Børn i institution i ferien - Nej!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. juli 2013

Rikke _ Mor til Ida <3

Jeg har lige holdt 2 ugers ferie med min pige, og ville hellere end gerne have holdt en uge mere. Dog ikke muligt for mig!

Ida har ferie til og med denne uge, hvor hun på skift (mens jeg er på arbejde) hygger med mormor og/eller oldemor og oldefar 

Jeg er helt enig i hvad du skriver. Børn har lige så meget brug for ferie som vi har! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juli 2013

RGN

Profilbillede for RGN

Hvis børn slet ikke holder ferie med deres forældre, fordi forældrene ikke magter det er det selvfølgelig synd.

Jeg holder 3 uger i træk med min søn, men allerede efter en uge bad han om at komme i børnehave.
Jeg synes dog det er gået meget godt alligevel, men havde jeg sendt ham i børnehave efter hans eget ønske ville jeg ikke kunne se problemet, selvom TS skriver børn godt må kede sig. Selvfølgelig må de det, men hvis de som min søn elsker sin børnehave er det vel fint de kommer af sted.

Jeg har faktisk haft helt dårlig samvittighed fordi jeg har meldt ham på ferie i 3 uger. Det er ikke let at være mor med god samvittighed.

Anmeld

16. juli 2013

C-Dog

Jeg fatter det heller ikke. Her er vi igang med 7 uges ferie og vi nyder at slippe for dp, bh og skole :-D mens min veninde på fb der har børn i samme alder og selv har 7 ugers ferie har valgt børnene end ikke skal være hjemme en uge. Altså come on:-S det er ledt når man selv har ferie og hende og manden ivrigt ta'r på endagsture osv uden børnene og undskylder det med at børn har brug for faste rammer og ta'r skade af ferie :-S

Anmeld

16. juli 2013

Dorthe1986

C-Dog skriver:

Det Jeg fatter det heller ikke. Her er vi igang med 7 uges ferie og vi nyder at slippe for dp, bh og skole :-D mens min veninde på fb der har børn i samme alder og selv har 7 ugers ferie har valgt børnene end ikke skal være hjemme en uge. Altså come on:-S det er ledt når man selv har ferie og hende og manden ivrigt ta'r på endagsture osv uden børnene og undskylder det med at børn har brug for faste rammer og ta'r skade af ferie :-S

Så dårlige undskyldninger!

Herhjemme har jeg lige afleveret speciale (1.juli), og den første uge, var Emil stadig i dp da jeg havde så meget her på hjemmefronten der lige skulle indhentes :-) ugen efter havde vi så ferie sammen, hvor vi virkelig nød det :-) i den her uge er han i dp fra mandag-torsdag i cirka 5 timer. For skal indhente en masse, samt begynde at forberede forsvar af mit speciale (15. August). På fredag tager vi så lige en uges ferie mere i det fynske :-) og når vi kommer hjem skal han i dp i 2 uger, som jeg skal bruge til speciale. Og så har han to ugers ferie igen :-)

Anmeld

16. juli 2013

Patriark

Rødhætte skriver:

Nu må jeg altså slå fast (efter diverse debatter i medierne). Jeg fatter simpelthen ikke forældre der sender deres børn afsted i institution i deres ferie! Mange kommer med kommentar "vi kan ikke underholde dem", " børn har godt af at brænde krudt af". Jamen helt ærligt hvad får man børn for hvis man ikke vil være sammen med dem?

Jeg har selvfølgelig forståelse for de forældre som har speciele problemstillinger eller lign. Enlige forældre kan selvfølgelig også få brug for lidt dage for sig selv, men overordnet har jeg svært ved at forstå den.

p.s Er godt klar over min mening er ret stærk

Nu er vi jo nogle forældre, der handler efter vores børns behov og ikke efter principper eller egne behov.

Men du mener det sikkert godt.

Anmeld

16. juli 2013

Hyacinth

Nu må jeg altså slå fast (efter diverse debatter i medierne). Jeg fatter simpelthen ikke forældre der sender deres børn afsted i institution i deres ferie! Mange kommer med kommentar "vi kan ikke underholde dem", " børn har godt af at brænde krudt af". Jamen helt ærligt hvad får man børn for hvis man ikke vil være sammen med dem?

Jeg har selvfølgelig forståelse for de forældre som har speciele problemstillinger eller lign. Enlige forældre kan selvfølgelig også få brug for lidt dage for sig selv, men overordnet har jeg svært ved at forstå den.

p.s Er godt klar over min mening er ret stærk

Jeg kan sagtens se pointen i din mening, men vil dog lige sige, at jeg synes det kommer an på den enkelte situation.
Herhjemme har jeg barsel og min store pige har ferie fra næste uge. Den 1/8 skal min søn starte i vuggestue, fordi jeg starter på uddannelse D. 13/8, så for mig er det vigtigt at få ham kørt ordentligt ind og have god tid til at få ham tryg dernede.

Dog holder jeg min datter hjemme selvom han skal derned, for hun har selvfølgelig brug for ferie.

Her har vi gjort det sådan, at de første 2-3 dage hvor jeg skal være med min søn dernede om formiddagen, er min datter hos min mor i et par timer og så henter jeg hende når vi er færdige senere på formiddagen.

Men det er netop så hun kan få lov til at holde ferie og i stedet for få noget mormor-tid frem for at inddrage hendes feriedage.

Men der er jo familier med færre ressourcer, som måske ikke magter at have børnene hjemme i 2-3 uger, hvor institutionen nok er bedre.

Dog ville jeg personligt foretrække "bedsterne"

Anmeld

16. juli 2013

Rødhætte

Patriark skriver:

Nu er vi jo nogle forældre, der handler efter vores børns behov og ikke efter principper eller egne behov.

What? Synes du det er forældrenes behov at beholde børnene hjemme?

Anmeld

16. juli 2013

Christina :-)

Min dreng kommer i børnehave han har haft en uges ferie og det a den grund jegfødte for 4 uger siden og er alene med dem han vil kede sig ihjel her hjemme!!! Puha ddårlig mor jeg er!

Anmeld

16. juli 2013

Rødhætte

mortilto <3 skriver:

Min dreng kommer i børnehave han har haft en uges ferie og det a den grund jegfødte for 4 uger siden og er alene med dem han vil kede sig ihjel her hjemme!!! Puha ddårlig mor jeg er!

Tror ikke du læste hele mit indlæg! Jeg skriver jeg har forståelse visse situationer.. 

Anmeld

16. juli 2013

C-Dog

Patriark skriver:

Ja det må man da sandelig håbe. Børn har ret til ferie. Med mindre vi snakker børn med særlige behov hvor en rutineændring vil være stressende og ikke optimal for barnet. Men almindelige børn har brug for ferie lige så vel som vi voksne har.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.