Det er DERES skyld, ikke min ...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. juni 2013

Lilje82

K&S skriver:

Hvad med at tage ansvar for egne udtalelser og holdninger?

Jeg føler mig på ingen måde truffet, men synes det er mærkeligt at snakke om at tage ansvar for eget liv, men ikke selv vil tage ansvar for ens udtalelser og holdninger...!

Tænkte præcis det samme.

og sjovt som folk tror at dem der mangler arbejde indiske tider selv har valgt det, sjovt der pludselig er blevet over 100.000 "dovne" danskere - Der på få år, har valgt, at nu gider de ikke arbejde mere, de vil hellere sidde hjemme og klynke og "nasse" på samfundet, for det er jo det nemmeste i hele verden.

NEJ! Jeg ville saft edersuseme 10 gange hellere have et job, hvor jeg skal arbejde for 3 end at være langtids ledig, for det er absolut det mest hårde og stressende jeg nogensindEdgar oplevet i mit liv, ansøgninger, ansøgninger, ansøgninger pg afslag, afslag, afslag 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juni 2013

Lullaby

Valle81 skriver:

Bare nysgerrig, men på bagrrund af hvad med regeringen:0)

Deres skolereform. 

Anmeld

14. juni 2013

wamse

banana3 skriver:

Fantastisk skrevet !!!!

TS - jeg trak lidt på smilebåndet da jeg havde læst dit indlæg, og opdagede du var anonym.. det var lige som om at indslaget mistede lidt karakter.. Haha

Det er lidt fesent når man vil komme frem med synspunkter omkring at tage ansvar og stolthed, når man ikke engang selv tager ansvar for sine holdninger 

Anmeld

14. juni 2013

VIPpigen

Anonym skriver:

Må indrømme, at jeg er være lidt fyldt op af "klynkeri og ynk" (beklager - jeg kunne ikke finde et pænere ord -"have ondt af sig selv" måske ) der efterhånden er hverdag. Her - på fb og andre steder hvor man kommer. Her tænker jeg på job (mangel på samme), sociale ydelser, børn, hverdag, kommunen, regeringen, osv. Jeg mangler til tider lidt "jeg tager sku ansvar for mit eget liv"- indstilling til tingene. 

Det er ikke kommunen, regeringen, dine forældre eller andre der skaber dit liv. Har du valgt at sætte børn i verden, er det hård og de skal forsørges ja! Af dig!!! Også selv om du blev gravid ved et uheld og var meget ung. Er du syg eller uarbejdsdygtig, er det pissehårdt og frustrerende, da man ikke selv er skyld i sin situation, men stadig er det ikke politikernes skyld/ansvar at du er syg eller deprimeret. 

Tag ansvar for det liv DU har skabt DIG og læn dig ikke tilbage på systemet. Tror faktisk det vil hjælpe mange, da der ligger en vis stolthed i at kunne klare sig selv og sin situation. Selvfølgelig skal man hjælpes op når man snubler (hvilket alle gør på et eller andet tidspunkt i livet) men man skal ikke have lov at blive liggende. 

Dette opstød er ikke møntet direkte på nogle specilet. Bare en generel holdning i samfundet jeg langer ud efter. 

Jeg er enig i det meste. Men lige det jeg har laved fed og understreget, det er faktisk rigtig hårdt at være i systemet, og har du en fysisk skade som gør du pludselig ikke kan som du en gang kunne, har du brug for hjælp fra det offentlige. Desværre er der bare ikke meget hjælp at hente, andet end de presser det ene efter det andet ned over hovedet på en, og derfor går mange psykisk ned. Jeg er en af dem hvor min egen læge sagde stop. Hun valgte simpelthen at indlægge mig på psyk, for at jeg kunne blive fri for min sagsbehandler fordi jeg bare ikke magtede mere. Min egen læge ringede enda til min sagsbehandler og fortalte hende som sin beslutning.

jeg ved ikke om du selv har været i systemet. Men det er bare rigtig, RIGTIG hårdt.

jeg bøvlet med "skader" både fysisk, og psykisk, og selvom jeg faktisk stod til en førtidspension, så valgte jeg at jeg gerne ville være fleksjobber. De nye fleksjob regler gør det nemmere for mig at kunne arbejde, fordi de 15 timer om ugen som de fleste kommuner sagde var mindste krav til fleksjobber, ikke er realistisk i min verden. Nu kan jeg arbejde helt ned til 30 min om dagen, for arbejdsgiver betaler kun løn for den tid jeg er der. Nogen bliver dårligere stillet på de nye regler, og jeg forstår det er hårdt for dem. Men heldigvis er min økonomi rettet ind efter hvad jeg får på ledighedsydelse, så alt derover er ekstra penge til mig.

jeg er glad for den hjælp jeg får, men fuck hvor jeg har kæmpet med kommunen, og jeg har fået mine knæk, som jeg ville mene de burde hjælpe mig med, istedet at de knækker en endnu mere...

Anmeld

14. juni 2013

Anonym trådstarter

pcoramt skriver:

God holdning.. Er fuldstændig enig.. Men synes også det er okay at gave samfundet noget af skylden.. Fx. Regeringen i forhold til en ny skole reform og dagpenge reform vores samfund i dag består desværre, af mange dissideret sociale tabere, og det er desværre blevet for let at have en lad holdning til tilværelsen..

Enig - har brokket mig i stor stil over den nye skolereform  DET er deres skyld 

Anmeld

14. juni 2013

Loa

wamse skriver:

Det er lidt fesent når man vil komme frem med synspunkter omkring at tage ansvar og stolthed, når man ikke engang selv tager ansvar for sine holdninger 

Man må ikke sætte spørgsmålstegn ved anonymitet, og måske ts er anonym da hun ved at man bliver haglet ned for holdninger, som ikke stemmer overens med dem størstedelen af herinde har....
Så man forstår det jo godt.

Anmeld

14. juni 2013

Anonym trådstarter

wamse skriver:

Jeg er til dels enig 

Men jeg mener ikke, at man bare kan se på det som at den enkelte selv kan bare sige, at nu vil jeg sgu tage ansvar og klare mig selv. At tage ansvar kan være mange ting, og er for mig ikke bare lig med, at kunne klare sig selv økonomisk. Jeg tror på et samfund, hvor vi rent faktisk tager os af de svagere, for uanset hvad, så vil der være nogle, som ikke har har de ressourcer, som kræves for at klare sig selv økonomisk. Vi har mange uden uddannelser, og de ufaglærte stillinger forsvinder jo mere og mere. Ikke alle kan uddanne sig på højere niveau, for det kræver en del på flere plan. 

I mine øjne handler stolthed ikke bare om at være selvforsørgende, for mig er det i forhold til den person jeg er, og ikke i forhold til hvad jeg laver indkomstmæssigt. 

Jeg tror ikke på, at miljøet ikke bærer en del af ansvaret for, hvor langt et menneske når. Jeg mener bestemt også, at de har et ansvar for at hjælpe individet til at kunne udvikle sig mest muligt. 

Godt skrevet  Er af samme holdning og har altid været Socialdemokrat, med det i øje, at vi skulle tage os af de svageste Det ved jeg så ikke om man kan sige den nuværende regering gør 

Anmeld

14. juni 2013

Anonym trådstarter

wamse skriver:

Tja måske, men det er en længere debat. Gider ikke have rykket hovet af, hvilket folk ofte bliver herinde, når snart man løfter en finger. 

man kan jo forholde sig til emnet, i stedet for straks at spørge sig selv "hvem mener det?", men længere debat vi ikke behøvet tage nu

Anmeld

14. juni 2013

wamse

Loa skriver:

Man må ikke sætte spørgsmålstegn ved anonymitet, og måske ts er anonym da hun ved at man bliver haglet ned for holdninger, som ikke stemmer overens med dem størstedelen af herinde har....
Så man forstår det jo godt.

Jeg ved godt at man ikke må stille spørgsmålstagn ved det, det gør jeg heller ikke, jeg konstaterer, at jeg synes at det er fesent. 

Men nej jeg er ikke enig i, at jeg forstår, at man ikke vil risikere at hagles ned, hvilket ts faktisk heller ikke bliver i tråden, når man kommer med de synespunkter om andre. Jeg synes faktisk at det er noget i kontrast til pointen om at tage ansvar og stolthed.

Anmeld

14. juni 2013

modesty

Tja, er et ikke bare sådan vores samfund og verden ser ud nu? At man beklager sig mere end man fortæller det positive?

Går man en tur vil man jo ikke sige "ej mit knæ gør ikke ondt i dag" men "av for BIIP mit knæ gør ondt i dag" - man fortæller altså altid når der er noget galt og ikke når noget ikke er galt?

Jeg ynker garanteret lige så meget som andre, jeg gør det så bare til min kæreste og min familie, sjældent her eller FB, men ikke alle kan bruge deres familier og derfor vil de have trøst igennem de sociale medier.

Men vi kan vel heller ikke forvente at folk ikke ynker og klynker (haha ) når vi hver eneste dag i tv-avisen, aviserne, blade osv. osv. blive bombaderet med dårlige nyheder og grumme historier. Samfundet og verden har desværre taget en drejning hvor det er nemmest (dog ikke altid bedst) at ynke og på den måde komme i snak med folk.

Og forresten, rigtig godt debat indlæg - det giver stof til eftertanke 

Jeg er faktisk ikke enig. Tværtimod synes jeg at et sted som fb i alt for høj grad, og nærmest udelukkende, handler om at promovere sig selv som en succes og lægge låg på de negative følelser.

Men det var nok ikke helt det tråden handlede om. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.