Ro, regelmæssighed og renlighed er blevet forklaringen for at fastholde hverdagen og usikkerheden slår igennem for vi er som forældre konstant under pres: stimulerer vi vores børn nok, læst lektier nok, givet dem det rigtige mad, leget på den rigtige måde osv osv. Vi kan ofte på facebook eller andre socialemedier læse om supermor der klarer 4 børn, serverer hjemmebagte boller mens hun spiller matador med de store mere, perler med de små og forresten lige får syet alt deres tøj og producerer alle gaver selv. Vi kan købe bøger om alt det vi burde lave. Og jeg tror rent faktisk lammes af alt det her og som reaktion kan vælge at daginstitutioner nok er bedre til at leve op til kravene end vi selv er.
jeg selv er blevet små gammel og har en lille børneflok og tør nu give lidt slip. Får ikke dårlig samvittighed hvis vi en feriedag ikke kom længere end til legepladsen, det er også okay brødet blev købt i Føtex og det samme gjorde tøjet.
jeg nyder når den store siger hun savner rollespil i klubben, så ved jeg de dage hvor jeg arbejder nyder hun livet.
Men vi skal heller ikke pege fingre for tror netop alle de fingre, alle de sådan bør mand, alle kravene måske er medvirkende til man som forældre mister troen på sin egen formåen
god ferie alle I som har
Anmeld