Rødhætte skriver:
Nu må jeg altså slå fast (efter diverse debatter i medierne). Jeg fatter simpelthen ikke forældre der sender deres børn afsted i institution i deres ferie! Mange kommer med kommentar "vi kan ikke underholde dem", " børn har godt af at brænde krudt af". Jamen helt ærligt hvad får man børn for hvis man ikke vil være sammen med dem?
Jeg har selvfølgelig forståelse for de forældre som har speciele problemstillinger eller lign. Enlige forældre kan selvfølgelig også få brug for lidt dage for sig selv, men overordnet har jeg svært ved at forstå den.
p.s Er godt klar over min mening er ret stærk
Nu har jeg læst tråden igennem, og selvom jeg som udgangspunkt er enig i, at børn har brug for ferie, synes jeg også det er problematisk, at så mange pædagoger " peger finger". Jeg har selv læst nogle af de undersøgelser, som viser at forældre sender deres børn afsted - og i langt de fleste tilfælde, gør de det jo udfra en overbevisning om, det er det bedste for barnet......Derfor vil jeg da mene der ligger en oplysningsopgave omkring emnet, fremfor at man sidder sig og dømmer. Ingen forældre gør det jo i ond mening, men udfra en betragning(nok forkert) om det er det bedste for barnet.
Også kan jeg ikke lade vær med at kommentere på, at du måske også er lidt farvet af, du tilsyndenladen har bedsteforældre som kan tage over ved kærestedage og et arbejde, der minimum har 6 ugers ferie om året. Der er jo forældre deude, som ikke er så heldige......
Personligt kunne jeg ikke forstille mig at holde ferie uden min datter, hvilket betyder 6 ugers ferie om året. Men render vi ind i mange sygedage m.m, ja så må noget af ferien jo gå til det. Min kæreste har 5 uger at gøre godt med. Vi er heldige, at vi kan betale os fra arbejde i huset m.m, men hvis ikke vi kunne det, ville vi nok også være nød til at sende vores barn afsted nogle dage, mens vi fik helt styr på huset herhjemme - det er der nemlig ikke nødvendigvis tid til i en travl hverdag, hvor der jo også er pres på at få hentet så tidligt som muligt.
Skal nævnes, at kærestedage m.m er ikke noget vi har gjort - vi prioterer nemlig at være sammen som familie i weekenden også...specielt fordi vi ved, at vores hverdag er travl.