Den er skisma lidt svær, for HVEM er det lige der har bestemt at sort er et mega skælds ord???
Helt ærligt, de kalder os for hvide, for de aner ikke en dyt om vi er fra Europa, USA eller hvor dælen vi kommer fra. Men at kalde dem sorte når det nu nogle gange seriøst ER sorte er et eller andet sted kun normalt for børn. Tror da også min dreng på 5 ville kalde en alternativt MEGET mørkt pigmenteret for sort. I stedet for alle de fancy ord vi selv opfinder for at smører lidt honning på deres brød

Jeg siger ikke sort er det mest korrekte ord, jeg siger bare at fra et barn synspunkt, kan mennesket de tale om jo godt være sort farvemæssigt. At nogle så synes vi skal finde alle de andre smarte ord frem så verden ikke er delt op i sort/ hvid er noget andet synes jeg.
Skal jeg omtale en ukendt person der er meget mørk i huden ville jeg da knap nok ane hvad jeg skulle kalde ham for ikke at træde samtlige mørklødede mennesker over tæerne, men de ofte kan kalde os lyshudede hvad de ønsker. Man er ikke racist fordi man siger et menneske er sort i min verden når man er et barn. Men i mangel af andre bedre dækkede ord, så er det jo det der falder den mest naturligt, eller mørk.
Så måske synes jeg et eller andet sted det bare er træls at ordet sort straks forbindes med noget grimt, når det nu for dælen er den farve de har nogle af dem. Jeg har da set mennsker så sorte om aftenen man kun ser tænder og øjne, hvis det ikke er sort ved jeg skisme ikke hvad er

men så er det man skal prøve at tænke på de flotte ord og kalde dem for noget særligt, for det er åbenbart bedre end det simple ord sort

jeg er så oven i hatten pænt lige glad med at blive kaldt hvid, eller bleg eller andre lign udtryk, for det er det jeg er
Anmeld