effie skriver:
sikke da en ringe forståelse for mennekser med mentale handicaps du har..
tror du ikke de gør ALT for at være normale og passe ind..
men uden/med begrænset sitionsfornemmelse og stor spåntantitet og en hjerne der maske er på 2-7 år nivue på nogle områder er det du forlanger tilnærmelses vi umuligt..
hvis man så oveni ligger den stressede stition det ofte er at være ude og handle og lære at mestre det at handlle ind.. med familie
samt hvis man er forældre til et handicappet barn.. bliver man så hårdhudet.. netop pga mennesker som dig...for nogle dage kan man være en stor undskyldning for sig og sit barn...
forde folk har så travlt med at dømme og forvente det værste...
Skal være sikker på jeg forstår dig helt korrekt.... Du mener, at man skal finde sig i hvad som helst fra børn og voksne?
Jeg tror simpelthen du lige skal læse mit indlæg igen og se at jeg IKKE mente noget af det negativt - men at jeg mente, at man som ansvarlig for ens børn må lærer dem at begå sig, uanset diagnose - og kan dette ikke lade sig gøre, fordi ens børn har nogen begrænsninger, jamen så må man sandelig selv træde til og åbne munden og lade omverdenen vide, at der ikke var ment noget ondt med kommentaren. Og NEJ, jeg siger ikke man så herefter skal komme med en lang forklaring om hvorfor ens børn handler som de gør - det ved man selv og må handle derefter selv.
Som jeg nævnte i mit første svar, jeg også en datter der kommentere på omverdenen og for tiden især folk der ''skiller sig udfra mængden'' - men det er så sandelig min pligt og mit ansvar at lære hende, at man taler ordentlig til og om folk, og at vi alle er forskellige. Hvis vi bare lader stå til, så ender verden da som et træls sted at være for alle, for så er der da ikke længere plads til forskelligheder uden man skal have smidt kommentarer i hovedet.
Må gud forbyde, at folk kunne finde på at smide kommentarer til min datter som bruger briller. Men hvis jeg hører nogen kalde hende for en brilleabe, og ingen andre reagere, så skal jeg nok selv i en ordentlig tone og med hensyn til barnet, sige at det bestemt ikke var pænt sagt og det skal man lade være med at gøre en anden gang.
Pga mennesker som mig? - skal jeg tolke det negativt? Ved du hvad, med den kommentar, kunne man tro du er en af dem der går med skyklapper på engang imellem og lader verden stå til.
Du lader vel heller ikke dine børn rive ting ned fra hylderne uden at sige ''nej, det må man ikke - det er ikke iorden''. Det samme kan man vel godt gøre, hvis de kommer med kommentarer som er mindre heldige.
Børn skal lære at begå sig - og det er forældrenes ansvar at sørge for det.
Hvis du tager ansvar for dine - så tager jeg ansvar for mine!
Kan du have en rigtig god dag, og smil til verden - så får du hvertfald et smil fra mig