føler mig som et dårlig menneske

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. juli 2013

MosterA

Jeg syntes helt klart du skal sige til din svigermor, på en meget pæn måde, hvad det er du godt kan lidt.

Jeg gjorde det meget klart med det samme vi ventede os, at jeg IKKE kan lide babylyserød og babylyseblå og kom folk med det, ja så blev det byttet.

Min svigermor er også kommet med en del tøj der bare slet ikke er min stil. "Var lige i Føtex og den var bare vildt billig" Hvorfor tror du????

Så jeg gør meget for, at fremhæve det jeg godt kan lide, men bestemt også det jeg ikke kan lide. Kan f.eks. ikke lide tøj med tegneserietryk, Cars, Peter Plyds osv. Så når jeg shopper med sigermor og hun falder i svimer over en bluse med Cars siger jeg pænt. "Det er bare slet ikke min smag, og så længe jeg han ikke selv er stor nok til, at plage om det vil jeg nyde, at jeg kan undgå det."

Så vis hende at du er taknemlig over at hun tænker på jer, men det er helt ok, at fortælle hende at du ikke kan lide det. Og så få da lige din kæreste på banen, det kunne jo være han havde samme mening 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juli 2013

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Jeg ville prøve at mixe det med noget af det tøj jeg har købt. 

Min svigermor afeverer også altid (pånær jul og fødselsdag) gaver til ham uden mærke. Det er så fordi hun vasker tøjet inden vi får det 

Nu kommer det her til at lyde lidt for meget, men i bund og grund er jeg ligeglad med om jeg kan lide tøjet. synes min dreng ser dejlig sød ud i alt 

Ville også kunne forstå hvis hun havde vasket det men det har hun ikke

Anmeld

4. juli 2013

Anonym trådstarter

MosterA skriver:

Jeg syntes helt klart du skal sige til din svigermor, på en meget pæn måde, hvad det er du godt kan lidt.

Jeg gjorde det meget klart med det samme vi ventede os, at jeg IKKE kan lide babylyserød og babylyseblå og kom folk med det, ja så blev det byttet.

Min svigermor er også kommet med en del tøj der bare slet ikke er min stil. "Var lige i Føtex og den var bare vildt billig" Hvorfor tror du????

Så jeg gør meget for, at fremhæve det jeg godt kan lide, men bestemt også det jeg ikke kan lide. Kan f.eks. ikke lide tøj med tegneserietryk, Cars, Peter Plyds osv. Så når jeg shopper med sigermor og hun falder i svimer over en bluse med Cars siger jeg pænt. "Det er bare slet ikke min smag, og så længe jeg han ikke selv er stor nok til, at plage om det vil jeg nyde, at jeg kan undgå det."

Så vis hende at du er taknemlig over at hun tænker på jer, men det er helt ok, at fortælle hende at du ikke kan lide det. Og så få da lige din kæreste på banen, det kunne jo være han havde samme mening 

Synes det svært at fortælle hende hvad jeg kan li og ikke kan li og tror faktisk lidt hun skider på min menig for hun siger altid hun køber det hun kan li, så tror faktisk ikke hun gider min mening,

Anmeld

4. juli 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Ville også kunne forstå hvis hun havde vasket det men det har hun ikke

Så kan det være det var på udsalg og hun ikke lige synes du skulle se det

Anmeld

4. juli 2013

Anonym skriver:

Synes det svært at fortælle hende hvad jeg kan li og ikke kan li og tror faktisk lidt hun skider på min menig for hun siger altid hun køber det hun kan li, så tror faktisk ikke hun gider min mening,

Min svigermor siger altid at hun ikke kunne finde på at give noget hun synes er grimt. Det er ikke fordi hun skider på min mening. Men det er svært at ramme en andens tøjstil og så vil hun helst give noget hun synes er pænt. Det synes jeg egentlig er okay. 

Anmeld

4. juli 2013

klmf

Anonym skriver:

Så er det da skide heldigt at du selv bestemmer over dit barn. Du er jo ikke forpligtet til at bruge det. Du kan jo også sælge det og så købe noget andet for de penge..

Anmeld

4. juli 2013

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Min svigermor siger altid at hun ikke kunne finde på at give noget hun synes er grimt. Det er ikke fordi hun skider på min mening. Men det er svært at ramme en andens tøjstil og så vil hun helst give noget hun synes er pænt. Det synes jeg egentlig er okay. 

Hun har helt 100 købt det på udsalg, det jeg faktisk ikke tvivl om, men min svigermor og svigerinde er meget sære og hvis de bliver sure fornæremet så gider de ikke snakke med folk mere

Anmeld

4. juli 2013

Anonym trådstarter

lotchen skriver:

Så er det da skide heldigt at du selv bestemmer over dit barn. Du er jo ikke forpligtet til at bruge det. Du kan jo også sælge det og så købe noget andet for de penge..

Ja lige præcis, men min svigermor er også bare megetnærtagende og siger min kæreste også selv at hans mor og søster er mærkelige.

Anmeld

4. juli 2013

MosterA

Anonym skriver:

Hvis hun er lige glad med hvad du syntes, så syntes jeg ikke du skal have dårlig samvitighed over at du ikke kan lide det. Som andre har skrevet, giv det vidre til nogle andre. 

Sådan som du beskriver det, så virker det mere som om det er vigtigt for hende bare at købe noget. Hvis jeg køber en gave til en, så gør jeg alt hvad jeg kan for at det er noget som modtageren vil kunne lide for jeg vil jo gerne glæde modtageren. 

Anmeld

4. juli 2013

Anonym skriver:

Hun har helt 100 købt det på udsalg, det jeg faktisk ikke tvivl om, men min svigermor og svigerinde er meget sære og hvis de bliver sure fornæremet så gider de ikke snakke med folk mere

Ej øv. Det er da også barnligt. Kan du ikke sige at der er stor forskel i str. alt efter mærkerne og du synes det er ærgerligt at noget måske ikke vil blive brugt, derfor kan du godt tænke ig byttemærker på fremover. Også hvis andre havde købt det samme 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.