barber sig i svømmehal.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. juli 2013

Mom

Profilbillede for Mom
Benjamins'mor skriver:

Der er MEGET stor forskel på at barbere sig i en svømmehal, end og tage sin lille dreng med i dame omklædning. Nu er min søn kun 2 1/2, han kan sku da ikke selv gå i herre omklædning og tage badetøj på?!

Der er slet ingen grund til at begynde at bande, prøv at holde en ordentlig tone.

Jeg siger bare, at ligeså let man åbenbart kan lade sig forarge af en kvinde som barbere ben i svømmehallen, ligeså let kan man blive forarget over drengebørn i kvindernes omklædningsrum, hvor skiltningen tydeligt siger KVINDER... Ergo har mænd og drenge intet at gøre der. At virkeligheden så heldigvis er sådan at de færreste rynker på næsen af en lille gut sammen med sin mor er da kun dejligt, for reelt set måtte moderen og drengen finde et familierum eller en anden svømmehal, hvor alle klædte om det samme sted.

Min pointe er kort: Lad være med at at rynke på næsen når du selv tager dig friheder!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juli 2013

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2
Mom skriver:

Ej

Der er slet ingen grund til at begynde at bande, prøv at holde en ordentlig tone.

Jeg siger bare, at ligeså let man åbenbart kan lade sig forarge af en kvinde som barbere ben i svømmehallen, ligeså let kan man blive forarget over drengebørn i kvindernes omklædningsrum, hvor skiltningen tydeligt siger KVINDER... Ergo har mænd og drenge intet at gøre der. At virkeligheden så heldigvis er sådan at de færreste rynker på næsen af en lille gut sammen med sin mor er da kun dejligt, for reelt set måtte moderen og drengen finde et familierum eller en anden svømmehal, hvor alle klædte om det samme sted.

Min pointe er kort: Lad være med at at rynke på næsen når du selv tager dig friheder!!

Ej helt ærlig altså!
Ja skiltningen siger kvinder men et ganske uskyldigt lille drengebarn kan da ikke klar sig selv og det er jo ikke at bryde reglerne at man tager sin søn med sig. Hvor står der er man ikke må tage sin søn med sig i omklædningsrummet? Det er da for langt ude hvis der blev skiltning om at man ikke må tage sin lille søn med sig!
Jeg er dybt uenig med dig!

Anmeld

11. juli 2013

Kløver

Omsorgsgiver skriver:

Ej helt ærlig altså!
Ja skiltningen siger kvinder men et ganske uskyldigt lille drengebarn kan da ikke klar sig selv og det er jo ikke at bryde reglerne at man tager sin søn med sig. Hvor står der er man ikke må tage sin søn med sig i omklædningsrummet? Det er da for langt ude hvis der blev skiltning om at man ikke må tage sin lille søn med sig!
Jeg er dybt uenig med dig!

Enig, Det er jo uskyldigt, da jeg var barn vaskede vi os piger og drenge sammen efter gymnastik i bh klassen
Er stor forskel på drenge og mænd, og er stor forskel om vi snakker kropsforskrækkelse/sexuslitet eller personlig hygiejne, jeg står jo heller ikke og filer hård hud af fødderne i offentlig svømmehal eller klipper negle. Synes det handler om alm pli for hvad man gør offentligt, hvor andre også skal benytte fertiliteterne, og hjemme i privatlivets fred, hvor det kun er ens egen familie og en selv til at gøre rent
Synes også generelt folk er nogle svin (undskyld den hårde tone, men nogle er set desværre) så snart de ikke selv skal gøre rent, især offentlige toiletter

Anmeld

11. juli 2013

Laulund87

Mom skriver:

Hvilke friheder? Du er nødt til at forklare hvor du vil hen for vi er flere der slet ikke forstår hvad du mener.

Anmeld

11. juli 2013

Mom

Profilbillede for Mom
Jeg forklare gerne min point (igen)..
En kvinde barbere ben i svømmehallen, hvor jeg går udfra at der ikke var skiltet med at det må man ikke, ergo har hun ikke overtrådt nogle regler, hvis der var skiltning omkring dette, er det en helt anden snak.
En mor(mange mødre, inkl. mig selv) tager eller har taget vores små drengebørn med ind kvindernes omklædningsrum, hvor det tydeligt er skiltet med at rummet er til kvinder,ergo har mænd og drenge uanset alder reelt set intet at gøre i det rum, princpielt uanset deres alder, men ene og alene på grund af deres køn. At rigtigt mange så (heldigvis) syntes det er iorden, er dejligt, selvfølgelig... Men ikke destomindre er det en frihed vi mødre tager os, eftersom skiltningen jo er klokkeklar, ingen hankønsvæsner i kvindernes omklædningsrum..

Også lige en sidste bemærkning, for kan næppe skirive det mere tydeligt, jeg syntes det er ok med små drengebørn i omklædningen med deres mødre, og ok med kvinder der barbere ben i badet, eftersom jeg ikke anser det som værende intimbarbering. Ens ben er i min verden ikke en intim kropsdel.

Anmeld

11. juli 2013

Benjamins'mor

Mom skriver:

Hvor skriver jeg lige grimt?

Anmeld

11. juli 2013

Mom

Profilbillede for Mom
Benjamins'mor skriver:

Hvor skriver jeg lige grimt?

Jeg har på intet tidspunkt skrevet at du skriver grimt, men blot at du ikke behøver at bande, det hører ingen steder hjemme.

Anmeld

15. juli 2013

millesofie

Mom skriver:

Jeg kan slet ikke se problemet, hun gjorde noget som mange af os forhåbenligt finder ganske naturligt, altså I tror vel ikke at hårene forsvinder af sig selv? Der kommer hår i afløbet fra al det hår der bliver vasket i svømmehallens omklædningsrum hver dag, så det kan næppe være afløbet i tænker på, det må så være noget andet?

At det at barbere sig er en så privat ting at selv ikke andre kvinder må se det?

Jeg kan faktisk selv blive mere foraget over at I tager jeres jeres drengebørn med i kvindernes omklædningsrum, der har de da intet at lave sammen med min datter....(ovenstående er en kende sarkastisk), men hvorfor er det okay at tage drenge med ind i pigernes omklædningsrum og risikere at gøre det til en ubehagelig oplevelse for de små piger som MÅ være derinde, når det IKKEer okay for en kvinde at barbere sin ben, noget som stort set alle kvinder gør hverdag?

Anmeld

15. juli 2013

Perla

Mom skriver:

Jeg forklare gerne min point (igen)..
En kvinde barbere ben i svømmehallen, hvor jeg går udfra at der ikke var skiltet med at det må man ikke, ergo har hun ikke overtrådt nogle regler, hvis der var skiltning omkring dette, er det en helt anden snak.
En mor(mange mødre, inkl. mig selv) tager eller har taget vores små drengebørn med ind kvindernes omklædningsrum, hvor det tydeligt er skiltet med at rummet er til kvinder,ergo har mænd og drenge uanset alder reelt set intet at gøre i det rum, princpielt uanset deres alder, men ene og alene på grund af deres køn. At rigtigt mange så (heldigvis) syntes det er iorden, er dejligt, selvfølgelig... Men ikke destomindre er det en frihed vi mødre tager os, eftersom skiltningen jo er klokkeklar, ingen hankønsvæsner i kvindernes omklædningsrum..

Også lige en sidste bemærkning, for kan næppe skirive det mere tydeligt, jeg syntes det er ok med små drengebørn i omklædningen med deres mødre, og ok med kvinder der barbere ben i badet, eftersom jeg ikke anser det som værende intimbarbering. Ens ben er i min verden ikke en intim kropsdel.

Men du tager jo helt fejl! De fleste, hvis ikke alle, svømmehaller har et regelsæt og det er det der skal følges.

I vores svømmehal, står der meget tydeligt i disse regelsæt, at børn OVER 6 år skal gå i omklædningsrum der er til deres eget køn. Børn under 6 år må gerne gå i omklædningsrum for det modsatte køn.

Så tager man sin lille dreng under 6 år med ind i dame/pige omklædning, så tager man sig hverken friheder eller gør noget der ikke er tilladt. Derfor er det reelt ligegyldigt om andre synes det er ok, for det er tilladt og skal derfor bare accepteres........så dine argumenter i forhold til at have et mindre barn med er noget vrøvl i denne diskusion!

Anmeld

15. juli 2013

Mom

Profilbillede for Mom
Perla skriver:

Men du tager jo helt fejl! De fleste, hvis ikke alle, svømmehaller har et regelsæt og det er det der skal følges.

I vores svømmehal, står der meget tydeligt i disse regelsæt, at børn OVER 6 år skal gå i omklædningsrum der er til deres eget køn. Børn under 6 år må gerne gå i omklædningsrum for det modsatte køn.

Så tager man sin lille dreng under 6 år med ind i dame/pige omklædning, så tager man sig hverken friheder eller gør noget der ikke er tilladt. Derfor er det reelt ligegyldigt om andre synes det er ok, for det er tilladt og skal derfor bare accepteres........så dine argumenter i forhold til at have et mindre barn med er noget vrøvl i denne diskusion!

Det er helt fair at du syntes det er noget vrøvl, selvom det ikke ligefrem fremmer den gode debat.

Og jeg kan så fortælle at der ikke skiltes sådan omkring børn under 6 år i den svømmehal jeg frekventere, ej heller skiltning om intimbarbering... Er det så okay, hvis jeg hævder du vrøvler? ;-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.