Forarvet over dreng i LIDL

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. juni 2013

Mutti2B

Er jeg den eneste der tænker at barnet er blevet præget af forældrene? Hvis faderen bare stod og smilte så tyder det da desværre på at han ikke syntes det var forkert. Børn fanger jo hurtigt forældrenes meninger og hvis der snakkes sådan derhjemme såååå

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juni 2013

effie

emsaroto skriver:

Nej det har jeg ikke. 

Jeg tolker det som en konflikt sky far .. Og jeg synes ikke det er okay, at et barn bare får lov til at slippe med sådan en kommentar. Ligemeget om forældrene er racister eller ej. 

jeg er ikke konflikt sky men jeg ville aldrig irettesætte offenligt særligt ikke når barnet var en 7-8 år da jeg syntes offenlig irettesættelse er ydmygende.. 

Anmeld

22. juni 2013

emsaroto

effie skriver:

jeg er ikke konflikt sky men jeg ville aldrig irettesætte offenligt særligt ikke når barnet var en 7-8 år da jeg syntes offenlig irettesættelse er ydmygende.. 

Men det var også nævnt før, og fair nok hvis man vil gøre det sådan, det skal der være plads til. Men det er ikke sådan jeg ville gøre ..

Og når far bare smiler af det, føles jeg ikke at det virker som om han overhovedet ville gøre noget ved det. 

Anmeld

22. juni 2013

Frk. Himmelblå

Altså, nu er sort jo ikke noget bandeord. Og børn har altså ikke de samme associationer - negative som positive, som vi voksne ofte er underlagt ved brug af et givent ord.

Jeg tænker, at drengen bare sagde "hej sorte" som i "hej tynde" til en tynd eller "hej tykke" til en tyk. Det er absolut ikke givet, der er en ond mening bag. Det håber jeg også, din dreng er klar over. 

Der er mange børn, som er ret store, før de ved, hvad "man siger" og ikke siger.. Så jeg er enig med en af de andre her i tråden, - at det kunne være potentielt ydmygende for drengen at blive irettesat i den situation. Det er ikke sjovt, at få at vide, man er forkert/ondskabsfuld, når det slet ikke er faldet en ind...

Jeg ville ikke reagere med forargelse, tror jeg ikke..

Anmeld

22. juni 2013

Frk. Himmelblå

Frk. Himmelblå skriver:

Altså, nu er sort jo ikke noget bandeord. Og børn har altså ikke de samme associationer - negative som positive, som vi voksne ofte er underlagt ved brug af et givent ord.

Jeg tænker, at drengen bare sagde "hej sorte" som i "hej tynde" til en tynd eller "hej tykke" til en tyk. Det er absolut ikke givet, der er en ond mening bag. Det håber jeg også, din dreng er klar over. 

Der er mange børn, som er ret store, før de ved, hvad "man siger" og ikke siger.. Så jeg er enig med en af de andre her i tråden, - at det kunne være potentielt ydmygende for drengen at blive irettesat i den situation. Det er ikke sjovt, at få at vide, man er forkert/ondskabsfuld, når det slet ikke er faldet en ind...

Jeg ville ikke reagere med forargelse, tror jeg ikke..

I øvrigt sagde min egen datter helt spontant, da hun første gang læste "lille sorte sambo" (Dén bog kan man til gengæld mene lidt af hvert om som voksen!), "Mor, hvorfor er han så beskidt?". Det fik hun bestemt heller ikke skæld ud for. Hun kendte ikke nogen med mørk hudfarve, så hun tolkede billedet af Sambo som billedet af en snavset/mudret dreng..

Anmeld

22. juni 2013

emsaroto

Frk. Himmelblå skriver:

I øvrigt sagde min egen datter helt spontant, da hun første gang læste "lille sorte sambo" (Dén bog kan man til gengæld mene lidt af hvert om som voksen!), "Mor, hvorfor er han så beskidt?". Det fik hun bestemt heller ikke skæld ud for. Hun kendte ikke nogen med mørk hudfarve, så hun tolkede billedet af Sambo som billedet af en snavset/mudret dreng..

der må jeg så indrømme at jeg synes det er noget helt andet. 

denne dreng stod og grinte af ham og så kom med den kommentar der .. og at far bare smiler med, det synes jeg er SÅ forkert. 

Anmeld

22. juni 2013

Frk. Himmelblå

der må jeg så indrømme at jeg synes det er noget helt andet. 

denne dreng stod og grinte af ham og så kom med den kommentar der .. og at far bare smiler med, det synes jeg er SÅ forkert. 

Hvis det er tilfældet, ville jeg nok blive mere forarget på forældrene!

Men vil lige sige, at i dag, var jeg ude at gå med min ældste datter og hendes veninde (knap 4 og 5 år gamle), og da kom en dværg gående. Veninden peger, griner og siger: "Nej, se ham der, ser han ikke fjollet ud?!". Jeg skyndte mig at sige, at det ikke er pænt at pege og grine, for man ved aldrig om andre bliver kede af det, men jo, jeg kunne godt se, han var meget lille... Og så fik en lang snak om, at alle er forskellige osv..  Hun havde INGEN ond mening, men det er så også i hendes favør, at hun kun er 5.. 

Anmeld

22. juni 2013

emsaroto

Frk. Himmelblå skriver:

Hvis det er tilfældet, ville jeg nok blive mere forarget på forældrene!

Men vil lige sige, at i dag, var jeg ude at gå med min ældste datter og hendes veninde (knap 4 og 5 år gamle), og da kom en dværg gående. Veninden peger, griner og siger: "Nej, se ham der, ser han ikke fjollet ud?!". Jeg skyndte mig at sige, at det ikke er pænt at pege og grine, for man ved aldrig om andre bliver kede af det, men jo, jeg kunne godt se, han var meget lille... Og så fik en lang snak om, at alle er forskellige osv..  Hun havde INGEN ond mening, men det er så også i hendes favør, at hun kun er 5.. 

Men der blev også sagt noget. 

Så havde jeg nok ikke bidt mærke i det, som jeg gjorde i dag. 

Anmeld

22. juni 2013

anynom

M&F skriver:

Sorry, bliver nødt til at kommentere:

Det er nok ligeså ydmygende, hvis ikke mere ydmygende for TS søn at stå der og få at vide at han skiller sig ud fra mængden og skal have smidt kommentarer herom i ansigtet.

Min datter er i en alder hvor hun er meget opmærksom på mørke og lyse, og kommentere også. Nogen gange spørgende - hvorfor har nogen en anden farve og nogen gang kommentere hun på en negativ måde, men hun får straks besked om at sige undskyld hvis vedkommende har hørt det (børn som voksne) og besked om jeg ikke vil hører det, at så må hun tænke det og hviske det hvis hun ikke kan holde det inde.

Man skal dog huske at børn er jo meget spontane i deres opførsel! - men det er ikke en undskyldning for at ikke at lære dem på stedet hvad der er rigtig og forkert.

Folk har simpelthen ufatteligt travlt med at dømme.. Hvad nu hvad knejten f.eks. har Aspergers Syndrom? Det er egentlig mere udbredt end man tror og så kan forældrene gøre nok så meget de vil uden at det bliver bedre. Der er bare SÅ mange ting, som kan spille ind! Men nej, det er bedre at bruge sin tid på at blive forarget og brokke sig.

Anmeld

22. juni 2013

M&F&C

JulieWH skriver:

Folk har simpelthen ufatteligt travlt med at dømme.. Hvad nu hvad knejten f.eks. har Aspergers Syndrom? Det er egentlig mere udbredt end man tror og så kan forældrene gøre nok så meget de vil uden at det bliver bedre. Der er bare SÅ mange ting, som kan spille ind! Men nej, det er bedre at bruge sin tid på at blive forarget og brokke sig.

Nu ved ingen om denne dreng er velfungerende og klar i hovedet - hvis man kan sige det sådan... Men heller ingen ved om han fejler noget.

Hvis man med sig selv ved, at ens børn har en "defekt" (i mangel af bedre ord - ikke opfattes negativt!) og alder taget i betragtning, der gør at man ikke kan byde ind med almindelig god opdragelse omkring hvordan man opfører sig i det offentlige rum, så der er plads til os alle, tyk - tynd, høj - lav, mørk - lys..... Ja så må man selv åbne munden og sige: Jeg beklager hvis det stødte dig eller dit barn ....

TS er da forståeligt nok ude med antennerne, man ser jo helst at ens børn undgår situationer der kan ramme dem på følelserne.

Kan IKKE følge mobning er ok, på nogen plan.

Jeg har selv været ude for, en mentalt handicappet sagde noget upassende til mig, og det ville jeg ikke se gennem fingre med, han fik besked om at det var at gå over grænsen for hvad der var ok for mig og det skulle høre op. Uanset ens situation skal man opfører sig pænt, hvis man selv forventer forståelse for ens egen situation!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.