Fravalg af amning, forstår det ikke..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. juni 2013

Malene76

isabellasmor skriver:

jeg er fuldstændig enig, og jeg undrer mig også. og må indrømme jeg også har mine fordomme.

amning ER det bedste for vores børn, og det kan ikke diskuteres. 

Ja amning er det bedste HVIS det fungere, og jeg taler ikke om diverse startsvanskeligheder. Hvis jeg skulle have ammet mit barn, så tror jeg, at jeg ville have lænet mig op af en fødselsdepretion.  Jeg tror på at det bedste for dig og dit barn, er det der fungere bedst for jer uanset om det er amning eller flaske. Jeg har IKKE fravalgt amning for sjov eller pga. forfængelighed. Amning er ikke for alle! Jeg er så meget for det frie valg.

kh Malene

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juni 2013

Loa

isabellasmor skriver:

du spørger hvad jeg mener med fordomme, men nedenunder konkludere du åbenbart sev hvad du tror jeg mener....

jeg har visse fordomme når jeg hører at man vælger amning fra uden at ha prøvet det.

Nej det var to forskellige ting.
Jeg vidste vitterligt ikke hvad du mente. Men er der ikke også en forskel på at vælge amning fra inden man har prøvet det og så havde prøvet det og ikke har haft succes med det?

Anmeld

14. juni 2013

MorTil4<3

Macrolf skriver:

Nu har jeg efterhånden både læst om og hørt mange som fravælger amning ud fra hvad jeg synes er helt skøre grunde. Det er ting som at man gerne stadig vil have sin frihed og ikke være bundet. At ens bryster ikke er madpakker men kun til pynt og sex. At man ikke vil vide sine bryster frem osv osv..

Jeg kunne godt tænke mig at høre fra nogen af jer som har valgt det fra, for at få en forståelse for det.

I min verden er det naturligt, på samme vis som at bære baby i maven, når den kommer ud skal den have mad og det er jeg skabt til at give den. Ja, det gør mega ondt i starten og ja det kan være svært at få det til at køre, ja bryst betændelse et frygteligt men det er da fantastisk at vi kan gøre det for vores barn. Undskyldniner om at man ikke har nok mælk eller næring holder ikke, alle kan og alle har næring nok, det er bevist. Selvfølgelig er der undtagelsen der bekræfte reglen :-)

jeg prøvede i desperat forsøg med den første knægt i 14 dage, men han blev ved med at skrige og vride sig i mavesmerter og til sidst simpelthen fordi jeg ikke havde mad nok i min junger

så det måtte vi opgive og købe NAN og hurra for det, for det gjorde at jeg kunne få noget søvn også og så manden kunne tage sig lidt af bebs en gang imellem . .
og knægten fik ikke længere ondt i maven eller var sulten

med min nummer to gjorde vi et forsøg i 3 døgn, men da jeg var ved at gå ud af mit gode skind af søvnmangel så bad jeg sygehuset om flaske da jeg ikke bestilte andet i 48 timer efter fødslen at amme og amme og amme, og til sidst tog jeg mig selv i at falde i søvn med ham på armen der gik det op for mig at det kunne jeg bare ik!!
så derfor gik vi over til flaske , og igen en mere veltilpas dreng havde vi

så her er det pga mange årsager, og jeg er sku glad for jeg har valgt som jeg gjorde

Anmeld

14. juni 2013

isabellasmor

Malene76 skriver:

Ja amning er det bedste HVIS det fungere, og jeg taler ikke om diverse startsvanskeligheder. Hvis jeg skulle have ammet mit barn, så tror jeg, at jeg ville have lænet mig op af en fødselsdepretion.  Jeg tror på at det bedste for dig og dit barn, er det der fungere bedst for jer uanset om det er amning eller flaske. Jeg har IKKE fravalgt amning for sjov eller pga. forfængelighed. Amning er ikke for alle! Jeg er så meget for det frie valg.

kh Malene

så formulere jeg mig forkert. amning er det bedste for barnet, det sundeste valg man kan træffe. ernæringsmæssigt. mælken fra brysterne er skabt til barnet. til DIT lille barn. 

Dét var det jeg mente, og dét kan ikke diskuteres 

Anmeld

14. juni 2013

isabellasmor

Loa skriver:

Nej det var to forskellige ting.
Jeg vidste vitterligt ikke hvad du mente. Men er der ikke også en forskel på at vælge amning fra inden man har prøvet det og så havde prøvet det og ikke har haft succes med det?

jo . men mener nu også at undskyldningerne kan blive FOR "dumme" som eksempelvis at brysterne bliver grimme, eller det tager for meget af ens tid.. 

Anmeld

14. juni 2013

Kay

ja ja alle ar næring nok mig et vist sted!!!! det kan man kun skrive når man ikke har haft en baby der har skreget af sult selvom man har lagt til først det ene bryst og det var tømt og så det andet bryst og det blev tømt og så det første igen men der var jo ik mere... 

jeg havde ikke nok... og det har jeg min læge og sundhedsplejeskes ord for... der var simpelthend ikke nok til hende... mine bryster voksede heller ikke på noget tidspunkt hverken i slutningen af graviditeten eller da mælken var løbet til...

da jeg så endelig gav hende en flaske efter at havde kæmpet med en sulten skrigende baby... og hun endelig var mæt... skal man høre for at man gør det der i min verden er det eneste rigtige nemlig at give ens barn hvad det har brug for... nemlig mad!

jeg ammede og suplerede med flaske indtil hun selv valgte amning fra som 5 måneder gammel, der spiste hun også ske mad 3 gange i døgnet...

og ja der er nogle der vælger amning fra af skønhedsmæssige grunde eller andet... men lad dem da om det... deres børn er også dejlige... krøller eller ej vi elsker vores børn... amning eller ej.... 

Anmeld

14. juni 2013

Malene76

isabellasmor skriver:

så formulere jeg mig forkert. amning er det bedste for barnet, det sundeste valg man kan træffe. ernæringsmæssigt. mælken fra brysterne er skabt til barnet. til DIT lille barn. 

Dét var det jeg mente, og dét kan ikke diskuteres 

Jeg er ikke enig, men det behøver vi heller ikke være. 

Kh Malene 

Anmeld

14. juni 2013

C-Dog

Gider du ringe til min læge og sp- så de kan fortælle dig at jeg ikke havde mælk nok og at det der var, ikke var næringsholdigt nok? Mage til frækhed fra din side. Du må ha en god fredag- i din helt sikkert lune fordømmende hule TSK!

Anmeld

14. juni 2013

isabellasmor

Kh Malene 

er du uenig i at modermælk er skabt til det barn DU bærer? at det er det sundeste ernæringsmæssigt? det kan man da ikke være uenig i........ 

flaskemælk er et udemærket alternativ, men det er ikke skabt fra naturends side, det er ikke noget som er skabt til DIT barn.

Anmeld

14. juni 2013

gokkelok

Malene76 skriver:

Kh Malene 

Hvordan kan du være uenig? Det er vist bare for at være på tværs

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.