Forarvet over dreng i LIDL

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. juni 2013

emsaroto

JulieWH skriver:

Ja ja, sådan er vi så forskellige Der er bare så mange aspekter i det.

Ja og heldigvis for det der skal være plads til forskelligheder. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juni 2013

MorDk

Ejjj hvor ville jeg være blevet tosset! Jeg havde irettesat min dreng på stedet!

Anmeld

22. juni 2013

Monski

emsaroto skriver:

Ja jeg synes også at den far skulle vågne lidt op der.. 

Jeg synes virkelig han burde have sagt noget med det samme, hvor svært er det lige at sige "sådan noget siger man ikke, det er fordi hans far kommer fra et andet land, hvor der er mere sol" - bare et eller andet.

Min søn er mulat, man kan dog nææææsten ikke se det på ham og jeg var blevet tosset. Min kæreste er også mulat og jeg ved hvor meget han HADER når folk kalder ham sort eller har behov for at kommentere det ene eller andet.

Øv hvor er det ærgerligt

Anmeld

22. juni 2013

emsaroto

Monski skriver:

Jeg synes virkelig han burde have sagt noget med det samme, hvor svært er det lige at sige "sådan noget siger man ikke, det er fordi hans far kommer fra et andet land, hvor der er mere sol" - bare et eller andet.

Min søn er mulat, man kan dog nææææsten ikke se det på ham og jeg var blevet tosset. Min kæreste er også mulat og jeg ved hvor meget han HADER når folk kalder ham sort eller har behov for at kommentere det ene eller andet.

Øv hvor er det ærgerligt

Ja jeg synes også man som forældre burde sige noget med det samme. Nu er min søn også meget mørk, fordi mine spanske gener (som er utrolig langt ude) er blusset frem pga. de blev blandet med hans fars (som er fra columbia) .. 

Blev sgu ked af det på Oskars vegne der :/ 

Anmeld

22. juni 2013

DKA

Jeg havde ikke sagt noget på stedet, bøan siger jo bare hvad de ser- ku også ha været "se hun er tyk" - jeg ville sidde mig ned med mit barn når vi kom hjem og forklare det hvorfor man ikke siger sådanne ting højt. Måske bare mig, men jeg ville ikke skælde mit barn ud for at være konkret tænkende, sådan er deres kognitive niveau jo.

Anmeld

22. juni 2013

M&F&C

JulieWH skriver:

Jeg bliver personligt vældigt ked af det hvis min chef, kæreste, mor, veninde påtaler noget jeg har sagt foran vildt fremmede. Så jeg håber da bare, at faren har sagt noget til sin dreng efter I var gået. Det andet ville jo potentielt få drengen til at føle sig ydmyget. Dermed ikke sagt, at det var ok, hvad han sagde.

Men mon ikke han fik det at vide bagefter.

Sorry, bliver nødt til at kommentere:

Det er nok ligeså ydmygende, hvis ikke mere ydmygende for TS søn at stå der og få at vide at han skiller sig ud fra mængden og skal have smidt kommentarer herom i ansigtet.

Min datter er i en alder hvor hun er meget opmærksom på mørke og lyse, og kommentere også. Nogen gange spørgende - hvorfor har nogen en anden farve og nogen gang kommentere hun på en negativ måde, men hun får straks besked om at sige undskyld hvis vedkommende har hørt det (børn som voksne) og besked om jeg ikke vil hører det, at så må hun tænke det og hviske det hvis hun ikke kan holde det inde.

Man skal dog huske at børn er jo meget spontane i deres opførsel! - men det er ikke en undskyldning for at ikke at lære dem på stedet hvad der er rigtig og forkert.

Anmeld

22. juni 2013

effie

og i overvejer slet ikke at det kunne være en med en dianose,

således han var stadig i en alder af 7-8 år år siger hvad der falder ham ind?

det kan jo ikke ses på børn, om deres mentale udvikling på nogle områder ikke er aldersvarende...

jeg bliver ski trist når man uden grund bare dømmer andre børn.

Anmeld

22. juni 2013

emsaroto

og i overvejer slet ikke at det kunne være en med en dianose,

således han var stadig i en alder af 7-8 år år siger hvad der falder ham ind?

det kan jo ikke ses på børn, om deres mentale udvikling på nogle områder ikke er aldersvarende...

jeg bliver ski trist når man uden grund bare dømmer andre børn.

Hvis der var noget galt med drengen, tror jeg virkelig ikke på, at han havde brugt ordet sorte. 

Og heller ikke at far bare smiler af det?

For det er da ikke sødt at barnet siger sådan, om der er noget galt eller ej. 

Anmeld

22. juni 2013

effie

emsaroto skriver:

Hvis der var noget galt med drengen, tror jeg virkelig ikke på, at han havde brugt ordet sorte. 

Og heller ikke at far bare smiler af det?

For det er da ikke sødt at barnet siger sådan, om der er noget galt eller ej. 

jeg kan høre du har tolket sitionen som far er racist og glad for at sønnem kommetere børn af anden etningsk ooprindelse som sort..

men det er jo kun et senarie...

jeg kender flere folk der ville havde omtalt de søn som sort.. forde det var det ord de lige havde på læberne når de talte.. og de ikke ejer den sitionsfornemmelse der gør at de ikke bare siger stort.

samt det at handle kan være en så stressende stition at en irrettesætelse på stedet ville udløse en afmagts stions for far og barn..

Anmeld

22. juni 2013

emsaroto

effie skriver:

jeg kan høre du har tolket sitionen som far er racist og glad for at sønnem kommetere børn af anden etningsk ooprindelse som sort..

men det er jo kun et senarie...

jeg kender flere folk der ville havde omtalt de søn som sort.. forde det var det ord de lige havde på læberne når de talte.. og de ikke ejer den sitionsfornemmelse der gør at de ikke bare siger stort.

samt det at handle kan være en så stressende stition at en irrettesætelse på stedet ville udløse en afmagts stions for far og barn..

Nej det har jeg ikke. 

Jeg tolker det som en konflikt sky far .. Og jeg synes ikke det er okay, at et barn bare får lov til at slippe med sådan en kommentar. Ligemeget om forældrene er racister eller ej. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.