Macrolf skriver:
Nu har jeg efterhånden både læst om og hørt mange som fravælger amning ud fra hvad jeg synes er helt skøre grunde. Det er ting som at man gerne stadig vil have sin frihed og ikke være bundet. At ens bryster ikke er madpakker men kun til pynt og sex. At man ikke vil vide sine bryster frem osv osv..
Jeg kunne godt tænke mig at høre fra nogen af jer som har valgt det fra, for at få en forståelse for det.
I min verden er det naturligt, på samme vis som at bære baby i maven, når den kommer ud skal den have mad og det er jeg skabt til at give den. Ja, det gør mega ondt i starten og ja det kan være svært at få det til at køre, ja bryst betændelse et frygteligt men det er da fantastisk at vi kan gøre det for vores barn. Undskyldniner om at man ikke har nok mælk eller næring holder ikke, alle kan og alle har næring nok, det er bevist. Selvfølgelig er der undtagelsen der bekræfte reglen :-)
jeg vil hellere end gerne komme med min historie:O)
Indtil for 4 år siden havde jeg MEGET store bryster. Jeg havde konstant så mange smerter i og omkring brysterne inkl brystvorterne at lægerne på et tidspunkt mistænkte mig for at have brystkræft (er nu 25 år).
de fandt så ud af at smerterne skyldtes brysternes vægt og derfor fik jeg lavet en brystreduktion.
Året senere blev jeg gravid med mit første barn. Efter operationen fik jeg af vide at amning muligvis ikke var en mulighed men det var ikke sikkert før jeg så om der løb mælk til.
Jeg havde på forhånd beslutte mig for at jeg ikke ville amme, da jeg stadig i dag 4 år senere har mange psykiske smerter i brysterne. Min mand kan heller ikke altid røre ved dem.
Min baby ville aldrig komme til at forbinde måltidet med noget rart og roligt idet jeg ville være anspændt og ked af det.
Det ville jeg ikke byde mit barn. Og det samme med nummer to som nu er 4 måneder. Hun får også flaske af samme grund.
Vi har skønne rolige måltider med flasken...
Anmeld