barber sig i svømmehal.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. juli 2013

Faith

Muhmi skriver:

Fair nok... Men er det fordi det er på benene eller er det hår generalt? Fordi jeg fælder en del (fra hovedet ) Ville det også være et problem?

Bryder mig ikke ret meget om kropsbehåring. Og vil helst være fri for fremmede menneskers kropsbehåring hvis det er muligt

At man fælder (fra hovedet) er jo ikke noget man selv kan "gøre for"

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juli 2013

bøllen

Perla skriver:

Men du tager jo helt fejl! De fleste, hvis ikke alle, svømmehaller har et regelsæt og det er det der skal følges.

I vores svømmehal, står der meget tydeligt i disse regelsæt, at børn OVER 6 år skal gå i omklædningsrum der er til deres eget køn. Børn under 6 år må gerne gå i omklædningsrum for det modsatte køn.

Så tager man sin lille dreng under 6 år med ind i dame/pige omklædning, så tager man sig hverken friheder eller gør noget der ikke er tilladt. Derfor er det reelt ligegyldigt om andre synes det er ok, for det er tilladt og skal derfor bare accepteres........så dine argumenter i forhold til at have et mindre barn med er noget vrøvl i denne diskusion!

Så enig 

Anmeld

17. juli 2013

Muhmi

Bryder mig ikke ret meget om kropsbehåring. Og vil helst være fri for fremmede menneskers kropsbehåring hvis det er muligt

At man fælder (fra hovedet) er jo ikke noget man selv kan "gøre for"

Er enig i at jeg nok heller ikke lige ville hive skraberen frem i bruseren i svømmehallen, synes bestemt det hører sig hjemmet til.. Også hvis det var under arme osv. Men det er nok bare det der med at folk herinde synes at det er direkte klamt med de hår fra benene... Det er vist det jeg ikke forstår, for, ja, det er jo bare hår og det kan ligeså vel være at i møder/sluger et kruset hår når i er inde og svømme

Anmeld

17. juli 2013

bøllen

M (: skriver:

I min lokale svømmehal er der ingen regler på hjemmesiden eller skiltning i selve svømmehallen om (intim-)barbering.

Min kæreste, som læser med på sidelinjen, fortæller da også, at mændene gladeligt barberer sig i ansigtet i svømmehallen. Er det så også klamt og no-go? 

Og til Mom:

JEG forstår godt din argumentation, og er enig i, at man ikke kan tillade sig at være fortørnet over noget som er lovligt, hvis man teknisk set selv bryder reglerne.

I min svømmehal er kvinde-omklædningen for kvinder, og herre-omklædningen for mænd uanset alder. Der er ingen regler om (hverken i svømmehallen eller på hjemmesiden), hvor længe man må gå med i "den forkerte omklædning", og dermed er det teknisk set forbudt - OGSÅ for den lille baby på 3 mdr.

Derimod er der INGEN regler om barbering, og derfor er det teknisk set lovligt. 

Ps. Ovenstående skal ikke læses som at jeg ikke synes det er ok at tage sit lille barn med i den forkerte omklædning, men jeg forstår godt Mom's argumentation, og synes egentlig, at I hidser jer unødigt op.. 

Og hvis vi skal blive i diskussionen, hvor går så grænsen? Hvor længe må man tage sit lille barn med i den forkerte omklædning, hvis svømmehallen IKKE har regler om dette (andet end, at man BURDE gå i sin egen omklædning UANSET alder)?

Det er nok rigtig svært i denne debat at blive enig . Da der jo forefindes forskellige regelsæt fra sted til sted.

Anmeld

17. juli 2013

Faith

Muhmi skriver:

Er enig i at jeg nok heller ikke lige ville hive skraberen frem i bruseren i svømmehallen, synes bestemt det hører sig hjemmet til.. Også hvis det var under arme osv. Men det er nok bare det der med at folk herinde synes at det er direkte klamt med de hår fra benene... Det er vist det jeg ikke forstår, for, ja, det er jo bare hår og det kan ligeså vel være at i møder/sluger et kruset hår når i er inde og svømme

Jamen du har ret. Der er jo reelt ikke noget klamt ved hår fra benene, under armene osv. Det er nok bare fordi jeg har en mindre hår-fobi at det nærmest løber mig koldt ned af ryggen ved tanken om at soppe rundt i andre folks hår

Kan huske engang i svømmehallen hvor jeg kom svømmende i mine egne tanker. Og vupti svømmer jeg ind i...... ET BRUGT PLASTER!!!!! Eeeeew!

Anmeld

17. juli 2013

Laulund87

Faith skriver:

Jamen du har ret. Der er jo reelt ikke noget klamt ved hår fra benene, under armene osv. Det er nok bare fordi jeg har en mindre hår-fobi at det nærmest løber mig koldt ned af ryggen ved tanken om at soppe rundt i andre folks hår

Kan huske engang i svømmehallen hvor jeg kom svømmende i mine egne tanker. Og vupti svømmer jeg ind i...... ET BRUGT PLASTER!!!!! Eeeeew!

Det med plasteret har jeg også prøvet, flere gange. Føj for den lede

Anmeld

17. juli 2013

tinasmor

lucas<3 skriver:

hej (:

jeg har længe gåte og tænkt på min oplevelse hvis man kan kalde det det..

jeg var i svømmehal i sidste uge med min søn og da vi skulle til og vaske os stod der en over for os og barberede sine ben, tænkte at det var da mærkeligt og gøre det sådan et sted.  ville mene at man gør det hjemme??

min syn var nys og gik over til hende og spurgte hun lavede og hun grinte lidt og tog noget a sin barberskum på maven a ham..

hva synes i, er det bare mig der synes det er underlig ting og gøre i en svømmehal..?

Hvorfor i alverden kan man ikke gøre det der hjemme. De fleste har vel et badeværelse og kan gøre det når man er i privaten.

Der var også en der gjorde det i den svømmehal jeg var i forleden og synes altså, at det var mærkeligt, at man ikke gør det hjemme i eget brusebad.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.