Fravalg af amning, forstår det ikke..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. juni 2013

MariaKyedDK

Malene76 skriver:

Amning er da det mest naturlige og det nemmeste valg. Du har altid maden med og den har den rette temperatur og der skal ikke rengøres flasker efterfølgende.  Am du det bedste du har lært og f#%^ dem der bliver stødt over det.

du har ret, men jeg vil ikke amme i et land som danmark er blevet, desværre

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juni 2013

lycly

Jeg valgte amningen fra her anden gang fordi det tog alt min tid og frihed. Jeg sad bogstavelig talt med min søn ved brystet 20 timer i døgnet - og det holder ikke når jeg også har en datter på 2 år jeg skal tage mig af. Så der valgte jeg at prioritere min tid, min store datter og friheden frem for amningen.

Og det fortryder jeg ikke, men jeg er godt nok træt af at sidde med følelsen af at man konstant skal forsvare sig når man har truffet den beslutning. Hvorfor kan folk ikke bare acceptere at man har taget et valg, selvom de ikke forstår det, og stole på at man gør det man selv mener er bedst for sig selv og sin familie. Det er så synd (og irriterende) at det er total tabubelagt, fordi man møder løftede øjenbryn hver gang man svarer nej til det spørgsmål ALLE stiller en: ammer du?

Anmeld

14. juni 2013

lycly

Sijac skriver:

På trods af at jeg faktisk ammer, bliver jeg vildt stødt og harm over dit indlæg

Har man så heller ikke født rigtigt hvis man har fået kejsersnit?

Jeg ammer, dog ikke fuldtids.. Men for helvede jeg har været en lang og sej kamp igennem for stadig at amme - og hurra for, at jeg ikke er gået ned med flaget.. Havde jeg læst dit indlæg da min kamp var værst, havde det squ været nok til, at få bægeret til at flyde over..

Magen til uvidenhed skal man lede længe efter.. Tænk at se SÅ dårligt og negativt på folk der har taget en beslutning om ikke at amme - jeg lover dig at mange af dem har det svært med den beslutning i forvejen og det hjælper din hensynsløse måde, at skrive dette indlæg ikke på..

Jeg ammer og dit indlæg gør mig vred, forstil sig alle dem der ikke ammer hvordan de har det - latterlige, dumme, dårlige mødre osv..

Til alle jer der ikke ammer - high 5 - jeg er sikker på, at det er/var den bedste beslutning for dig og dit barn!!!!!

Jeg bliver faktisk også harm - og kom også til at tænke på det med at vælge kejsersnit. Her med min søn valgte jeg BÅDE at føde ved kejsersnit OG han er flaskebarn - er jeg så den ultimative dårlige mor eller hvad??

Anmeld

14. juni 2013

jydeinden

LuLy skriver:

Jeg bliver faktisk også harm - og kom også til at tænke på det med at vælge kejsersnit. Her med min søn valgte jeg BÅDE at føde ved kejsersnit OG han er flaskebarn - er jeg så den ultimative dårlige mor eller hvad??

selvfølgelig er du ingen dårlig mor, men ja desværre i nogens øjne ville du formenligt være det for ks er lige så meget et tabu som et flaskebarn er

Anmeld

14. juni 2013

Kløver

Macrolf skriver:

Nu har jeg efterhånden både læst om og hørt mange som fravælger amning ud fra hvad jeg synes er helt skøre grunde. Det er ting som at man gerne stadig vil have sin frihed og ikke være bundet. At ens bryster ikke er madpakker men kun til pynt og sex. At man ikke vil vide sine bryster frem osv osv..

Jeg kunne godt tænke mig at høre fra nogen af jer som har valgt det fra, for at få en forståelse for det.

I min verden er det naturligt, på samme vis som at bære baby i maven, når den kommer ud skal den have mad og det er jeg skabt til at give den. Ja, det gør mega ondt i starten og ja det kan være svært at få det til at køre, ja bryst betændelse et frygteligt men det er da fantastisk at vi kan gøre det for vores barn. Undskyldniner om at man ikke har nok mælk eller næring holder ikke, alle kan og alle har næring nok, det er bevist. Selvfølgelig er der undtagelsen der bekræfte reglen :-)

Bliver en smule provokeret over du siger, det er en undskyldning ikke at have nok mælk

Det er der mange som oplever, deriblandt mig selv. Min søn kom 5 uger før tid via akut kejsersnit. Jeg kæmpede i 3 mdr med amning, udmalkningsmaskine og supplering, før jeg kastede håndklæder i ringen, malkede ud og ammede hver 2 time også om natten. Selv efter 3 mdr kom der kun 15-20 ml. Da min datter kom ved kejsersnit, var det ikke bedre, der var ingen mælk, og hun kunne ikke finde ud af at sutte, så skulle uanset malke ud og give på flaske. Der kom efter en uge lidt råmælk, ca 10-20 ml i alt kom der kun et par gange, over nogle dage, derefter intet.

Jeg håber meget at kunne amme næste gang, men heldigvis er der så mange gode muligheder i dag

Synes også der fra mange eksperters side er stor uenighed hvorvidt mors egen mælk er godt og opmærksomheden af om barnet får nok vitaminer osv.

Synes ikke man skal dømme andre for at tage et valg som passer ind i deres familie, og at nogle, hvor amningen virkede for dem eller som synes det er det rigtige, og mener det for alle andre. Det er bare ikke alle det virker for, og selvom du søger forståelse, føler jeg også der er lidt bedrevidenhed i dit indlæg, og fordi du fik det til at virke, er andres måde forkert eller en dårlig undskyldning.

Anmeld

14. juni 2013

gokkelok

Haha, kom lige til at tænke på når fremmede mennesker spørger "ammer du?", som om det er så vigtigt at vide 

Jeg er nu også ligeglad med om folk ammer eller giver flaske. Men jeg kan slet ikke forstå dem, som vælger det fra, uden overhovedet at have prøvet. Fordi, hvis amningen fungerer, så er det bare det nemmeste!

Anmeld

14. juni 2013

Ciss

Macrolf skriver:

Nu har jeg efterhånden både læst om og hørt mange som fravælger amning ud fra hvad jeg synes er helt skøre grunde. Det er ting som at man gerne stadig vil have sin frihed og ikke være bundet. At ens bryster ikke er madpakker men kun til pynt og sex. At man ikke vil vide sine bryster frem osv osv..

Jeg kunne godt tænke mig at høre fra nogen af jer som har valgt det fra, for at få en forståelse for det.

I min verden er det naturligt, på samme vis som at bære baby i maven, når den kommer ud skal den have mad og det er jeg skabt til at give den. Ja, det gør mega ondt i starten og ja det kan være svært at få det til at køre, ja bryst betændelse et frygteligt men det er da fantastisk at vi kan gøre det for vores barn. Undskyldniner om at man ikke har nok mælk eller næring holder ikke, alle kan og alle har næring nok, det er bevist. Selvfølgelig er der undtagelsen der bekræfte reglen :-)

Nu er det sikkert ikke mig, du vil høre fra, og jeg er enig i, at nogle tager meget let på det med amning - men jeg bliver ærlig talt lidt provokeret, når du først skriver at alle kan og det er bevist og så lige bagefter, at selvfølgelig er der undtagelser.

Som en af undtagelserne (bevist!) bliver jeg direkte såret. Ikke over at du synes, folk ikke har gode nok grunde, men over at du får det til at lyde, som om det bare er en undskyldning, og at jeg lyver, når jeg siger, min krop ikke kan.

Uanset, det bliver helt forkert hvis du uden at kende folks individuelle historier skærer alle over en kam og erklærer, at alle grunde til ikke at amme bare er dårlige undskyldninger. Der er lige så mange historier, som der er folk, og det som virker som en dårlig undskyldning for dig kan være en tungtvejende grund for den, det gælder. Måske er der nogen, som bare hopper lige på flasken, fordi de ser det som den nemme løsning. Jeg kender ingen, som har gjort det. Men jeg kender folk, som har kæmpet og kæmpet og til sidst med stor sorg og nederlagsfølelse givet op.

Til lykke med at det åbenbart er lykkedes for dig. Ikke tramp på os som ikke klarede det.

Anmeld

14. juni 2013

BabyDrømme23

Macrolf skriver:

Jeg er også enig

Jeg har så ikke fået mit barn endnu, men har selvfølgelig tænkt mig at amme da mit barn kommer til verden Håber bare at det kommer til at køre, og ikke bliver alt for hårdt at få det til at køre

Men jeg ved fra nogle mødre der, fra ca min mors generation og måske ogaå lidt ældre at de har valgt amning fra med deres 3 barn eller sådan noget, fordi det kan være svært at ikke andre kan give barnet at spise, da man har flere andre børn også som kræver meget tid. Så altså for at gøre hverdagen med mange børn lettere. Da man har svært ved at rigtig at få amningen til at gøre i forvejen.

Men det ville jeg ikke have gjort hvis jeg kunne undgå det, fordi jeg synes altså modermælk er bedst  

Og så har jeg en kusine som ikke måtte amme sit 4 barn fordi hun har taget nogle tabletter (tror det var nogle kemo lignende) gennem hele graviditeten for en tarm sygdom hun har, hvor hun skal tage dem i nogle år og dermed blive rask. Og det har ikke skadet barnet. Så der er der jo en god forklaring  

Anmeld

14. juni 2013

Kløver

Hvem? skriver:

Jeg har flaskebørn og venter nr. 3 som også bliver rendyrket flaskebarn, men grunden syntes jeg da bestemt ikke jeg gider skrive i en debat, der fra start allerede har en nedladende tone, og som "amning er DET eneste rigtigt"

Jeg er glad for at du finder det dejligt at amme dine børn, hurra for det!

At noget er naturligt, er ikke nødvendigvis det rigtige, i hvert fald ikke for mig.

Enig

Hvad der er rigtigt for den ene er det ikke nødvendigvis for den anden

Anmeld

14. juni 2013

lycly

jydeinden skriver:

selvfølgelig er du ingen dårlig mor, men ja desværre i nogens øjne ville du formenligt være det for ks er lige så meget et tabu som et flaskebarn er

Ja netop og det synes jeg virkelig ikke er i orden. Selvfølgelig vil man det bedste for sit barn, men jeg vil stadig have lov også at lytte til mine egne behov

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.