Macrolf skriver:
Dette er tydeligvis et meget følsomt emne
Jeg skriver at jeg gerne vil høre hvorfor jer der har fravalgt amning har taget den beslutning fordinjeg gerne vil have en forståelse derfor.
Jeg skriver at i min verden er det en naturlig ting at gøre, jeg skriver hvordan jeg ser på det, min mening er jo absolut ikke nødvendigvis den rigtige, jeg slriver for at høre jeres meninger.
Jeg fordømmer ingen, JEG anser det aom dårlige grunde nogen af dem jeg nævner som jeg har hørt som baggrund for ikke at amme, derfor vil jeg gerne høre jeres side af historien.
Ps: Med mit første barn gik der 3 dage før der var løbet nok mælk til, så hun fik suppleret op og vi brugte ammebrikker, efter et par uger smed jeg brikkerne og erstatningen udnog fik det til at køre. Jeg prøvede at malke ud i starten på sygehuset men der kom ikke noget, det var længe om at komme i gang. OG det gjorde mega nas. Med nr to gjorde detnogså mega nas men det kom hurtigere igang. Amning har ikke været en dans på rpser for mig men jeg har fået det til at virke og har ammet dem begge fuldtbud.
Jeg siger IKKE at flaskemødre er dårligere mødre, siger bare hvad der er naturligt for mig :-)
Netop dette citat, synes jeg er det som især gør det lyder enormt dømmende
Undskyldniner om at man ikke har nok mælk eller næring holder ikke, alle kan og alle har næring nok, det er bevist. Selvfølgelig er der undtagelsen der bekræfte reglen :-)
Ja fint du fik det til at virke, men synes ikke det er unormalt at høre at det tager op til 1 uges tid før mælken løber til, og når man selv har haft et amme forløb på 3 mdr med konstant tillægningen og udmalkning uden den store effekt, ja så rammer sådan et indlæg altså, og får det til at lyde en smule helligt.
At der er et fåtal af kvinder som allerede inden, af forskellige årsager, vælger amningen fra, hvorfor ikke istedet for at undres, være glad for at det lykkedes for dig.
Det må da også være enormt trels for de som bevidst vælger fra, ofte at skulle høre, hvorfor. For ingen stiller jo negative spørgsmål omkring det mest naturlige, amningen, som alle burde kunne, og hvis man ikke kan er det jo sikkert noget kvinden har gjort forkert osv osv. Gentagne gange tages det op, og der nærmest peges fingre hvis man ikke vælger det evigt, eneste rigtige, den hellige amning. Det er nok det der får flere til at reagere, og igen se dit eget citat. det er nærmest som at sige at de fleste kvinder, med få undtagelser, selv er skyld i mangel af succesfuld amning, og det kan godt gøre rigtig ondt. Selvom du spørger ind, så peger du samtidig fingre