Fravalg af amning, forstår det ikke..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. juni 2013

jydeinden

baby012 skriver:

Hvorfor er ks tabu ??? 

Langt de fleste føder ved denne måde ? 

Eller med smertestillende..

har født naturligt begge gange, (uden anden form for hjælp end et par hænder)(min mands) 

og det er jeg den eneste jeg kender som har valgt, det er da værre end ks.. Folk der har fået ks synes jeg, tit har travlt med at se ned på folk som føder vaginalt eller naturligt, for vi har ikke gennemgået den smerte de har, og nej, det har vi ikke, og Gud hvor tror jeg det må være forfærdeligt, og yderst smertefuldt! 

Men vi har prøvet en anden smerte, og den er for os den ultimative.. 

Mht amning, forstår jeg heller ikke man bevidst vælger det fra, men er samtidig heller ikke noget jeg kan blive harm over  

det er skam ikke ment som at jeg mente at det var et tabu .. men at andre gør. Der er mange som ser det som et nederlag, som noget man skal være flov over at man har været igennem, og dét forstår jeg ikke

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juni 2013

baby012

modesty skriver:

Cirka 20% føder ved kejsersnit - det er ikke langt de fleste. 

Det er det i min omgangskreds  

Anmeld

14. juni 2013

baby012

jydeinden skriver:

det er skam ikke ment som at jeg mente at det var et tabu .. men at andre gør. Der er mange som ser det som et nederlag, som noget man skal være flov over at man har været igennem, og dét forstår jeg ikke

Det forstår jeg heller ikke 

Anmeld

14. juni 2013

Fuglemor

Macrolf skriver:

Nu har jeg efterhånden både læst om og hørt mange som fravælger amning ud fra hvad jeg synes er helt skøre grunde. Det er ting som at man gerne stadig vil have sin frihed og ikke være bundet. At ens bryster ikke er madpakker men kun til pynt og sex. At man ikke vil vide sine bryster frem osv osv..

Jeg kunne godt tænke mig at høre fra nogen af jer som har valgt det fra, for at få en forståelse for det.

I min verden er det naturligt, på samme vis som at bære baby i maven, når den kommer ud skal den have mad og det er jeg skabt til at give den. Ja, det gør mega ondt i starten og ja det kan være svært at få det til at køre, ja bryst betændelse et frygteligt men det er da fantastisk at vi kan gøre det for vores barn. Undskyldniner om at man ikke har nok mælk eller næring holder ikke, alle kan og alle har næring nok, det er bevist. Selvfølgelig er der undtagelsen der bekræfte reglen :-)

Jeg valgte det fra efter at have prøvet et stykke tid. Vores barn fik ikke mad og næring nok, og samtidig gjorde det pisse ondt. Så jeg så ikke andre løsninger end flasken, og det valg har jeg aldrig fortrudt.

Anmeld

14. juni 2013

chael

Er det ikke bare folks eget valg??

Helt ærligt, det er sgu ikke noget der kan få mit pis i kog.

Hvorfor bekymre sig om det, hvis man selv ønsker det ene eller andet, er det det man gør. Og så ikke have så travlt med hvad andre gør og vælger!!

Anmeld

14. juni 2013

Laulund87

Hvorfor have sååå travlt med hvordan andre gør tingene ift deres børn? Tag dig af DIT barn og lad være med at pege fingre, det er ikke flatterende! Får man det bedre af at påpege at andre ikke gør det så godt som én selv? Jeg forstår det ikke..

Ps. det er ikke møntet på TS, bare sådan generelt

Anmeld

14. juni 2013

Kløver

baby012 skriver:

Præcis!! Kom og vær med i min Mødregruppe , der var endelig en som fattede pointen !!  

ALLE i min mg har fået KS  

føler bare slet ikke jeg har nogen at snakke med om min.. Og føler mig vildt udenfor når de sidder der, "dem der føder vaginalt ved slet ikke hvilken smerte vi går igennem, og det er meget værre end at føde barnet selv"

da vi skulle snakke om fødsler, ville de ikke engang høre min  

for det nemlig rigtigt det du siger, MAN KAN IKKE FØDE FORKERT!  Bum.. ALLE oplever en fødsel forskelligt, og alle fødsler er forskellige.. Barnet har sku da fødselsdag uanset hvordan det er kommet til verdenen.. 

Det jo heller ikke et falsk/forkert barn hvis der har været tale om kunstig befrugtning 

Fed Mødregruppe du har fået dig der

Selvfølgelig er det svært at beskrive hvordan det er under et ks, men er det også med normal fødsel. Jeg var igang med ve-drop og hele molevitten i 2 døgn, jeg har et ønske om at føde næste gang, men det vigtigste er da barnet kommer godt til verden. Synes det virker lidt som nogle høns der skal ophøje det at få et ks synd du ikke fik en god Mødregruppe, tænk at de ikke engang ville høre din fødselsberetning, synes slet ikke man kan sige det er værre at føde ved ks, men det er noget andet, og de burde dælme komme ned af den høje "retfærdighedshest" de rider på

Ha ha helt enig, god pointe, vi har lavet 2 økobørn og er igang med behandling for at få et 3 og det er da ikke forkert, bare fordi metoden er lidt anderledes

Anmeld

14. juni 2013

..

Denne tråd var egentlig for at jeg kunne blive klogere på andres grunde til at vælge amning fra (eller flaske til om man vil) og jeg takker for de få beretninger jeg har fået derom.

Dette var ment som en snak om valg og holdninger ikke om at kritisere hinandens holdninger. Hvis man læser mit start indlæg uden at være i defensiven så er det blot et udtryk for hvad jeg mener og at jeg gerne vil være klogere på andres meninger. Jeg har aldrig haft til formål at pege fingre af nogen, det er jeres tolkning.

Anmeld

14. juni 2013

L&V

Macrolf skriver:

Denne tråd var egentlig for at jeg kunne blive klogere på andres grunde til at vælge amning fra (eller flaske til om man vil) og jeg takker for de få beretninger jeg har fået derom.

Dette var ment som en snak om valg og holdninger ikke om at kritisere hinandens holdninger. Hvis man læser mit start indlæg uden at være i defensiven så er det blot et udtryk for hvad jeg mener og at jeg gerne vil være klogere på andres meninger. Jeg har aldrig haft til formål at pege fingre af nogen, det er jeres tolkning.

Så sku du nok ha formuleret dit start indlæg en del anderledes. Man kommer ik langt med at kalde folks grunde for undskyldninger og skøre grunde.. Det virker derimod forud indtaget og fordømmende

Anmeld

14. juni 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Macrolf skriver:

Nu hvor du har fået nogle beretninger, så kunne jeg godt tænke mig at høre hvad du tænker nu. Om du stadig synes det er undskyldninger og skøre grunde?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.