Fravalg af amning, forstår det ikke..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. juni 2013

Malene76

isabellasmor skriver:

er du uenig i at modermælk er skabt til det barn DU bærer? at det er det suneste ernæringsmæssigt? det kan man da ikke være uenig i........ 

flaskemælk er et udemærket alternativ, men det er ikke skabt fra naturends side, det er ikke noget som er skabt til DIT barn.

Hvis du lige gider lade være med at hidse dig op... Det er muligt det er ernæringsmæssigt det bedste, men det er absolut ikke altid det sundestes valg. Der er også andre ting på spil i samspillet med dit barn end at amme frem for alt. Jeg har ikke et ønske om at gå i detaljer med dig omkring mit valg, for du virker ikke til at være åben for andet end det DU mener er det rigtige. 

Kh Malene

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juni 2013

Malene76

gokkelok skriver:

Hvordan kan du være uenig? Det er vist bare for at være på tværs

Nej. Jeg er seriøs ikke på tværs. Læs mit svar længere nede. 

Kh Malene

Anmeld

14. juni 2013

Loa

isabellasmor skriver:

jo . men mener nu også at undskyldningerne kan blive FOR "dumme" som eksempelvis at brysterne bliver grimme, eller det tager for meget af ens tid.. 

Nårh ja okay, det var så heller ikke nogen af dem jeg døjede med

Anmeld

14. juni 2013

lycly

isabellasmor skriver:

jo . men mener nu også at undskyldningerne kan blive FOR "dumme" som eksempelvis at brysterne bliver grimme, eller det tager for meget af ens tid.. 

Okay, jeg valgte så amningen fra med min søn fordi det tog for meget (alt!) af min tid og jeg har også en datter tage mig af. Så lad mig høre hvad du har af fordomme overfor mig?

Anmeld

14. juni 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jeg ammede til min dreng var mellem 4-5måneder. Han kunne fra start ikke tage fat, så amnebikker måtte tages i brug. Det tog lidt over en uge for mælken at løbe til, hvor han måtte klare sig med råmælk, hvilket gik fint nok.

så løb mælken til og han begyndte at ville ammes oftere og oftere. Det var selvfølgelig også fint nok. Han tog på og det kørte fint der var lidt svamp og brystbetændelse i ny og næ, men sådan var det jo. 

da han var omring 2 måneder gik det lidt i stå. Han tog ikke på, han blev ammet i ca 1 time hver anden time, Inkl. nat. Han faldt i søvn da blev for hårdt for ham. Han havde stadig svært ved at tage fat, men det lykkedes dog de fleste gange uden ammebrik. 

Det var hårdt at være lænket fast til sin ammestol, men det var ikke nær så hårdt som at se sin dreng ikke tage nok på, være enorm ked af det meget af tiden og en konstant ondt i maven.

Jeg og sp prøvede at malke ud for at se hvor meget der kom ud. Der kom kun 10-20ml fra hvert bryst. Jeg prøvede med ammete, malke ud når han sov for at øge produktionen osv. Dette fortsatte i cirka to måneder, men han var stadig lille af sin "alder". Jeg blev ved fordi jeg følte at folk ville se ned på mig hvis jeg tog flasken i brug, men samtidig havde folk også travlt med at kommentere hvor lille han var. Jeg fik en følelse af at jeg ikke gør det godt nok som mor. 

Til sidst valgte jeg flasken og jeg fik mig en ny dreng. Han tog på, var glad og tilfreds og sov væsentligt bedre oom natten. 

Det kan godt være du mener at alle har næring nok, men jeg har kæmpet med det længe uden at det er lykkedes, og ser jeg tilbage på tiden ville jeg ønske at have taget flasken i brug længe før, da jeg ikke synes, at jeg fik nydt den første tid med mit barn ordentligt samt at jeg kunne have gjort noget for at han skulle blive en gladere dreng, men blev i stedet ved med at amme grundet andre menneskers fordomme lig med dine. 

så vil blot slutte af med at skive til alle jer førstegangsmødre der læser med: Du kender dit barn bedst og ved hvad der er bedst for dit barn. Nyd tiden med dit barn. Ja amning er naturligt og smukt, men skal ikke gøres for enhver pris 

Anmeld

14. juni 2013

Kløver

Malene76 skriver:

Hvis du lige gider lade være med at hidse dig op... Det er muligt det er ernæringsmæssigt det bedste, men det er absolut ikke altid det sundestes valg. Der er også andre ting på spil i samspillet med dit barn end at amme frem for alt. Jeg har ikke et ønske om at gå i detaljer med dig omkring mit valg, for du virker ikke til at være åben for andet end det DU mener er det rigtige. 

Kh Malene

Måske selve den rene mælk er, men med alt det kemi vi har i dag og flere og flere folk på livsnødvendige medicin er der jo nogle gange hvor en masse medicin også går i mælken, som kan skade, og det er bla en af de ting hvor jeg ser mælken ikke altid er 100 % det bedste. Verden er ikke sort hvid, bare lige for at give et eksempel

Anmeld

14. juni 2013

baby012

jydeinden skriver:

selvfølgelig er du ingen dårlig mor, men ja desværre i nogens øjne ville du formenligt være det for ks er lige så meget et tabu som et flaskebarn er

Hvorfor er ks tabu ??? 

Langt de fleste føder ved denne måde ? 

Eller med smertestillende..

har født naturligt begge gange, (uden anden form for hjælp end et par hænder)(min mands) 

og det er jeg den eneste jeg kender som har valgt, det er da værre end ks.. Folk der har fået ks synes jeg, tit har travlt med at se ned på folk som føder vaginalt eller naturligt, for vi har ikke gennemgået den smerte de har, og nej, det har vi ikke, og Gud hvor tror jeg det må være forfærdeligt, og yderst smertefuldt! 

Men vi har prøvet en anden smerte, og den er for os den ultimative.. 

Mht amning, forstår jeg heller ikke man bevidst vælger det fra, men er samtidig heller ikke noget jeg kan blive harm over  

Anmeld

14. juni 2013

Kløver

baby012 skriver:

Hvorfor er ks tabu ??? 

har født naturligt begge gange, (uden anden form for hjælp end et par hænder)(min mands) 

og det er jeg den eneste jeg kender som har valgt, det er da værre end ks.. Folk der har fået ks synes jeg, tit har travlt med at se ned på folk som føder vaginalt eller naturligt, for vi har ikke gennemgået den smerte de har, og nej, det har vi ikke, og Gud hvor tror jeg det må være forfærdeligt, og yderst smertefuldt! 

Mht amning, forstår jeg heller ikke man bevidst vælger det fra, men er samtidig heller ikke noget jeg kan blive harm over  

Har nu ikke oplevet at der er stor sammenslutning til at se ned på den vaginale fødsel, og aldrig oplevet det du beskriver, tværtimod.

Jeg har selv født ved ks begge gange, og det er jo forskelligt hvordan en fødsel forløber, uanset hvordan man føder og der er jo ingen forkert måde at blive mor på, og smerterne og generne er jo forskellige og kan variere uanset om man snakker fødsel ved ks eller vaginalt.
Smerten er jo også forskellig, men hvor alm fødende får smerter og gener under fødslen, kommer smerterne og generne i et længere forløb bagefter, og man er lige meget mor om man har født på den ene eller anden måde, med eller uden bedøvelse

Forstår ikke dem som har så travlt med at hæve sig, ved at mene det ene er mere rigtigt end det andet. og så er det jo også svært at sige det kun er nogle som føder rigtigt, for man kan jo ikke føde forkert

Anmeld

14. juni 2013

modesty

Hvorfor er ks tabu ??? 

Cirka 20% føder ved kejsersnit - det er ikke langt de fleste. 

Anmeld

14. juni 2013

baby012

Maja84 skriver:

Har nu ikke oplevet at der er stor sammenslutning til at se ned på den vaginale fødsel, og aldrig oplevet det du beskriver, tværtimod.

Jeg har selv født ved ks begge gange, og det er jo forskelligt hvordan en fødsel forløber, uanset hvordan man føder og der er jo ingen forkert måde at blive mor på, og smerterne og generne er jo forskellige og kan variere uanset om man snakker fødsel ved ks eller vaginalt.
Smerten er jo også forskellig, men hvor alm fødende får smerter og gener under fødslen, kommer smerterne og generne i et længere forløb bagefter, og man er lige meget mor om man har født på den ene eller anden måde, med eller uden bedøvelse

Forstår ikke dem som har så travlt med at hæve sig, ved at mene det ene er mere rigtigt end det andet. og så er det jo også svært at sige det kun er nogle som føder rigtigt, for man kan jo ikke føde forkert

Præcis!! Kom og vær med i min Mødregruppe , der var endelig en som fattede pointen !!  

ALLE i min mg har fået KS  

føler bare slet ikke jeg har nogen at snakke med om min.. Og føler mig vildt udenfor når de sidder der, "dem der føder vaginalt ved slet ikke hvilken smerte vi går igennem, og det er meget værre end at føde barnet selv"

da vi skulle snakke om fødsler, ville de ikke engang høre min  

for det nemlig rigtigt det du siger, MAN KAN IKKE FØDE FORKERT!  Bum.. ALLE oplever en fødsel forskelligt, og alle fødsler er forskellige.. Barnet har sku da fødselsdag uanset hvordan det er kommet til verdenen.. 

Det jo heller ikke et falsk/forkert barn hvis der har været tale om kunstig befrugtning 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.