Forarvet over dreng i LIDL

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. juni 2013

Chevro

emsaroto skriver:

Oskar forstod det ikke, og er også helt klar over at det gjorde mere ondt på mig, end på ham. 

Ps. Din søn er da for smuk <3 :-) Uha, min mor har altid sagt: bliv kærester og få børn med en mørkere mand (; Så får du lækreste børn!

Og ja, det må man da sige du har! MUMS, han bliver en scoretrold (;

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juni 2013

emsaroto

Chevro skriver:

Ps. Din søn er da for smuk <3 :-) Uha, min mor har altid sagt: bliv kærester og få børn med en mørkere mand (; Så får du lækreste børn!

Og ja, det må man da sige du har! MUMS, han bliver en scoretrold (;

hehe mange tak Ja han er allerede så småt begyndt over i vuggestuen  

Anmeld

23. juni 2013

Chevro

emsaroto skriver:

hehe mange tak Ja han er allerede så småt begyndt over i vuggestuen  

Ja det kunne jeg nemt forestille mig! (;

Min søn charmere kun alle dagplejerne Men tøj gør også meget! (; hehe

Anmeld

23. juni 2013

B&J

okay er i chok over den dreng kunne finde på at sige sådan noget for en dreng på 7-8år ved godt hvad de siger og ikke bare fordi de er børn,

hvis det var min dreng ville jeg virkelig få en snak med ham for det ville gøre mig skuffet og sur mig...

Anmeld

23. juni 2013

bøllen

emsaroto skriver:

Jeg var lige i Lidl i dag med Oskar, da vi lige ville købe noget hygge ind til i aften. 

Så er der en dreng på omkring de 7-8 år der går sammen med sin far hvor han så siger til Oskar. 
"hahahah, hej sorte!"

Synes ikke det er pænt at sige .. og faren smiler bare? 

Hvis det var min dreng der havde sagt det til, fordi han var lidt mørk havde mit barn fået at vide, at sådan snakker man slet ikke!! 

Jeg havde nok også valgt at sige noget. Ikke skælde ud , men tage en snak om at man har forskellige hudfarver. Og det bestemt ikke var pænt sagt ( måden , med haha )

Vi står så i en situation hvor vores mindste mands rigtig gode ven er adoptere ( og meget mørk ) ham kalder han for sorte ......

I starten forstod jeg ikke hvad han sagde ( troede han snakkede om sorte biler ) Da jeg fandt ud af hvorfor kalder du ham det ?

Jamen han er jo sort på arme over det hele. Jeg ved det ikke er en ond mening ( 3 år ) for ham er det bare logisk.

Anmeld

23. juni 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
emsaroto skriver:

Hvis der var noget galt med drengen, tror jeg virkelig ikke på, at han havde brugt ordet sorte. 

Og heller ikke at far bare smiler af det?

For det er da ikke sødt at barnet siger sådan, om der er noget galt eller ej. 

Hvorfor tror du ikke det?

Anmeld

23. juni 2013

effie

Nu ved ingen om denne dreng er velfungerende og klar i hovedet - hvis man kan sige det sådan... Men heller ingen ved om han fejler noget.

Hvis man med sig selv ved, at ens børn har en "defekt" (i mangel af bedre ord - ikke opfattes negativt!) og alder taget i betragtning, der gør at man ikke kan byde ind med almindelig god opdragelse omkring hvordan man opfører sig i det offentlige rum, så der er plads til os alle, tyk - tynd, høj - lav, mørk - lys..... Ja så må man selv åbne munden og sige: Jeg beklager hvis det stødte dig eller dit barn ....

TS er da forståeligt nok ude med antennerne, man ser jo helst at ens børn undgår situationer der kan ramme dem på følelserne.

Kan IKKE følge mobning er ok, på nogen plan.

Jeg har selv været ude for, en mentalt handicappet sagde noget upassende til mig, og det ville jeg ikke se gennem fingre med, han fik besked om at det var at gå over grænsen for hvad der var ok for mig og det skulle høre op. Uanset ens situation skal man opfører sig pænt, hvis man selv forventer forståelse for ens egen situation!

sikke da en ringe forståelse for mennekser med mentale handicaps du har..

tror du ikke de gør ALT for at være normale og passe ind..

men uden/med begrænset sitionsfornemmelse og stor spåntantitet og en hjerne der maske er på 2-7 år nivue på nogle områder er det du forlanger tilnærmelses vi umuligt..

hvis man så oveni ligger den stressede stition det ofte er at være ude og handle og lære at mestre det at handlle ind.. med familie

samt hvis man er forældre til et handicappet barn.. bliver man så hårdhudet.. netop pga mennesker som dig...for nogle dage kan man være en stor undskyldning for sig og sit barn...

forde folk har så travlt med at dømme og forvente det værste...

Anmeld

23. juni 2013

M&F&C

effie skriver:

sikke da en ringe forståelse for mennekser med mentale handicaps du har..

tror du ikke de gør ALT for at være normale og passe ind..

men uden/med begrænset sitionsfornemmelse og stor spåntantitet og en hjerne der maske er på 2-7 år nivue på nogle områder er det du forlanger tilnærmelses vi umuligt..

hvis man så oveni ligger den stressede stition det ofte er at være ude og handle og lære at mestre det at handlle ind.. med familie

samt hvis man er forældre til et handicappet barn.. bliver man så hårdhudet.. netop pga mennesker som dig...for nogle dage kan man være en stor undskyldning for sig og sit barn...

forde folk har så travlt med at dømme og forvente det værste...

Skal være sikker på jeg forstår dig helt korrekt.... Du mener, at man skal finde sig i hvad som helst fra børn og voksne?

Jeg tror simpelthen du lige skal læse mit indlæg igen og se at jeg IKKE mente noget af det negativt - men at jeg mente, at man som ansvarlig for ens børn må lærer dem at begå sig, uanset diagnose - og kan dette ikke lade sig gøre, fordi ens børn har nogen begrænsninger, jamen så må man sandelig selv træde til og åbne munden og lade omverdenen vide, at der ikke var ment noget ondt med kommentaren. Og NEJ, jeg siger ikke man så herefter skal komme med en lang forklaring om hvorfor ens børn handler som de gør - det ved man selv og må handle derefter selv.

Som jeg nævnte i mit første svar, jeg også en datter der kommentere på omverdenen og for tiden især folk der ''skiller sig udfra mængden'' - men det er så sandelig min pligt og mit ansvar at lære hende, at man taler ordentlig til og om folk, og at vi alle er forskellige. Hvis vi bare lader stå til, så ender verden da som et træls sted at være for alle, for så er der da ikke længere plads til forskelligheder uden man skal have smidt kommentarer i hovedet.

Må gud forbyde, at folk kunne finde på at smide kommentarer til min datter som bruger briller. Men hvis jeg hører nogen kalde hende for en brilleabe, og ingen andre reagere, så skal jeg nok selv i en ordentlig tone og med hensyn til barnet, sige at det bestemt ikke var pænt sagt og det skal man lade være med at gøre en anden gang.

Pga mennesker som mig? - skal jeg tolke det negativt? Ved du hvad, med den kommentar, kunne man tro du er en af dem der går med skyklapper på engang imellem og lader verden stå til.

Du lader vel heller ikke dine børn rive ting ned fra hylderne uden at sige ''nej, det må man ikke - det er ikke iorden''. Det samme kan man vel godt gøre, hvis de kommer med kommentarer som er mindre heldige.

Børn skal lære at begå sig - og det er forældrenes ansvar at sørge for det.

Hvis du tager ansvar for dine - så tager jeg ansvar for mine!

Kan du have en rigtig god dag, og smil til verden - så får du hvertfald et smil fra mig

Anmeld

23. juni 2013

Mom

Profilbillede for Mom
For det første kan jeg godt se at det var en uheldig bemærkning fra barnet, og uheldigt at faderen ikke reagerede...

Når det så er sagt, så ved du ikke om faderen har taget en snak med hans søn efterfølgende? Ikke alle har det godt med at irettesætte deres børn offentligt.

Dertil kan jeg ikke undlade at tænke, at så er det vel hellere ikke værre? Jeg mener man kan da blive kaldt langt værrer og mere dømmende og racistiske ting end sorte?

Børn reagere på at andre ser anderledes ud end dem selv, opfører sig anderledes, eller taler anderledes, det er en del af deres natur, på den måde de lærer at vi ikke alle sammen er ens... Enig i at det "haha" var uheldigt, men du kunne som mor også have taget det som en indbydelse til dialog, altså have haft nogle lidt andre indgangsvinkler end foragelse og fordømmelse mod drengen og faderen, for hvad adskiller dig så fra dem?

God dag :-)

Anmeld

23. juni 2013

emsaroto

mor:) skriver:

Hvorfor tror du ikke det?

Fordi nu har jeg selv passet børn der ikke har været normale, og de havde aldrig brugt sådan et ord, for en anden person, medmindre de havde hørt det fra nogen. 
også havde jeg, selvom mit barn havde en diagnose lært dem at det er forkert at sige. Jeg synes ikke det er en undskyldning at kunne bruge en diagnose for ikke at irettesætte sit barn. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.