barber sig i svømmehal.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. juli 2013

Perla

Mom skriver:

Det er helt fair at du syntes det er noget vrøvl, selvom det ikke ligefrem fremmer den gode debat.

Og jeg kan så fortælle at der ikke skiltes sådan omkring børn under 6 år i den svømmehal jeg frekventere, ej heller skiltning om intimbarbering... Er det så okay, hvis jeg hævder du vrøvler? ;-)

Jeg kan ikke se at ordet vrøvl fremmer en dårlig debat! Et regelsæt er ikke nødvendigvis noget der hænger fremme, men står f.eks på svømmehallens hjemmeside. Og jeg er meget sikker på at hvis du spørger en ansat i din og andre svømmehaller, så vil de alle fortælle at små børn gerne må gå ind i et modsat-køns omklædningsrum!

Men uhh du VIL vist gerne holde på dit lidt finurlige argument, kan jeg mærke!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juli 2013

Mom

Profilbillede for Mom
Perla skriver:

Jeg kan ikke se at ordet vrøvl fremmer en dårlig debat! Et regelsæt er ikke nødvendigvis noget der hænger fremme, men står f.eks på svømmehallens hjemmeside. Og jeg er meget sikker på at hvis du spørger en ansat i din og andre svømmehaller, så vil de alle fortælle at små børn gerne må gå ind i et modsat-køns omklædningsrum!

Men uhh du VIL vist gerne holde på dit lidt finurlige argument, kan jeg mærke!

Jeg kan ikke se hvordan du kan læse mine føleser udfra det skrevne ord, og jeg syntes da helt klart du ska lade være med at prøve, dette er en debat, og for mig slet ikke noget jeg indblander mine følelser i, mine følelser er forbeholdt mit virkelig liv... Måske er det også derfor jeg slet ikke kan se problemet i, at en kvinde barbere ben i kvindernes bad i svmmehallen, eftersom jeg ikke ser et ben som en intim kropsdel, som jeg øvrigt også skrev i et af mine øvrige indlæg..

Anmeld

15. juli 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

er det ikke forbudt i alle svømmehaller?

Anmeld

15. juli 2013

M (:

er det ikke forbudt i alle svømmehaller?

I min lokale svømmehal er der ingen regler på hjemmesiden eller skiltning i selve svømmehallen om (intim-)barbering.

Min kæreste, som læser med på sidelinjen, fortæller da også, at mændene gladeligt barberer sig i ansigtet i svømmehallen. Er det så også klamt og no-go? 

Og til Mom:

JEG forstår godt din argumentation, og er enig i, at man ikke kan tillade sig at være fortørnet over noget som er lovligt, hvis man teknisk set selv bryder reglerne.

I min svømmehal er kvinde-omklædningen for kvinder, og herre-omklædningen for mænd uanset alder. Der er ingen regler om (hverken i svømmehallen eller på hjemmesiden), hvor længe man må gå med i "den forkerte omklædning", og dermed er det teknisk set forbudt - OGSÅ for den lille baby på 3 mdr.

Derimod er der INGEN regler om barbering, og derfor er det teknisk set lovligt. 

Ps. Ovenstående skal ikke læses som at jeg ikke synes det er ok at tage sit lille barn med i den forkerte omklædning, men jeg forstår godt Mom's argumentation, og synes egentlig, at I hidser jer unødigt op.. 

Og hvis vi skal blive i diskussionen, hvor går så grænsen? Hvor længe må man tage sit lille barn med i den forkerte omklædning, hvis svømmehallen IKKE har regler om dette (andet end, at man BURDE gå i sin egen omklædning UANSET alder)?

Anmeld

15. juli 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
M (: skriver:

I min lokale svømmehal er der ingen regler på hjemmesiden eller skiltning i selve svømmehallen om (intim-)barbering.

Min kæreste, som læser med på sidelinjen, fortæller da også, at mændene gladeligt barberer sig i ansigtet i svømmehallen. Er det så også klamt og no-go? 

Og til mom:

JEG forstår godt din argumentation, og er enig i, at man ikke kan tillade sig at være fortørnet over noget som er lovligt, hvis man teknisk set selv bryder reglerne.

I min svømmehal er kvinde-omklædningen for kvinder, og herre-omklædningen for mænd uanset alder. Der er ingen regler om (hverken i svømmehallen eller på hjemmesiden), hvor længe man må gå med i "den forkerte omklædning", og dermed er det teknisk set forbudt - OGSÅ for den lille baby på 3 mdr.

Ps. Ovenstående skal ikke læses som at jeg ikke synes det er ok, at tage sit lille barn med i den forkerte omklædning, men jeg forstår godt mom's argumentation, og synes egentlig at I hidser jer unødigt op.. 

Og hvis vi skal blive i diskussionen, hvor går så grænsen? Hvor længe må man tage sit lille barn med i den forkerte omklædning, hvis svømmehallen IKKE har regler om dette (andet end, at man BURDE gå i sin egen omklædning UANSET alder)?

Ikke fordi jeg har noget imod det, medmindre det er intimbarbering der er tale om. 

Men de steder jeg har været i svømmehal har det været skiltet at alt barbering er forbudt, så det undrede mig bare. Troede det gjaldte alle steder, for der stod at det var forbudt grundet hygiejne. 

Anmeld

15. juli 2013

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2

Og til Mom:

Ps. Ovenstående skal ikke læses som at jeg ikke synes det er ok at tage sit lille barn med i den forkerte omklædning, men jeg forstår godt Mom's argumentation, og synes egentlig, at I hidser jer unødigt op.. 

Det siger jo sig selv......så længe det lille barn ikke selv kan klare sig selv i omklædningen skal han eller hun jo selvfølgelig med sin mor eller far.

Anmeld

15. juli 2013

M (:

mor:) skriver:

Ikke fordi jeg har noget imod det, medmindre det er intimbarbering der er tale om. 

Men de steder jeg har været i svømmehal har det været skiltet at alt barbering er forbudt, så det undrede mig bare. Troede det gjaldte alle steder, for der stod at det var forbudt grundet hygiejne. 

Høhø, sådan er det ikke herovre i Jylland.. Jeg har aldrig set et skilt med forbud (udover i Fitness World's omklædning)..

Anmeld

15. juli 2013

M (:

Omsorgsgiver skriver:

Det siger jo sig selv......så længe det lille barn ikke selv kan klare sig selv i omklædningen skal han eller hun jo selvfølgelig med sin mor eller far.

Hvornår kan man klare sig selv? Og er det nødvendigvis samtidig med det tidspunkt, hvor det er forsvarligt at lade sit barn gå i bad uden opsyn? 

Anmeld

15. juli 2013

Mom

Profilbillede for Mom
Omsorgsgiver skriver:

Men der er jo ret stor forskel på hvornår et barn kan klare sig selv i omklædningen.... Nogle kan som 6 årige, nogle før og andre senere... Men skal andre piger i kvindernes omklædningsrum belemres med en knægt på 8-9 år, fordi mor mener at han endnu ikke kan klare det selv, eller reelt ikke kan klare det selv ( og jo der findes børn i den alder som ikke kan klare en omklædnings situation selv, af den ene eller den anden grund)...

Så hvor går grænsen?

Anmeld

15. juli 2013

Faith

Hvornår kan man klare sig selv? Og er det nødvendigvis samtidig med det tidspunkt, hvor det er forsvarligt at lade sit barn gå i bad uden opsyn? 

Personligt synes jeg at et barn skal være ret gammelt før man kan sende det alene i omklædningen og forvente at barnet ved hvordan man bærer sig ad med at få tøjet lagt i skabet og låst det, få vasket sig korrekt og få badetøjet på.

Min nevø bliver 7 og hvis jeg tager udgangspunkt i ham, ville jeg ikke mene det var rimeligt at sende ham alene i omklædningen. Men synes på den anden side heller ikke at en 7 årig dreng hører hjemme i dameomklædningen.

Så den er dælme svær!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.