Jeg springer lige de mange mange sider over, med svar du allerede har fået, og så får du mit 
Jeg har valgt amning fra af flere årsager.
Den første - og nok mest betydningssfulde - er at, jeg er brystreduceret for et par siden. Dengang fik jeg at vide at jeg ville have 50 % chance for at kunne amme senere, og den "risiko" valgte jeg at løbe, da jeg virkelig havde brug for den operation.
Da jeg så blev gravid, valgte jeg at droppe amning helt fra starten, da jeg ikke synes odds på 50/50 var gode nok. Jeg ville simpelthen ikke "spilde" en masse bekymringer hvis nu det ikke fungerede og jeg havde sat næsen op efter det helt store. Der kommer tidsnok en masse at bekymre sig om når man får børn, så den kamp valgte jeg fra.
Derudover er jeg en af dem som betragter mine bryster som noget privat. Det er ikke pga. sex, men jeg har det godt med tanken om at det er mine egne, og ikke et behov/en nødvendighed for en anden. Og jeg er 110 % sikker på at jeg kan give mit barn både mad og kærlighed nok til at hun aldrig nogensinde vil lide af ikke at have fået brystmælk.
Min sidste årsag er at, jeg nyder at hun kan knytte sig til sin far allerede fra starten også. Han er meget væk hjemmefra, og vil være det en stor del af hendes liv, så jeg (vi!) har behov for at de får tid sammen, og det sætter han også meget pris på! 
Anmeld