Forarvet over dreng i LIDL

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. juni 2013

baby012

Hvad er der galt i at han siger sorte ???  

min datter står og peger på en dreng i VS og siger sort. skal jeg så skælde ud ??? 

Min datter er 1 1/2 år gammel.. Og er ved at lære farver.. Hun siger også "id" (hvid) til nogen af de andre børn, og de siger så også hvid om hende.. hvad er der galt i det? Skulle jeg drøne hen til moren til denne "mørke" dreng og skælde moren ud fordi han kalder min datter hviD , arhh.... Det går jo ikke...? 

Børn i så lille en alder har ingen fordomme, eller racistiske bagtanker..

tror bare de tænker, 

mørk = sort

lys = hvid 

vi er alle forskellige, hvis nogen kom hen til mig og sagde "hehe, Hej mørkhårede, eller, Hej lave" 

jamen, det jo rigtig nok ?? Hvorfor så blive vred ? Der er ko ingen som siger der er noget galt i det  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juni 2013

emsaroto

7-8 år synes jeg jo så ikke er et lille barn mere. 
Og jeg mener, at forældrene burde havde sagt noget til sit barn, ikke at de skal skælde ud, og ved ikke hvorfor i alle skriver det, for det har jeg intet nævnt om ..

Jeg havde i hvert fald irettesat mit barn. 

Farve brug om mennesker synes jeg er fuldstændig forkert, og det er ikke noget man lære sine børn. i følge min opfattelse at opdragelse .. 

Synes farve brug er mere racistisk end at sige, neger. Det er min mening og min holding.

Jeg opfatter denne situation som en smule racisktisk når far bare smiler af drengen som om det er i orden? 7-8årig barn der siger hej sorte og griner af et andet barn, det synes jeg ikke er okay, og jeg havde sagt noget til mit barn, omgående. 

Anmeld

23. juni 2013

Mom

Profilbillede for Mom
emsaroto skriver:

Fordi nu har jeg selv passet børn der ikke har været normale, og de havde aldrig brugt sådan et ord, for en anden person, medmindre de havde hørt det fra nogen. 
også havde jeg, selvom mit barn havde en diagnose lært dem at det er forkert at sige. Jeg synes ikke det er en undskyldning at kunne bruge en diagnose for ikke at irettesætte sit barn. 

Uhh nu ved jeg godt, at jeg måske bringer debatten i en anden retning end TS havde tænkt sig...

Men mener du helt seriøst at børn med en diagnose ikke er normale??

Hvem afgør hvem der er normal og hvem der ikke er? Er man normal hvis man som folk er flest? Hvad er normalnormen?

Du bliver foraget og stødt over at et barn kaldte dit barn for sort, imens du tilsyndeladende syntes det er iorden og slet ikke fordømmende at du kalder børn med en diagnose for værende ikke normale..

Det var dog forfærdeligt unuanceret!
Og dertil tænker jeg, at man aldrig kan udtale sig om opdragelse af et barn med fx. Asperges, hvis man ikke selv er forældre til et barn med sådan en diagnose uanset hvor meget man så har arbejdet med det.

Anmeld

23. juni 2013

emsaroto

Mom skriver:

Uhh nu ved jeg godt, at jeg måske bringer debatten i en anden retning end TS havde tænkt sig...

Hvem afgør hvem der er normal og hvem der ikke er? Er man normal hvis man som folk er flest? Hvad er normalnormen?

Du bliver foraget og stødt over at et barn kaldte dit barn for sort, imens du tilsyndeladende syntes det er iorden og slet ikke fordømmende at du kalder børn med en diagnose for værende ikke normale..

Og dertil tænker jeg, at man aldrig kan udtale sig om opdragelse af et barn med fx. Asperges, hvis man ikke selv er forældre til et barn med sådan en diagnose uanset hvor meget man så har arbejdet med det.

Det var ikke meningen, men kan sagtens se jeg har skrevet ikke normal. Det var egentlig for ikke at uddybe hvilken diagnose de har haft. 

Men der er jeg ked jeg lige fik skrevet forkert, for det var slet ikke meningen. 

Jeg mener jo egentlig at de er som alle os andre, og nettop derfor forarvet over at det skulle være en undskyldning for at det skulle være okay og snakke sådan 

Anmeld

23. juni 2013

Trekløver(:

emsaroto skriver:

Jeg var lige i Lidl i dag med Oskar, da vi lige ville købe noget hygge ind til i aften. 

Så er der en dreng på omkring de 7-8 år der går sammen med sin far hvor han så siger til Oskar. 
"hahahah, hej sorte!"

Synes ikke det er pænt at sige .. og faren smiler bare? 

Hvis det var min dreng der havde sagt det til, fordi han var lidt mørk havde mit barn fået at vide, at sådan snakker man slet ikke!! 

Jeg ville have irettesat mit barn med det samme, hvis h*n havde sagt det på den måde du beskriver. At sige "ha ha ha Hej sorte" det ser jeg altså som meget nedladende, og vil mene at en 7-8 årig godt ved hvad han siger. 

Men tænker lidt om faren kan have smilt fordi han var flov over, det hans søn sagde. Jeg kan godt finde på at smile, hvis jeg bliver flov. 

Håber han har taget en snak med sin søn bagefter, for selvom sorte ikke er et bandeord, så virker det nedladende når det er sagt på den måde, som du beskriver.

Anmeld

23. juni 2013

baby012

emsaroto skriver:

7-8 år synes jeg jo så ikke er et lille barn mere. 
Og jeg mener, at forældrene burde havde sagt noget til sit barn, ikke at de skal skælde ud, og ved ikke hvorfor i alle skriver det, for det har jeg intet nævnt om ..

Jeg havde i hvert fald irettesat mit barn. 

Farve brug om mennesker synes jeg er fuldstændig forkert, og det er ikke noget man lære sine børn. i følge min opfattelse at opdragelse .. 

Synes farve brug er mere racistisk end at sige, neger. Det er min mening og min holding.

Jeg opfatter denne situation som en smule racisktisk når far bare smiler af drengen som om det er i orden? 7-8årig barn der siger hej sorte og griner af et andet barn, det synes jeg ikke er okay, og jeg havde sagt noget til mit barn, omgående. 

Men. Hvorfor er det forkert ???! 

Vi er enige om at drengen sagde sort, ikke? 

Ingen skælds ord er altså brugt, havde drengen udbrudt perker, neger, fejlfarve eller lign. Så kunne jeg forstå det.. for det er både nedladende og en anelse racistisk .. Men sort ?? 

det kan der da ikke være noget galt i  

Anmeld

23. juni 2013

emsaroto

baby012 skriver:

Men. Hvorfor er det forkert ???! 

Vi er enige om at drengen sagde sort, ikke? 

Ingen skælds ord er altså brugt, havde drengen udbrudt perker, neger, fejlfarve eller lign. Så kunne jeg forstå det.. for det er både nedladende og en anelse racistisk .. Men sort ?? 

det kan der da ikke være noget galt i  

Jeg har nævnt at jeg synes, det at bruge ord omkring mennesker, de er forkert. 

Det er klart en form for skælsord, når du bliver betegnet som en farve? Forstår ikke at man ikke synes det er forkert .. 

Perker er skælsord fordi det ikke findes sådan en betegnelse for et folkefærd, men neger synes jeg er korrekt at sige. For det er en folkefærd og er mere rigtigt end at sige sort. 

Anmeld

23. juni 2013

baby012

Mom skriver:

Normal : er vel ikke andet end en betegnelse for flertallet, jeg er ikke normal idet at jeg har børn imens jeg tager min ungdomsiddannelse, osv.  

at være unormal er ikke en skidt ting  

Anmeld

23. juni 2013

baby012

emsaroto skriver:

Jeg har nævnt at jeg synes, det at bruge ord omkring mennesker, de er forkert. 

Det er klart en form for skælsord, når du bliver betegnet som en farve? Forstår ikke at man ikke synes det er forkert .. 

Perker er skælsord fordi det ikke findes sådan en betegnelse for et folkefærd, men neger synes jeg er korrekt at sige. For det er en folkefærd og er mere rigtigt end at sige sort. 

Forstår det ikke...!? 

Drengen siger jo ikke der er noget galt i at din søn er sort

jeg tror faktisk heller ikke jeg havde irettesat min søn Eller datter, for i min verden er der intet galt i at vi har forskellige farver .. Det er det fantastiske ved menesker, vi er forskellige  

Anmeld

23. juni 2013

emsaroto

baby012 skriver:

Forstår det ikke...!? 

Drengen siger jo ikke der er noget galt i at din søn er sort

jeg tror faktisk heller ikke jeg havde irettesat min søn Eller datter, for i min verden er der intet galt i at vi har forskellige farver .. Det er det fantastiske ved menesker, vi er forskellige  

Så tror du skulle have været der. 

andet har jeg ikke at sige. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.