Fravalg af amning, forstår det ikke..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. februar 2014

Guldet

Pyhh sikke et fordømmende indlæg! Kunne lige mærke at det gjorde ondt på mig at læse dit indlæg! Jeg har virkelig kæmpet en brag kamp for at få amningen til at køre - men da babys vægt stod stille i 2 uger- ( og det var ikke fordi jeg ikke havde nok mælk, men dervar ikke nok næring i det, fordi hun blev ikke mæt!) skulle jeg supplere op med modermælkerstatning - for hun skulle til at tage på ( hun var 3 uger på dette tidspunkt). Blev ved med at amme, men her da hun blev ca 8 uger - var depoterne helt udtømte! Det har været så hårdt - for har virkeligt ønsket at kunne amme ! Så gør altså ondt på en når man læser sådan et udsagn ; at der er ikke noget der hedder at man har for lidt næring i sin mælk!! Nej amning er ikke en dans på roser!! Jeg har gjort det bedste for min lille trold! Jeg har pakket min dårlig samvittighed væk over at jeg ikke kan amme, fordi jeg ved at jeg har gjort mit bedste! Min lille skat er nu 100 procent flaskebarn og hun trives.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. februar 2014

MetteS81

Jeg ammede mit første barn i max 8 uger, men var konstant syg bl.a. pga dårlig vejledning fra hospitalets side, og amningen blev ved med at ende i brystbetændelser, blødende brystvorter og konstant smerte....da jeg endelig sagde stop og gav flaske faldt der ro både på mig OG mit barn! MEN derudover brød jeg mig faktisk slet ikke om at amme. Jeg brød mig ikke om følelsen af mælken i brysterne, spændingerne, de våde lagner, mm. Så er det sagt! Jeg fortryder ikke et sekund at jeg stoppede og gav flaske istedet, men jeg synes at holdninger som dine er med til at skabe utryghed og følelsen af skam for dem der ikke kan/vil amme. Jeg kan f.eks. se flere fordele i at give flaske...min mand og jeg deles om opgaven, og det synes jeg da er helt ok, da vi også begge har været med til at lave barnet. Om folk stopper fordi det gør ondt, fordi de ikke har lyst, fordi noget helt tredje...så er det helt op til dem at beslutte om de skal amme eller ej. Og jeg synes ikke andre skal blandt sig i det. Min datter fik en helt anden mor da amningen stoppede. Jeg er igen gravid, og jeg har ikke tænkt mig at prøve amning igen. Denne gang har jeg en 3,5 årig + snart en lille ny, og der skulle gerne være overskud til dem begge.  

Anmeld

8. februar 2014

Leneur

Macrolf skriver:

Nu har jeg efterhånden både læst om og hørt mange som fravælger amning ud fra hvad jeg synes er helt skøre grunde. Det er ting som at man gerne stadig vil have sin frihed og ikke være bundet. At ens bryster ikke er madpakker men kun til pynt og sex. At man ikke vil vide sine bryster frem osv osv..

Jeg kunne godt tænke mig at høre fra nogen af jer som har valgt det fra, for at få en forståelse for det.

I min verden er det naturligt, på samme vis som at bære baby i maven, når den kommer ud skal den have mad og det er jeg skabt til at give den. Ja, det gør mega ondt i starten og ja det kan være svært at få det til at køre, ja bryst betændelse et frygteligt men det er da fantastisk at vi kan gøre det for vores barn. Undskyldniner om at man ikke har nok mælk eller næring holder ikke, alle kan og alle har næring nok, det er bevist. Selvfølgelig er der undtagelsen der bekræfte reglen :-)

Uha, det er da noget der kan få sindene i kog din påstand. At du ikke forstår det gør det da ikke mere eller mindre rigtigt for den enkelte MOR.Jeg er en af dem der var nødt til at stoppe med at amme. Jeg fik svamp i begge bryster, fra dag et men en uforstående læge der ikke troede på det på trods af sundhedsplejersken var indover, så det var ubehandlet i 2 måneder. Den smerte jeg havde, som var der 24-7 er ikke noget jeg ønsker for nogen. Stikflammer der startede i brystvorterne, brændte sig hele vejen ind og fyldte hele brystet, der blev spændt og brændende varmt. Jeg bed det i mig i de 2 mdr mens tårerne trillede ned af kinderne, når hun spiste. Anede ikke mine levende råd og var desperat, for havde da drømt om det magiske og den hyggestund næsten alle fortæller om var der bare ikke og jeg frygtede hver gang hun skulle lægges til, så jeg tyede til flasken og så blev det endelig hyggeligt at give hende mad. Jeg fortryder kun at jeg ikke begyndte med flasken før.
Har det helt fint med at du ikke forstår de forskellige bevæggrunde for at vælge amningen fra men lad være med at dømme os, vi er trods alt forskellige, så det der virker for nogle, virker ikke for andre og vi er ikke mindre MØDRE af den grund.

Anmeld

8. februar 2014

Sara.

Macrolf skriver:

Nu har jeg efterhånden både læst om og hørt mange som fravælger amning ud fra hvad jeg synes er helt skøre grunde. Det er ting som at man gerne stadig vil have sin frihed og ikke være bundet. At ens bryster ikke er madpakker men kun til pynt og sex. At man ikke vil vide sine bryster frem osv osv..

Jeg kunne godt tænke mig at høre fra nogen af jer som har valgt det fra, for at få en forståelse for det.

I min verden er det naturligt, på samme vis som at bære baby i maven, når den kommer ud skal den have mad og det er jeg skabt til at give den. Ja, det gør mega ondt i starten og ja det kan være svært at få det til at køre, ja bryst betændelse et frygteligt men det er da fantastisk at vi kan gøre det for vores barn. Undskyldniner om at man ikke har nok mælk eller næring holder ikke, alle kan og alle har næring nok, det er bevist. Selvfølgelig er der undtagelsen der bekræfte reglen :-)

Indrømmer lige til at starte med at jeg ikke har læst hele tråden og evt senere svar du er kommet med..

men jeg bliver provokeret af din sætning "alle kan......" for nej alle kan ikke..... og det er ikke kun en dnkelt undtagelse men der er faktisk flere som ikke KAN af forskellige årsager...

Anmeld

8. februar 2014

Chris86

Macrolf skriver:

Bum bum...

JEG valgte amningen fra begge gange efter små 14 dage OG er bedøvende ligeglad med andres holdning omkring dette!

1 gang: bette fik suppleret med mme på barselsgangen pga noget jeg ik kam mindes korrekt.
En gang influenza og to gange brystbetændelse. En baby der var smadder ulykkelig HVER gang der skulle spises, SELVOM hun havde fat og det "virkede"... Det var nok og hold nu k... en lettelse at begynde på flaske=den gladeste baby nogensinde!!!

2. Gang: det kørte ikke skide godt i det hele taget. Havde det pisse dårligt med at amme OG vores den store var påvirket af en lille ny.
Jeg blev syg efter en vaccine, så vi tyede til flasken en halv dag, så faren kunne aflaste mig! Og hooold nu op vores store pige ku allerede der bedre affinde sig med baby!
Og ja, derefter skiftede vi langsomt over til flasken=2 glade børn og ikke mindst en glad mor! (Ooog en glad far)!

Døm mig bare....

Anmeld

9. februar 2014

Jupiter

Jeg har IKKE læst hele tråden, men her er et indlæg som jeg synes jeg bør kommentere på!

Jeg har valgt amning fra uden over hovedet at prøve eller overveje det. Der er ganske vist en "fornuftig" forklaring, men den er irrelevant for dette (mit) indlæg.

Jeg stiller mig uforstående overfor den generalisering og fordømmende holdning du, ts, har til emnet.

Som mor bør du af alle vide at man helt automatisk og af instinkt gør det man er overbevist om er bedst for sit barn. Ja, her mener jeg også de mødre der vælger amning fra af de grunde du nævner - for det gør dem gladere og dermed til bedre mødre.

Det er også en lidt for nem måde at slippe for at skulle forsvare dig i forhold til alle de mange undtagelser du godt vidste du ville blive mødt af i denne tråd, bare at skrive "selvfølgelig er der undtagelsen der bekræfter reglen". Det er jo netop ikke én eller et par undtagelser - men rigtig mange der ikke kan amme, og derfor er "undtagelse" et forkert ord at bruge.

Jeg bliver ikke stødt over dit indlæg, tværtimod har jeg ondt af dig. I min verden er det kun en snæversynet der tænker sådan, og de spilder deres tid på ligegyldige ting i stedet for at se det store billede og få alt det gode med.

Til sidst må jeg sige at dit argument om naturlighed bare slet ikke holder - kroppen er jo også skabt naturligt uden tøj på, render du nøgen rundt?  Man er nødt til at sikre sig at et argument er vandtæt, og jeg er temmelig sikker på at du slet ikke selv efterlever begrebet om at lade hvad der er naturligt skabt, forblive naturligt 

Skulle du føle et behov for at høre min egen årsag til fravalget, er du velkommen til at spørge - og selvfølgelig selv vurdere om jeg falder ind under din kategori "undtagelsen der bekræfter reglen" 

Lad mig til sidst understrege at der ingen sure miner er i dette indlæg, selvom tonen måske er hård. Jeg går ind for en god debat, men også retten til at sige sin uforbeholdne mening 

Anmeld

9. februar 2014

2børn2

Jeg har ammet i Max 5 dage. Jeg har små gajoler samt indvendte brystvorter.

Jeg vil hellere have mit barn er mæt og tilpas end at sikre kæmpe så meget for maden at de faldte i søvn inden de kom i gang. 

Jeg har alligevel fået sunde og raske børn ud af det. 

(Dit indlæg er meget hårdt skrevet efter min mening)

Anmeld

9. februar 2014

mbbuch

Macrolf skriver:

Forstår heller ikke dit indlæg... Der er mange, inklusiv mig selv, som er tvunget til at droppe amning. Jeg kunne amme i 1 mdr. Havde masser i mine bryster, men ikke andet end det rene vand og en sindssyg sulten dreng. Ergo blev det flaske...

Anmeld

9. februar 2014

Bertris

Jeg må være en af de "værste" mødre

Jeg gik hele min graviditet og self skulle jeg amme min datter indtil hun var mindst 6 måneder også skulle vi hygge amme derefter. 

da hun var en måned gammel skulle jeg til konfirmation med nogle mennesker som jeg ikke ønskede min datter skulle være sammen med så var væk et par timer, jeg havde malket ud til de timer og det gik helt fint. 
Men den frihed jeg havde de par timer var fantastisk! 
Det endte ud i at jeg begyndte at pumpe ud til hver 2. nat hvor kæresten så gav hende mad. 
- men udmalkning føltes som sådan et dobbelt arbejde så de nætter endte ud i mme. 
også begynte amning blot at være en byrde for mig pga det begyndte at irritere mig. Vores datter kunne self mærke det og gad så ikke spise hos mig.. 
Hun blev flask barn efter 1 1/2 måned, jeg skammede mig i starten, indtil jeg fik dobbelt så meget overskud, og fik mere søvn. 

- Dog har jeg besluttet mig for at gøre mere for amningen næste gang! Men jeg fortryder ikke et sekund min datter fik flaske!

Anmeld

9. februar 2014

stjernehimmel

Macrolf skriver:

Du skal stoppe med at tro på alt hvad du læser og la vær at række folk ned der ikke har samme mening og syn på sagen som dig.

det er IKKE alle ser har nok mælk, og så er jeg faktisk S.... Ligeglad med hvad og hvor du har læst at det har alle, løgn og latin!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.