Jeg ammede til min dreng var mellem 4-5måneder. Han kunne fra start ikke tage fat, så amnebikker måtte tages i brug. Det tog lidt over en uge for mælken at løbe til, hvor han måtte klare sig med råmælk, hvilket gik fint nok.
så løb mælken til og han begyndte at ville ammes oftere og oftere. Det var selvfølgelig også fint nok. Han tog på og det kørte fint
der var lidt svamp og brystbetændelse i ny og næ, men sådan var det jo.
da han var omring 2 måneder gik det lidt i stå. Han tog ikke på, han blev ammet i ca 1 time hver anden time, Inkl. nat. Han faldt i søvn da blev for hårdt for ham. Han havde stadig svært ved at tage fat, men det lykkedes dog de fleste gange uden ammebrik.
Det var hårdt at være lænket fast til sin ammestol, men det var ikke nær så hårdt som at se sin dreng ikke tage nok på, være enorm ked af det meget af tiden og en konstant ondt i maven.
Jeg og sp prøvede at malke ud for at se hvor meget der kom ud. Der kom kun 10-20ml fra hvert bryst. Jeg prøvede med ammete, malke ud når han sov for at øge produktionen osv. Dette fortsatte i cirka to måneder, men han var stadig lille af sin "alder". Jeg blev ved fordi jeg følte at folk ville se ned på mig hvis jeg tog flasken i brug, men samtidig havde folk også travlt med at kommentere hvor lille han var. Jeg fik en følelse af at jeg ikke gør det godt nok som mor.
Til sidst valgte jeg flasken og jeg fik mig en ny dreng. Han tog på, var glad og tilfreds og sov væsentligt bedre oom natten.
Det kan godt være du mener at alle har næring nok, men jeg har kæmpet med det længe uden at det er lykkedes, og ser jeg tilbage på tiden ville jeg ønske at have taget flasken i brug længe før, da jeg ikke synes, at jeg fik nydt den første tid med mit barn ordentligt samt at jeg kunne have gjort noget for at han skulle blive en gladere dreng, men blev i stedet ved med at amme grundet andre menneskers fordomme lig med dine.
så vil blot slutte af med at skive til alle jer førstegangsmødre der læser med: Du kender dit barn bedst og ved hvad der er bedst for dit barn. Nyd tiden med dit barn. Ja amning er naturligt og smukt, men skal ikke gøres for enhver pris