emsaroto skriver:
Men det har da også altid været ment som dårligt når det er belvet brugt i gammel tid.
alle ord kan blive brugt som ondt ment.
Men de har altid sagt; Manden var hvid, sort, tyk, tynd, ...
jeg kan ikke farer op over det, men for ikke længe siden, blev sorte sku da sure, hvis du råbte neger efter dem, for det måtte de kunne kalde hinanden...
og hvad med at kalde folk for reserve-svensker, fordi man kommer fra bornholm?
Bonderøv, fordi man er fra jylland.
gøre grin med folk fordi de snakker anderledes?
Blegfis, fordi man bare ikke kan få farve?
Jordbærtop fordi man er rødhåret...
Vi siger mange ting som andre ikke bryder sig om, men jeg tror ikke den dreng sagde det for at være ond. og fordi far smiler, betyder det jo ikke at han synes hvad hans søn gjorde var rigtigt? og en anden ting, du kan ikke bedømme om han faktisk var 7-8, bare fordi han ligger der i højden. Jeg kender en dreng der kun lige er fyldt 3, og ligner en på måske 5år, og en der er 3gange så lille.
Børn siger ting, stirrer, griner på forkerte tidspunkter, gøre dumme ting. Jeg kan da også komme til at sige de forkerte ting, og fortryde dem når det er sket, men når ikke er sige undskyld.
Men at alle dømme drengen for at være uvidende, have en diagnose.. og faren for at være en forfærdelig far, fordi han ikke lige sagde noget på sekundet, er det heller ikke okay. så kan vi bare sidde og nedhakke dem, fordi de kan ikke forsvare sig. Hvad hvis han havde været herinde(ja, her er jo mænd) Og så læste hvordan I talte om ham og hans dreng.. jeg vil virkelig få det dårligt, og tror at jeg var en dårlig mor.
men sådan er det jo her(jeg kan også være grov, og jeg tager kritikken til mig)
men tænk på ting der bliver sagt hver eneste dag, og hvor meget af det, der kunne blive være grove ting eller ting der kunne såre folk.