Jeg har IKKE læst hele tråden, men her er et indlæg som jeg synes jeg bør kommentere på!
Jeg har valgt amning fra uden over hovedet at prøve eller overveje det. Der er ganske vist en "fornuftig" forklaring, men den er irrelevant for dette (mit) indlæg.
Jeg stiller mig uforstående overfor den generalisering og fordømmende holdning du, ts, har til emnet.
Som mor bør du af alle vide at man helt automatisk og af instinkt gør det man er overbevist om er bedst for sit barn. Ja, her mener jeg også de mødre der vælger amning fra af de grunde du nævner - for det gør dem gladere og dermed til bedre mødre.
Det er også en lidt for nem måde at slippe for at skulle forsvare dig i forhold til alle de mange undtagelser du godt vidste du ville blive mødt af i denne tråd, bare at skrive "selvfølgelig er der undtagelsen der bekræfter reglen". Det er jo netop ikke én eller et par undtagelser - men rigtig mange der ikke kan amme, og derfor er "undtagelse" et forkert ord at bruge.
Jeg bliver ikke stødt over dit indlæg, tværtimod har jeg ondt af dig. I min verden er det kun en snæversynet der tænker sådan, og de spilder deres tid på ligegyldige ting i stedet for at se det store billede og få alt det gode med.
Til sidst må jeg sige at dit argument om naturlighed bare slet ikke holder - kroppen er jo også skabt naturligt uden tøj på, render du nøgen rundt?
Man er nødt til at sikre sig at et argument er vandtæt, og jeg er temmelig sikker på at du slet ikke selv efterlever begrebet om at lade hvad der er naturligt skabt, forblive naturligt 
Skulle du føle et behov for at høre min egen årsag til fravalget, er du velkommen til at spørge - og selvfølgelig selv vurdere om jeg falder ind under din kategori "undtagelsen der bekræfter reglen" 
Lad mig til sidst understrege at der ingen sure miner er i dette indlæg, selvom tonen måske er hård. Jeg går ind for en god debat, men også retten til at sige sin uforbeholdne mening