Børn i institution i ferien - Nej!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. juli 2013

baby012

Enig ! 

Kan heller ikke forstå man sender dine børn væk når der endelig er mulighed for at være sammen med dem - vi har holdt vores hjemme fra D 20/6 - 12/8  

og det bare SUPER hyggeligt at have hende hjemme  Bliver svært at skulle sende hende afsted igen  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juli 2013

ledermus

Rødhætte skriver:

Nu må jeg altså slå fast (efter diverse debatter i medierne). Jeg fatter simpelthen ikke forældre der sender deres børn afsted i institution i deres ferie! Mange kommer med kommentar "vi kan ikke underholde dem", " børn har godt af at brænde krudt af". Jamen helt ærligt hvad får man børn for hvis man ikke vil være sammen med dem?

Jeg har selvfølgelig forståelse for de forældre som har speciele problemstillinger eller lign. Enlige forældre kan selvfølgelig også få brug for lidt dage for sig selv, men overordnet har jeg svært ved at forstå den.

p.s Er godt klar over min mening er ret stærk

jeg er i det store og hele enig og så ikke helt alligevel. Jeg er enlig mor på fuld tid og jeg elsker at bruge tid med min søn men i den ene af mine 3 ferieuger har jeg valgt at han skal i institution for at jeg kan få ordnet lidt praktisk herhjemme som er nemmere at ordne når han ikke er her. Det bliver så ikke hele den uge han kommer afsted men nok 2 eller 3 dage. Derimod får han tilgengæld nogle fridage i nogle af de andre uger enten hvis jeg har en hverdagsfri samt han skal på miniferie hos morfar i en af de uger jeg ikke har ferie

Anmeld

17. juli 2013

bøllen

Rødhætte skriver:

Jeg dømmer ikke, men har meget svært ved at forstå visse ting 

Ja det kan være svært for nogle, at forstå andres situation og sætte sig i deres sted  ( HURRA )  

så jo i mine øjne er det at " dømme " andre . 

Anmeld

17. juli 2013

Rødhætte

nielsen80 skriver:

Og det var det jeg skrev, du måske er lidt farvet af at have et netværk, som kan træde til, hvis hverdagen er svær at få til at hænge sammen, og desuden har du et arbejde med favorable arbejdsvilkår set i forhold til mange andre(her tænker jeg barnets første/anden sygedag, ferie, betalt frokost m.m.). Der er ikke noget galt med det overhovedet, men husk bare lige på, at langt fra alle forældre har så gode forhold, og derfor måske er nødt til at bruge ferien til at få nogle praktiske ting fra hånden.

Jeg har svært ved at forstå, man tager en uge på ferie uden sine børn, men at man sender dem afsted fordi man er nød til at tage et møde i banken, eller få malet m.m, det forstår jeg altså godt, hvis man ikke har andre pasningsmuligheder.

Min pointe var faktisk også, at du som pædagog måske skulle snakke med de pågældende forældre fremfor at lave et indlæg her - da de forskellige undersøgelser jo netop viser, at forældre ikke nødvendigvis gør det af egoisme, men simpelthen fordi de fejlagtigt tror, det er det bedste for barnet....og der mener jeg, i kraft af dit erhverv, du har en pligt til at oplyse og ikke dømme, således disse forældre bliver klar over, de ikke handler i barnets interesse.

Ja jeg er farvet af at være pædagog, men jeg er også MOR! Tro mig jeg snakker også med de pågældende forældre i den institution jeg arbejder i, men jeg kan ligesom om ikke gå til alle institutioner i dk. Derfor er jeg i min gode ret til at ydre min mening her på baby.dk - lige så meget som du har! Kan du ikke lide min mening her på baby.dk, så gå uden om mine indlæg...

Anmeld

17. juli 2013

Rødhætte

bøllen skriver:

Ja det kan være svært for nogle, at forstå andres situation og sætte sig i deres sted  ( HURRA )  

så jo i mine øjne er det at " dømme " andre . 

Enig i at være uenig

Anmeld

17. juli 2013

nielsen80

Rødhætte skriver:

Ja jeg er farvet af at være pædagog, men jeg er også MOR! Tro mig jeg snakker også med de pågældende forældre i den institution jeg arbejder i, men jeg kan ligesom om ikke gå til alle institutioner i dk. Derfor er jeg i min gode ret til at ydre min mening her på baby.dk - lige så meget som du har! Kan du ikke lide min mening her på baby.dk, så gå uden om mine indlæg...

Jeg er glad for at høre, du snakker med de pågældende forældre, og jeg anfægter ikke din ret til at oprette et indlæg(som jeg jo selv skriver, jeg langt hen af vejen, er enig i)...Men du bragte selv dit erhverv ind i debatten, og der påpeger jeg bare, at netop fordi problematikken oftest udspringer af uvidenhed, så er det da vigtigt at informere fremfor at dømme(som jeg er lidt enig i, at dine indlæg bære præg af).

Anmeld

17. juli 2013

bøllen

Rødhætte skriver:

Enig i at være uenig

JA 

Læser at du er pædagog  Ikke at du er pædagog men at du som fagperson er så dømmende  

Er slet ikke uenig i at alle har behov for ferie, børn såvel som voksne. Men hvor er det trist folk skal sidde og dømme andre folk uden at kende til den reale situation.  

Anmeld

17. juli 2013

Rødhætte

bøllen skriver:

JA 

Læser at du er pædagog  Ikke at du er pædagog men at du som fagperson er så dømmende  

Er slet ikke uenig i at alle har behov for ferie, børn såvel som voksne. Men hvor er det trist folk skal sidde og dømme andre folk uden at kende til den reale situation.  

Som jeg også har nævnt tidligere, så er jeg også MOR. Du dømmer mig til at dømme  Det er vist det tætteste vi kan komme på en konklusion. Kan du have en god sommer

Anmeld

17. juli 2013

Rødhætte

nielsen80 skriver:

Jeg er glad for at høre, du snakker med de pågældende forældre, og jeg anfægter ikke din ret til at oprette et indlæg(som jeg jo selv skriver, jeg langt hen af vejen, er enig i)...Men du bragte selv dit erhverv ind i debatten, og der påpeger jeg bare, at netop fordi problematikken oftest udspringer af uvidenhed, så er det da vigtigt at informere fremfor at dømme(som jeg er lidt enig i, at dine indlæg bære præg af).

Du må gerne dømme mig - det er okay

Anmeld

17. juli 2013

nielsen80

Rødhætte skriver:

Du må gerne dømme mig - det er okay

Øhhh ok

Tror vist bare jeg siger god sommer og ferie......

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.