Børn i institution i ferien - Nej!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. juli 2013

SjeBets

da jeg var alene med to og studerede, holdte jeg aldrig ferie med mine børn, da jeg arbejde som vikar i alle ferier, for at få det til at hænge sammen, mine unger holdte ferie bare med enten deres far eller hos deres bedster.

Jeg går ud fra at  mange af dem der ikke holder ferie med deres børn, og /eller er nødt til at sende dem afsted i institutioner, har en grund vi ikke altid kan se eller forstår

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juli 2013

quindelist

Jeg har med god samvittighed afleveret min pige i vuggestuen i dag -selvom jeg selv holder ferie

Siden nytår har hun ialt holdt 9 ugers ferie - heraf 3 ugers sommerferie (men div helligdage og påske er ikke medregnet)
Hun skal holde yderligere 2 ugers sommerferie i slutningen af august, så hun bliver absolut ikke snydt for sin ferie.

Jeg kunne godt holde hende hjemme i hele min sommerferie (uni studerende så det er knap 2 1/2 mdr) men jeg har den holdning at hun har godt af at komme afsted for at kunne bevare de relationer hun har til både børn og voksne i vuggestuen -2 1/2 mdr er meget længe at være væk fra noget når man er 2 år.

Når det så er sagt så får hun generelt korte dage og jeg smider fridage ind i tide og utide og så udnytter jeg at hun er i vuggestue til at få klaret alt det praktiske herhjemme så det er rent overskudsmor når jeg henter hende igen

Når far holder ferie holder vi alle tre ferie

Anmeld

16. juli 2013

DianaRJS

Rødhætte skriver:

Nu må jeg altså slå fast (efter diverse debatter i medierne). Jeg fatter simpelthen ikke forældre der sender deres børn afsted i institution i deres ferie! Mange kommer med kommentar "vi kan ikke underholde dem", " børn har godt af at brænde krudt af". Jamen helt ærligt hvad får man børn for hvis man ikke vil være sammen med dem?

Jeg har selvfølgelig forståelse for de forældre som har speciele problemstillinger eller lign. Enlige forældre kan selvfølgelig også få brug for lidt dage for sig selv, men overordnet har jeg svært ved at forstå den.

p.s Er godt klar over min mening er ret stærk

jeg har 6 ugers ferie da jeg er studerende, eller havde! er jo så sygemeldt og kan ikke gå tilbage til studie før efter jeg har født og haft barsel, MEN jeg har valgt at mine børn skal være hjemme i 3 af de 6 uger, da jeg synes 6 uger er for langtid. selvom jeg vil kunne underholde dem mere end rigeligt i 6 uger, ved jeg at jeg har 2 drenge der forguder pædagogerne, og elsker at komme i BH så derfor har jeg valgt at gøre det sådan

Anmeld

16. juli 2013

Laulund87

Maria holder 2 ugers ferie nu, så skal hun i børnehave 2 uger og så 2 ugers ferie igen, så 4 ugers ferie i alt.

Hun plejer at have 3 uger i træk, men når hun bliver afleveret efter sådan en ferie, er hun rigtig ked af det og det er hun ellers aldrig, heller ikke da hun startede i både VG og BH. Så vi håber det her er bedre og så får vi også lige et pusterum de to uger mellem "ferierne"

Jeg synes også det er synd og kan undre mig over de 3% børn der slet ikke får ferie, ikke engang en enkelt uge, men jeg dømmer ikke for det er så grimt synes jeg.

Anmeld

16. juli 2013

lineog4

Ro, regelmæssighed og renlighed er blevet forklaringen for at fastholde hverdagen og usikkerheden slår igennem for vi er som forældre konstant under pres: stimulerer vi vores børn nok, læst lektier nok, givet dem det rigtige mad, leget på den rigtige måde osv osv. Vi kan ofte på facebook eller andre socialemedier læse om supermor der klarer 4 børn, serverer hjemmebagte boller mens hun spiller matador med de store mere, perler med de små og forresten lige får syet alt deres tøj og producerer alle gaver selv. Vi kan købe bøger om alt det vi burde lave. Og jeg tror rent faktisk lammes af alt det her og som reaktion kan vælge at daginstitutioner nok er bedre til at leve op til kravene end vi selv er.

jeg selv er blevet små gammel og har en lille børneflok og tør nu give lidt slip. Får ikke dårlig samvittighed hvis vi en feriedag ikke kom længere end til legepladsen, det er også okay brødet blev købt i Føtex og det samme gjorde tøjet.

jeg nyder når den store siger hun savner rollespil i klubben, så ved jeg de dage hvor jeg arbejder nyder hun livet.

Men vi skal heller ikke pege fingre for tror netop alle de fingre, alle de sådan bør mand, alle kravene måske er medvirkende til man som forældre mister troen på sin egen formåen

god ferie alle I som har

Anmeld

16. juli 2013

Moma

Har fuld forståelse for din tråd 

Jeg har dog valgt at min datter skal starte i børnehave i min sidste ferieuge (hun har holdt 2 ugers ferie) - så der er ro og mulighed for at hente tidlig, nu når det hele er nyt for hende.. Men hey, det er jo heller ikke helt det din tråd handler om  

Er helt enig med TS - men vi har også indkørt begge vores børn i bhv i forbindelse med den sidste uge i sommerferien, hvor man har mulighed for at give dem nogle korte dage. 

Anmeld

16. juli 2013

Nadia&Daniel

Moma skriver:

Er helt enig med TS - men vi har også indkørt begge vores børn i bhv i forbindelse med den sidste uge i sommerferien, hvor man har mulighed for at give dem nogle korte dage. 

Anmeld

16. juli 2013

A&F

Min datter har holdt 3 ugers ferie, så skal hun tilbage 2 uger, og så 2 ugers ferie igen. Så 5 ugers ferie i alt

Anmeld

16. juli 2013

AnthonsMor

Rødhætte skriver:

Nu må jeg altså slå fast (efter diverse debatter i medierne). Jeg fatter simpelthen ikke forældre der sender deres børn afsted i institution i deres ferie! Mange kommer med kommentar "vi kan ikke underholde dem", " børn har godt af at brænde krudt af". Jamen helt ærligt hvad får man børn for hvis man ikke vil være sammen med dem?

Jeg har selvfølgelig forståelse for de forældre som har speciele problemstillinger eller lign. Enlige forældre kan selvfølgelig også få brug for lidt dage for sig selv, men overordnet har jeg svært ved at forstå den.

p.s Er godt klar over min mening er ret stærk

Jeg er sgu enig med dig!
Har man ferie og ikke er alene bør børnene være hjemme sammen med deres forældre, er man alene synes jeg også, som du siger, at det er ok med dage alene, for lige at nå at koble af

Jeg har bestemt heller ikke planer om, at Anthon skal være nogen andre steder end her når jeg og/eller min kæreste har ferie medmindre han skal på ferie selv, hos bedsteforældre

Anmeld

16. juli 2013

Mille82

Jeg har 5 ugers ferie, og børnene holder 3 uger med mig/os. De sidste 2 uger af mine ferie regner jeg med at de skal i børnehave og dagpleje 1-2 formiddage, fordi jeg har nogle projekter herhjemme og jeg får ikke lavet dem med små hjælpere

Nu har jeg generelt aldrig sendt dem i institution for sjov, den lille var 16 mdr før hun startede i dp, og den store har aldrig prøvet at sove til middag i dagplejen dengang. Jeg nyder at være sammen med dem, og henter dem helst til middag hvis min uddannelse tillader det!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.