til man beholder sine børn hjemme i ferien, men nogle har jo ikke ferier når børne har ja så er det jo ikke nemt at have dem hjemme ...

men ja vi har vores søn hjemme, men hvis så når man ikke kan få ferie i uge 28-29-30 og hvis man ikke har andre til at passe dem s¨å må man jo nød til at sende dem afsted også holder de jo ferie på et andet tidspunkt

Anmeld

16. juli 2013

nielsen80

Rødhætte skriver:

Nu må jeg altså slå fast (efter diverse debatter i medierne). Jeg fatter simpelthen ikke forældre der sender deres børn afsted i institution i deres ferie! Mange kommer med kommentar "vi kan ikke underholde dem", " børn har godt af at brænde krudt af". Jamen helt ærligt hvad får man børn for hvis man ikke vil være sammen med dem?

Jeg har selvfølgelig forståelse for de forældre som har speciele problemstillinger eller lign. Enlige forældre kan selvfølgelig også få brug for lidt dage for sig selv, men overordnet har jeg svært ved at forstå den.

Nu har jeg læst tråden igennem, og selvom jeg som udgangspunkt er enig i, at børn har brug for ferie, synes jeg også det er problematisk, at så mange pædagoger " peger finger". Jeg har selv læst nogle af de undersøgelser, som viser at forældre sender deres børn afsted - og i langt de fleste tilfælde, gør de det jo udfra en overbevisning om, det er det bedste for barnet......Derfor vil jeg da mene der ligger en oplysningsopgave omkring emnet, fremfor at man sidder sig og dømmer. Ingen forældre gør det jo i ond mening, men udfra en betragning(nok forkert) om det er det bedste for barnet.

Også kan jeg ikke lade vær med at kommentere på, at du måske også er lidt farvet af, du tilsyndenladen har bedsteforældre som kan tage over ved kærestedage og et arbejde, der minimum har 6 ugers ferie om året. Der er jo forældre deude, som ikke er så heldige......

Personligt kunne jeg ikke forstille mig at holde ferie uden min datter, hvilket betyder 6 ugers ferie om året. Men render vi ind i mange sygedage m.m, ja så må noget af ferien jo gå til det. Min kæreste har 5 uger at gøre godt med. Vi er heldige, at vi kan betale os fra arbejde i huset m.m, men hvis ikke vi kunne det, ville vi nok også være nød til at sende vores barn afsted nogle dage, mens vi fik helt styr på huset herhjemme - det er der nemlig ikke nødvendigvis tid til i en travl hverdag, hvor der jo også er pres på at få hentet så tidligt som muligt.

Skal nævnes, at kærestedage m.m er ikke noget vi har gjort - vi prioterer nemlig at være sammen som familie i weekenden også...specielt fordi vi ved, at vores hverdag er travl.

Anmeld

16. juli 2013

Rose<3

Jeg synes også det er synd for de børn der slet ikke får noget ferie overhovedet, men det er trods alt en lille gruppe. Mine børn har holdt en uges ferie sammen med mig og deres far selvom vi begge har tre ugers ferie. Vi ville gerne have noget alene tid sammen, da det er svært at finde tid til i en presset hverdag og derfor har vi også prioriteret at rejse til Kreta i en uge uden børn. Det er nemlig vigitgt også at pleje parforholdet og alt skal jo ikke foregå på børnenes præmisser Jeg har ikke den mindste smule dårlig samvittighed, da de elsker deres børnehave og SFOHvis det gør mig til en dårlig mor må jeg jo leve med det

Anmeld

16. juli 2013

Svenne

Jeg er enig! Langt hen af vejen.

For første gang nogensinde skal min søn i institution, mens vi har ferie (jeg er på barsel).
Men det skal lige siges, at han har holdt FIRE ugers ferie! Og det er kun fordi min mand (som har 6 ugers ferie!) skal være træner på fodboldskole fra 8-15 hver dag.

Og derfor synes vi han skal afsted, når han allerede har haft fri i 4 uger! (Han er altid max. af sted fra 8-15 i bh)

Anmeld

16. juli 2013

Tulle28

Jeg er enig i at børn også har godt af at holde ferie, og min datter har holdt 3 ugers ferie, selvom planen faktisk var at hun kun skulle holde 2 uger så vi kunne få ordnet lidt praktisk ifm huskøb (fyyyy slemme forældre!! Men det ER bare lettere at sidde i banken, tale med 1000 håndværkere osv. hvis hun ikke er med).

Men jeg må indrømme, at jeg er SÅ træt af at andre skal kommentere og dømme de forældre, der af en eller årsag vælger at deres børn ikke holder 3 uger+ ferie. Folk kan jo have sine grunde, og måske holder de børn så ferie på andre tidspunkter eller har måske generelt korte dage i institutionen. Hvis man begyndte at himle over de forældre, der lader deres børn være i instituition mange timer hver dag, uha SÅ ville der falde der brænde ned! Jeg er sikker på, at alle forældre gør det så godt de kan for deres børn - så kan man være enig eller uenig i, om man selv synes det er det rigtige, men vi skal holde op med at blande os så meget i andres måde at gøre tingene på. Synes jeg!

Anmeld

16. juli 2013

lottemusen

Vi har valgt at sende vores dreng på 9 md. i dagpleje, da vi skal bruge vores ferie på at lave nyt badeværelse. 

Han startede i DP d. 1. juli, så det er stadig nyt for ham, og vi synes det er vigtigt, at han vænner sig til at være der. Til gengæld skal han så ikke afsted i 3 uger, når DP-moren har ferie. Der skal han være skiftevis hjemme (da jeg først starter på studie midt i august) og hos mine forældre.

Vores ferie startede i går, men desværre er både han og jeg syg, så vi hygger herhjemme mens far arbejder 

Anmeld

16. juli 2013

IngenKoPåIsen

mortilto <3 skriver:

Min dreng kommer i børnehave han har haft en uges ferie og det a den grund jegfødte for 4 uger siden og er alene med dem han vil kede sig ihjel her hjemme!!! Puha ddårlig mor jeg er!

Jeg fødte for 5 uger siden og er alene både med ham og min pige på 4.. Min pige på 4 har 3 ugers (planlagt) ferie.. Ender nok med at blive til mere lidt senere :-)

Anmeld

16. juli 2013

Havre74

Christina A skriver:

Nej jeg forstår det nu heller ikke rigtigt andet end det lader til at nogle forældre er blevet usikre på deres rolle og evne til at varetage deres egne børns behov. Det er lidt skræmmende at forældre føler de ikke kan aktivere deres børn rigtigt og synes det er bedre at sende børnene hen til fagfolk i stedet. Ikke at det ikke er godt at børn kommer i institution, men ligesom vi tager på arbejde til faste rutiner og nyder feriens frirum er det jo det samme børnene har brug for. Bare at være sammen med mor og far uden en masse planlægning af alle døgnets timer og bare tage tingene som de kommer. 

Det virker som om det er blevet problemet at man ikke tror børn har godt af det. At man ikke bare kan være hjemme og lave ingenting eller selv finde på noget fordi dagen ikke allerede er planlagt. Det er da et sundt afbræk for os alle en gang imellem. At der kan være andre omstændigheder pga sociale problemer har jeg da også forståelse for, men det kan jo næppe udgøre hele gruppen af forældre der sender deres børn afsted. 

Ja synes også det er synd for børnene og personligt ville jeg slet ikke kunne holde ud ikke at lade mit barn holde sommerferie sammen med mig. Hvorfor så få børn hvis de bare skal i andres menneskers hænder det meste af tiden? De er i forvejen kun til låns, så hvorfor ikke nyde al den tid man kan få med dem.

Jeg er helt enig med dig dig.

Og så vil jeg tilføje, at efter min mening skal børn ikke aktiveres. De skal selv lære at finde på lege og de må også gerne kede sig, så er det ofte at de finder på nye spængende ting at lege.

Børnene kan hjælpe med de daglige opgaver (afh af alder) og man kan snakke sammen imens. Det er min erfaring med mine børn, at de gode samtaler kommer, når man viser børnene, at man har tid til at lytte.

Min pige på 6 nyder også, at jeg kigger på hvad hun laver, eks. når hun hopper på trampolin i haven.

Anmeld

16. juli 2013

MorTil4<3

Rødhætte skriver:

vores ferie år i år er desværre fuldkommen råden så vi ikk kan holde ferie med ungerne

min kæreste har lige haft 14 dages ferie og der havde han sin datter hjemme mens mine knægte vari DP og BH og grunden var at vi er ved at renovere hus, og hvis han skulle være alene hjemme med 3 unger så ville han aldrig nå noget, så mine 2 knægte røg afsted . ( det skal siges hans datter bor i den anden ende af landet) derfor blev hun self hjemme

og pga jeg ikke har optjent ferie pga arbejdsløshed så har jeg slet ikke ferie overhovedet piv piv

MEN self kommer knægtene på ferie min ældste har været 2 uger på ferie hos sin far og i uge 31 skal begge knægte på ferie hos mormor

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.