Macrolf skriver:
Nu har jeg efterhånden både læst om og hørt mange som fravælger amning ud fra hvad jeg synes er helt skøre grunde. Det er ting som at man gerne stadig vil have sin frihed og ikke være bundet. At ens bryster ikke er madpakker men kun til pynt og sex. At man ikke vil vide sine bryster frem osv osv..
Jeg kunne godt tænke mig at høre fra nogen af jer som har valgt det fra, for at få en forståelse for det.
I min verden er det naturligt, på samme vis som at bære baby i maven, når den kommer ud skal den have mad og det er jeg skabt til at give den. Ja, det gør mega ondt i starten og ja det kan være svært at få det til at køre, ja bryst betændelse et frygteligt men det er da fantastisk at vi kan gøre det for vores barn. Undskyldniner om at man ikke har nok mælk eller næring holder ikke, alle kan og alle har næring nok, det er bevist. Selvfølgelig er der undtagelsen der bekræfte reglen :-)
Jeg har ikke læst hele debatten så kan godt være det jeg skriver er blevet sagt eller lign.
Jeg går 100% ind for amning, men IKKE for en hver pris! det kan godt være at det for DIG virker som en flad begrundelse at man vil have sine patter for sig selv osv. men for den person der har det sådan, er det jo en helt valid begrundelse og følelse, ikke alle er mentalt skabt til at kunne amme - for nogle er det reelt faktisk meget grænseoverskridende.
Hvis man kan have et bedre forhold til sit barn via flaske fremfor at presse sig selv til en amning man ikke kan lide, synes jeg altså det er et bedre alternativ!
Min søn er 6 uger og jeg ammer ham - men jeg synes ikke amning er den der lyserøde hyggestund folk snakker om, jeg ammer ham fordi jeg kan og fordi jeg 'skal', ja jeg føler sgu jeg skal, man bliver jo hjernevasket til at amning er det ENESTE rigtige.. jeg har kæmpet SÅ!!! meget med den amning og det er da en kæmpe succes at det endelig fungere nogenlunde, men jeg tror ikke jeg bliver en af dem der ammer til han er +1år, fordi så fedt synes jeg altså ikke amning er..
Anmeld