Fravalg af amning, forstår det ikke..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. juni 2013

Silas&Mille

Macrolf skriver:

Nu har jeg efterhånden både læst om og hørt mange som fravælger amning ud fra hvad jeg synes er helt skøre grunde. Det er ting som at man gerne stadig vil have sin frihed og ikke være bundet. At ens bryster ikke er madpakker men kun til pynt og sex. At man ikke vil vide sine bryster frem osv osv..

Jeg kunne godt tænke mig at høre fra nogen af jer som har valgt det fra, for at få en forståelse for det.

I min verden er det naturligt, på samme vis som at bære baby i maven, når den kommer ud skal den have mad og det er jeg skabt til at give den. Ja, det gør mega ondt i starten og ja det kan være svært at få det til at køre, ja bryst betændelse et frygteligt men det er da fantastisk at vi kan gøre det for vores barn. Undskyldniner om at man ikke har nok mælk eller næring holder ikke, alle kan og alle har næring nok, det er bevist. Selvfølgelig er der undtagelsen der bekræfte reglen :-)

Så er jeg undtagelsen. Jeg forsøgte virkelig at amme vores søn, men jeg havde vitterligt ikke noget udover råmælken.

Jeg fravalgte helt at forsøge med vores datter da det var virkelig ubehageligt at have et barn hængene i brystet hele tiden, og det ødelagde SÅ meget i den første tid med vores søn.

Det viste sig så også at jeg overhovedet ikke producerede noget da jeg ventede vores datter.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juni 2013

Hvem?

Nu har jeg efterhånden både læst om og hørt mange som fravælger amning ud fra hvad jeg synes er helt skøre grunde. Det er ting som at man gerne stadig vil have sin frihed og ikke være bundet. At ens bryster ikke er madpakker men kun til pynt og sex. At man ikke vil vide sine bryster frem osv osv..

Jeg kunne godt tænke mig at høre fra nogen af jer som har valgt det fra, for at få en forståelse for det.

I min verden er det naturligt, på samme vis som at bære baby i maven, når den kommer ud skal den have mad og det er jeg skabt til at give den. Ja, det gør mega ondt i starten og ja det kan være svært at få det til at køre, ja bryst betændelse et frygteligt men det er da fantastisk at vi kan gøre det for vores barn. Undskyldniner om at man ikke har nok mælk eller næring holder ikke, alle kan og alle har næring nok, det er bevist. Selvfølgelig er der undtagelsen der bekræfte reglen :-)

Jeg har flaskebørn og venter nr. 3 som også bliver rendyrket flaskebarn, men grunden syntes jeg da bestemt ikke jeg gider skrive i en debat, der fra start allerede har en nedladende tone, og som "amning er DET eneste rigtigt"

Jeg er glad for at du finder det dejligt at amme dine børn, hurra for det!

At noget er naturligt, er ikke nødvendigvis det rigtige, i hvert fald ikke for mig.

Anmeld

14. juni 2013

wamse

Jeg har ikke ammet mine tre ret længe, fordi der simpelthen ikke var nok. 

Det er jeg da ærgerlig over, men det er så for mig heller ikke værre. Mine børn er store nu og har såmænd klaret sig udemærket på modermælkserstatning 

Anmeld

14. juni 2013

StudPsyk

Loa skriver:

Hvordan kan du sige der ikke er noget der hedder at der ikke er næring eller mælk nok???
Det fatter jeg slet ikke......

Undtagelsen bekræfter reglen, men i de fleste tilfælde hvor mødre stopper med at amme fordi der "ikke er næring nok", bunder det egentlig i misforståelser, hvor problemet egentlig var et andet. Eller forkerte forventninger. Der er mange ammemyter. Mange får at vide at de ikke må amme mere end hver 3. time, for så får barnets mave ikke ro. At trække amningen bevirker mindre stimulering af produktionen = mindre mælk = dårlige vægtøgning. Nogen stopper, fordi deres barn græder meget og vil spise oftere. Men modermælk er bare letfordøjeligt, og det er ikke unormalt at skulle amme 18 gange på et døgn! Så min opfattelse er helt klart, at de fleste tilfælde hvor mødre stopper, fordi de "ikke har nok", så er problemet egentlig startet et andet sted. Og der er problemet så, at der er så meget fejlinformation, så mange ammemyter, dårlig amme"undervisning" osv.

Synes det var SÅ tankevækkende, da TLC sendte Sarah Louise ammeprogram. Hun stoppede, fordi hun "ikke havde nok næring", og hun havde frosset noget af det ned. Hun tog det med for at få mælken analyseret hos en prof, hvor SL sagde: "Se, der er helt vildt meget af det tynde formælk, der er ikke nok der nærer" - men analysen viste, at hendes mælk havde den helt perfekte sammensætning ernæringsmæssigt! Sagen er jo bare den, at mælken ændrer sig med tiden og tilpasser sig barnet, så er barnet inde i en periode, hvor det har brug for at få slukket sin tørst mere, er der mere af den tynde mælk.

Sorry, det blev en længere smøre! Selvfølgelig er der, som sagt, undtagelsen der bekræfter reglen, men for de fleste beror det sig altså på misforståelser og/eller manglende viden - Og det gælder i øvrigt også mig selv under mit første ammeforløb!

Anmeld

14. juni 2013

Benjamins'mor

Jeg kunne ikke producere mælk da jeg fik min søn, efter et døgns prøvelse havde jeg så ømme brystvorter at jeg valgte det fra.

Det var SÅ smertefuldt at jeg også vælger det fra denne gang.

Anmeld

14. juni 2013

MariaKyedDK

Macrolf skriver:

jeg glædede mig til at skal amme mit lille nye barn til august, men det gør jeg bestemt IKKE mere, efter alt det her Ammesnak, der er Jo mange som synes man er direkte Klam hvis man ammer sit barn i byen... og jeg skal ikke kaldes Klam eller blive set ned på! 

derfor tror jeg ikke jeg kommer til at amme end mere end en måned... for så tror jeg at jeg kommer til at savne at komme ud at få lidt luft.... 

Anmeld

14. juni 2013

Malene76

MariaKyedDK skriver:

jeg glædede mig til at skal amme mit lille nye barn til august, men det gør jeg bestemt IKKE mere, efter alt det her Ammesnak, der er Jo mange som synes man er direkte Klam hvis man ammer sit barn i byen... og jeg skal ikke kaldes Klam eller blive set ned på! 

derfor tror jeg ikke jeg kommer til at amme end mere end en måned... for så tror jeg at jeg kommer til at savne at komme ud at få lidt luft.... 

Jeg synes det er så ærgerligt at man ikke lader folk gøre det de mener er bedst for deres egne børn, så længe der ikke er vanrøgt eller lignende indover. Debatten med amning i det offentlige rum, kan jeg bare slet ikke forstå der sådan er blæst op! De er da de færreste der sidder og kaster rundt med brysterne når de ammer. Langt de fleste gør det diskret og lad ikke denne debat få dig til at stoppe din amning før du og baby er klar til det. Bedste ammekarma herfra.

Kh Malene 

Anmeld

14. juni 2013

Sijac

Macrolf skriver:

PåPåtNu har jeg efterhånden både læst om og hørt mange som fravælger amning ud fra hvad jeg synes er helt skøre grunde. Det er ting som at man gerne stadig vil have sin frihed og ikke være bundet. At ens bryster ikke er madpakker men kun til pynt og sex. At man ikke vil vide sine bryster frem osv osv..

På trods af at jeg faktisk ammer, bliver jeg vildt stødt og harm over dit indlæg

Har man så heller ikke født rigtigt hvis man har fået kejsersnit?

Jeg ammer, dog ikke fuldtids.. Men for helvede jeg har været en lang og sej kamp igennem for stadig at amme - og hurra for, at jeg ikke er gået ned med flaget.. Havde jeg læst dit indlæg da min kamp var værst, havde det squ været nok til, at få bægeret til at flyde over..

Magen til uvidenhed skal man lede længe efter.. Tænk at se SÅ dårligt og negativt på folk der har taget en beslutning om ikke at amme - jeg lover dig at mange af dem har det svært med den beslutning i forvejen og det hjælper din hensynsløse måde, at skrive dette indlæg ikke på..

Jeg ammer og dit indlæg gør mig vred, forstil sig alle dem der ikke ammer hvordan de har det - latterlige, dumme, dårlige mødre osv..

Til alle jer der ikke ammer - high 5 - jeg er sikker på, at det er/var den bedste beslutning for dig og dit barn!!!!!

Anmeld

14. juni 2013

MariaKyedDK

Malene76 skriver:

Jeg synes det er så ærgerligt at man ikke lader folk gøre det de mener er bedst for deres egne børn, så længe der ikke er vanrøgt eller lignende indover. Debatten med amning i det offentlige rum, kan jeg bare slet ikke forstå der sådan er blæst op! De er da de færreste der sidder og kaster rundt med brysterne når de ammer. Langt de fleste gør det diskret og lad ikke denne debat få dig til at stoppe din amning før du og baby er klar til det. Bedste ammekarma herfra.

Kh Malene 

jamen det er nemlig rigtig ærgerligt, og det er virkelig den eneste grund til jeg alligevel ikke vil Amme når der er så mange der synes det er upassende og direkte svineri... 

jeg troede det var noget af det mest normale at amme sit lille sultne barn, men der tog jeg fejl, men på den anden side, jeg har ikke set en ammende kvinde i flere År. 

Anmeld

14. juni 2013

Malene76

MariaKyedDK skriver:

jamen det er nemlig rigtig ærgerligt, og det er virkelig den eneste grund til jeg alligevel ikke vil Amme når der er så mange der synes det er upassende og direkte svineri... 

jeg troede det var noget af det mest normale at amme sit lille sultne barn, men der tog jeg fejl, men på den anden side, jeg har ikke set en ammende kvinde i flere År. 

Amning er da det mest naturlige og det nemmeste valg. Du har altid maden med og den har den rette temperatur og der skal ikke rengøres flasker efterfølgende.  Am du det bedste du har lært og f#%^ dem der bliver stødt over det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.