Børn i institution i ferien - Nej!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. juli 2013

Muffinmus

Her i vores bh holder de HELT lukket i to uger...dvs børnene Skal holde ferie mindst de to uger, på den ene eller anden måde
Vores har fem ugers sommerferie, ikke noget vi altid har, men de år vi kan have dem hjemme mere end 2 uger gør vi det
Jeg synes det er sørgeligt forældrene vælger egen frihed i stedet for at give deres børn den pause de også har brug for. Bevares, vi kan alle have brug for nogle fridag uden vørn til at hive sig selv lidt omsorg, hygge med det man lige selv vil, eller når nogle ting man ikke kan i hverdagens tumult.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juli 2013

Rødhætte

Fenja09 skriver:

Jeg synes også det er mærkeligt, men folk har jo forskellige årsager til at vælge som de gør. Dog synes jeg det er rigtig synd for de 3 % af børn som overhovedet ingen ferie har sammen med deres forældre.

Om ikke andet kunne man så ikke sende sine børn en tur op til bedsteforældrene, mens man nyder lidt dage for sig selv eller sammen med partneren.

Men synes heller ikke at man skal dømme folk uden at vide hvad der ligger til grund for deres valg. Der kan jo være utallige årsager til det, så må man bare håbe at det ikke er de samme børn hvert år der er med i statistikken.  

/Fenja

Selvfølgelig kan der være forskellige årsager, men jeg ved desværre også at der er mange børn der bliver sendt afsted udlukker af den grund at de 'keder sig' - come on.. Børn må gerne kede sig

Anmeld

16. juli 2013

Rødhætte

mor:) skriver:

De forældre der slet ikke giver deres børn ferie er nok forældre der af en eller anden årsag ikke har overskuddet.

Jeg har lige skrevet en opgave omkring børns opvækstvilkår, hvor sfi havde lavet nogle undersøgelser. Her viste undersøgelserne at børn klarede sig bedre af at være i daginstitution end med forældre der reelt ikke havde overskud til dem. Det er ikke ideelt for børnene, men trods alt bedre end at være hjemme med en far eller mor der ikke kan overskue at have dem hjemme.

Men lige et spørgsmål. Jeg troede egentlig at der var krav om i hvert fald 14 dages ferie fra institution. Kan ikke huske hvor jeg har det fra.

Du har nemlig en rigtig god point i din opgave - lige netop derfor kan jeg ikke forstå man vælger at få børn.. Det er hårdt at være forældre og det kræver en masse, men man vælger jo selv at få børn (ved godt der er visse tilfælde man ikke gør). Jeg ved af personlig erfaringer, at en stor del af de børn der er tilbage i institutionerne i ferien har forældre der skal 'pleje' sig selv.

Anmeld

16. juli 2013

Rødhætte

Christina A skriver:

Nej jeg forstår det nu heller ikke rigtigt andet end det lader til at nogle forældre er blevet usikre på deres rolle og evne til at varetage deres egne børns behov. Det er lidt skræmmende at forældre føler de ikke kan aktivere deres børn rigtigt og synes det er bedre at sende børnene hen til fagfolk i stedet. Ikke at det ikke er godt at børn kommer i institution, men ligesom vi tager på arbejde til faste rutiner og nyder feriens frirum er det jo det samme børnene har brug for. Bare at være sammen med mor og far uden en masse planlægning af alle døgnets timer og bare tage tingene som de kommer. 

Det virker som om det er blevet problemet at man ikke tror børn har godt af det. At man ikke bare kan være hjemme og lave ingenting eller selv finde på noget fordi dagen ikke allerede er planlagt. Det er da et sundt afbræk for os alle en gang imellem. At der kan være andre omstændigheder pga sociale problemer har jeg da også forståelse for, men det kan jo næppe udgøre hele gruppen af forældre der sender deres børn afsted. 

Ja synes også det er synd for børnene og personligt ville jeg slet ikke kunne holde ud ikke at lade mit barn holde sommerferie sammen med mig. Hvorfor så få børn hvis de bare skal i andres menneskers hænder det meste af tiden? De er i forvejen kun til låns, så hvorfor ikke nyde al den tid man kan få med dem.

Super godt skrevet! Så enig

Anmeld

16. juli 2013

lycly

Jeg er enig Nu går jeg godt nok på barsel men i de uger min kæreste har ferie der holder jeg min datter hjemme så vi kan hygge allesammen. Og nu hvor jeg jo er på barsel ville jeg ønske at jeg kunne have hende hjemme hele tiden, men netop fordi jeg også har en lille baby så synes jeg hun har bedre af at komme i dagpleje. Der er mere overskud til hende hele dagen, end jeg har når jeg er alene med dem begge. Ved ikke om det kan være manglende overskud som er andres grund til at sende børn i institution i ferien :-S

Anmeld

16. juli 2013

Rødhætte

Frk-S skriver:

Er lidt for og imod det, for alle har vel deres grunde & børnene tager ikke skade af at være i institution, istedet for hjemme... - Derimod syntes jeg det er forkert at lade barn starte i DP , hvis man selv først starter slut august/andet! Men hvis man gerne vil have en stabil hverdag op og køre inden så syntes jeg det er helt okay!! 

Min datter skal være i institution 15 dage før jeg selv starter, netop for at bygge en ny hverdag op, med nye rutiner osv. Så det ser jeg ikke det forkerte i.... ;-)) 

Men ja, behold børnene hjemme hvis man kan & hvis lysten er der!

Jeg kunne personlig aldrig finde på det, men ville isted sende barnet hjem til bedsteforældrene elller lign. Men hver sin mening

Anmeld

16. juli 2013

lycly

Rødhætte skriver:

Jeg kunne personlig aldrig finde på det, men ville isted sende barnet hjem til bedsteforældrene elller lign. Men hver sin mening

Det ville jeg også! (Og gør det også)

Anmeld

16. juli 2013

Nadia&Daniel

Rødhætte skriver:

Det kunne vi også (Laura har også været med mine svigerforældre i sommerhus - fordi vi skulle til bankmøde og en polterabend) - og hun får en uge mere i sommerhus i uge 32 

Anmeld

16. juli 2013

wamse

Tja jeg tror at alle forældre handler ud fra de bedste forudsætninger, og så kan vi måske ikke lige gennemskue dem, og tænker egentlig heller ikke, at det er min plads at skulle stille mig som dommer, over andre menneskers valg.

Min datter har fra hele skolens sommerferie i år (hun er 7), det samme havde hun sidste år. Men jeg synes sgu, at det er pisse hårdt, at være på 24-7 i 6 uger. Jeg har lidt fortrudt, at hun ikke har været afsted. Nu er der lukket i 14 dage i sfo'en. 

Det er hårdt fordi, at jeg psykisk har nogle perioder, hvor jeg har det svært(ikke depressiv, men jeg har borderline, og har nogle udsving i stemningerne). 

Forældre kan sagtens have nogle begrundelser, som vi ikke lige kender, som jeg sagtens kan se begrunder, at deres børn er afsted. Jeg ville ønske at alle børn kunne få noget ferie også, men sådan er det så ikke for alle. 

Anmeld

16. juli 2013

Mettefpigen

Jeg må indrømme at jeg godt kunne finde på det.. Ikk alle uge men enkelt ihvertfald.....
jeg har mine grunde :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.