JulieWH skriver:
Folk har simpelthen ufatteligt travlt med at dømme.. Hvad nu hvad knejten f.eks. har Aspergers Syndrom? Det er egentlig mere udbredt end man tror og så kan forældrene gøre nok så meget de vil uden at det bliver bedre. Der er bare SÅ mange ting, som kan spille ind! Men nej, det er bedre at bruge sin tid på at blive forarget og brokke sig.
Nu ved ingen om denne dreng er velfungerende og klar i hovedet - hvis man kan sige det sådan... Men heller ingen ved om han fejler noget.
Hvis man med sig selv ved, at ens børn har en "defekt" (i mangel af bedre ord - ikke opfattes negativt!) og alder taget i betragtning, der gør at man ikke kan byde ind med almindelig god opdragelse omkring hvordan man opfører sig i det offentlige rum, så der er plads til os alle, tyk - tynd, høj - lav, mørk - lys..... Ja så må man selv åbne munden og sige: Jeg beklager hvis det stødte dig eller dit barn ....
TS er da forståeligt nok ude med antennerne, man ser jo helst at ens børn undgår situationer der kan ramme dem på følelserne.
Kan IKKE følge mobning er ok, på nogen plan.
Jeg har selv været ude for, en mentalt handicappet sagde noget upassende til mig, og det ville jeg ikke se gennem fingre med, han fik besked om at det var at gå over grænsen for hvad der var ok for mig og det skulle høre op. Uanset ens situation skal man opfører sig pænt, hvis man selv forventer forståelse for ens egen situation!
Anmeld