Det er DERES skyld, ikke min ...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. juni 2013

Anonym trådstarter

wamse skriver:

Jeg ved godt at man ikke må stille spørgsmålstagn ved det, det gør jeg heller ikke, jeg konstaterer, at jeg synes at det er fesent. 

Men nej jeg er ikke enig i, at jeg forstår, at man ikke vil risikere at hagles ned, hvilket ts faktisk heller ikke bliver i tråden, når man kommer med de synespunkter om andre. Jeg synes faktisk at det er noget i kontrast til pointen om at tage ansvar og stolthed.

Det har du ret i. Men jeg kunne jo også hedde "nr 147" og intet profilbillede have, samt ingen Info på profil alle er jo teknisk set anonyme herinde   Sådan er den "online" verden. Men ja, det står i kontrast til mit indlæg ja 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juni 2013

gokkelok

Jep, man er sin egen lykkesmed 

Jeg kan godt forstå, at det må være stressende at være inde i systemet og det hjælper heller ikke på det, at mange snart vil komme til, at få færre penge udbetalt. Men selvfølgelig vil der blive færre penge til den enkelte på KH, når der er færre i job til at tjene pengene. 

Anmeld

14. juni 2013

Kløver

Tja er til dels enig. Verden er jo ikke så sort/hvid

Selvfølgelig skal vi selv tage ansvar, men nu nævner du bla syge, hvor jeg selv er ramt grundet de nye regler om fleksjob/pension. Jeg går ind for at vande mit eget græs, i stedet for at fokusere på naboens, så meget man kan, men mangler man vandet, kan det blive svært hvis ens indsats så ikke giver grønt græs, selv om man plejer det.

Jeg synes så også at mange, godt kunne som du udtrykker det, tage ansvar for egen indsats. Personligt synes jeg alt for mange får børn, for derefter at gå fra hinanden. Det er mere reglen end undtagelsen at mor og far bor sammen, med mindre der også er børn fra tidligere forhold med i billedet. Nogle giver også konstant eksen skylden for mangel på ansvar i eget liv, kender en som er meget slem, andre vil overhovedet ikke søge Jobs uden for egen udd. Feks er der mange pædagoger, sygeplejersker, sosu hj/as lige pt og der må man også tænke ud af boksen.
Men igen er verden ikke sort/hvid, mange kan måske ikke bare lige flytte efter et arbejde, pga hus, som evt ikke kan sælges, bare sådan lige, børn og netværk. Det er ikke nemt.

Der er altid flere faktorer, og fordi der er en ting hvor folk har en udfordring er det ikke ensbetydende med folk ikke tager ansvar for deres liv. Jeg tror ikke man heller skal undervurdere, brugen af medier er blevet større, vi er ikke så personlige som bi engang var, i dag deler man bare mere, både det gode og dårlige, og jo kunne godt selv ha set flere egen ansvars indlæg, men tendensen er netop som du siger de her indlæg, eller indlæg i den modsatte grøft, se hvor godt det hele går foran facaden. Mange indlæg skrives måske også i frustration, og hvor galden jo nok lige bliver en del mere sur, end hvordan man generelt har det jeg kan se den fra begge sider

Når du nu snakker om at tage ansvar for egne handlinger, synes jeg så du selv fralægger alt ansvar ved at være anonym, og samtidig ikke give andre den samme mulighed. Måske værd at tænke over, at dit eget indlæg måske kunne lidt ind under det du selv klager over

Anmeld

14. juni 2013

Sijac

Anonym skriver:

Må indrømme, at jeg er være lidt fyldt op af "klynkeri og ynk" (beklager - jeg kunne ikke finde et pænere ord -"have ondt af sig selv" måske ) der efterhånden er hverdag. Her - på fb og andre steder hvor man kommer. Her tænker jeg på job (mangel på samme), sociale ydelser, børn, hverdag, kommunen, regeringen, osv. Jeg mangler til tider lidt "jeg tager sku ansvar for mit eget liv"- indstilling til tingene. 

Det er ikke kommunen, regeringen, dine forældre eller andre der skaber dit liv. Har du valgt at sætte børn i verden, er det hård og de skal forsørges ja! Af dig!!! Også selv om du blev gravid ved et uheld og var meget ung. Er du syg eller uarbejdsdygtig, er det pissehårdt og frustrerende, da man ikke selv er skyld i sin situation, men stadig er det ikke politikernes skyld/ansvar at du er syg eller deprimeret. 

Tag ansvar for det liv DU har skabt DIG og læn dig ikke tilbage på systemet. Tror faktisk det vil hjælpe mange, da der ligger en vis stolthed i at kunne klare sig selv og sin situation. Selvfølgelig skal man hjælpes op når man snubler (hvilket alle gør på et eller andet tidspunkt i livet) men man skal ikke have lov at blive liggende. 

Dette opstød er ikke møntet direkte på nogle specilet. Bare en generel holdning i samfundet jeg langer ud efter. 

En fin holdning at have men det falder jo HELT til jorden, når du vælger at være anonym og ikke selv står ved sit ansvar..

Når du opretter sådan en tråd, der omhandler at folk ikke skal brokke sig og i stedet tage ansvar, burde du starte med at tilkendegive sig selv!!!

Mit svar skal ikke opfattes møg surt men for mig falder hele tid tråd bare til jorden! Og så er der bare ikke noget værre, end folk der 'brokker' sig og så vælger at være anonyme.. Det er der samme med folk der brokker sig i læserbreve og så er det underskrevet 'Anonym'...

Min holdning er; Står ved din mening eller hold den for sig selv!!!

BUM....

Anmeld

14. juni 2013

optimistmor

Anonym skriver:

Må indrømme, at jeg er være lidt fyldt op af "klynkeri og ynk" (beklager - jeg kunne ikke finde et pænere ord -"have ondt af sig selv" måske ) der efterhånden er hverdag. Her - på fb og andre steder hvor man kommer. Her tænker jeg på job (mangel på samme), sociale ydelser, børn, hverdag, kommunen, regeringen, osv. Jeg mangler til tider lidt "jeg tager sku ansvar for mit eget liv"- indstilling til tingene. 

Det er ikke kommunen, regeringen, dine forældre eller andre der skaber dit liv. Har du valgt at sætte børn i verden, er det hård og de skal forsørges ja! Af dig!!! Også selv om du blev gravid ved et uheld og var meget ung. Er du syg eller uarbejdsdygtig, er det pissehårdt og frustrerende, da man ikke selv er skyld i sin situation, men stadig er det ikke politikernes skyld/ansvar at du er syg eller deprimeret. 

Tag ansvar for det liv DU har skabt DIG og læn dig ikke tilbage på systemet. Tror faktisk det vil hjælpe mange, da der ligger en vis stolthed i at kunne klare sig selv og sin situation. Selvfølgelig skal man hjælpes op når man snubler (hvilket alle gør på et eller andet tidspunkt i livet) men man skal ikke have lov at blive liggende. 

Dette opstød er ikke møntet direkte på nogle specilet. Bare en generel holdning i samfundet jeg langer ud efter. 

at tage ansvar for sit eget? jeg tænker bare stakkels de mentalt syge som ikke kan, eller dem der er præget SÅ hårdt af sin barndom at det har ødelagt deres nuværende liv - om de har børn eller ej er underordnet. dette har både med arv og miljø at gøre.

men hvorfor er det lige du ikke tager ansvar for dit indlæg og  viser hvem du er? istedet for at gemme dig bag anonym knappen? eller i det mindste tillader at andre kan være anonyme?

Anmeld

14. juni 2013

Frk. Himmelblå

Anonym skriver:

Jeg er enig med dig.

Og især i det med, at det er for folks egen skyld, at de burde tage mere ansvar. Det må være så jammerligt at være det evigt handlingslammede offer.

Desværre producerer vores velfærdssamfund ofre. Det er et faktum. Folk passificeres, da de ofte rammes på indkomst, hvis de tager aktivt del i samfundet. Det er sgu da paradoksalt! Men mener nu fortsat, det er folks eget ansvar at kunne forsørge sig.

Jeg bliver selv provokeret, når folk eksempelvis spørger "Hvordan vil de have, jeg skal kunne klare mig for det?!" i fbm. diverse ændringer af satser. Jamen, der er da ingen, der vil have noget som helst, - det er da DIT eget ansvar at klare dig for det beløb - eller sørge for at tjene flere penge.

Vi bør hjælpe dem, der ikke kan hjælpe sig selv. Punktum.

Eksempelvis er der masser på denne side, der ikke "vil" arbejde, - det kan man i hvert fald nemt komme til at konkludere, når man læser om, hvor syge og elendige, de er, men samtidig kan følge med i deres familieforøgelser, carportbyggerier, kagebagning osv. - Det er bare ikke, hvad jeg forbinder med en person, der BEHØVER fultidsfinansiering..

Anmeld

14. juni 2013

grinny

Jeg er faktisk ikke enig. Tværtimod synes jeg at et sted som fb i alt for høj grad, og nærmest udelukkende, handler om at promovere sig selv som en succes og lægge låg på de negative følelser.

Men det var nok ikke helt det tråden handlede om. 

Haha, vi må have meget forskellige venner 

Jeg ser dagligt folk der klynker over ting - ser selvfølgelig også det modsatte, men slet ikke i samme grad 

Men vil hellere have 100 mennesker skriver om hvor gode de var i den og den eksamen, end det modsatte for det kan være trættende 

Anmeld

14. juni 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
pcoramt skriver:

God holdning.. Er fuldstændig enig.. Men synes også det er okay at gave samfundet noget af skylden.. Fx. Regeringen i forhold til en ny skole reform og dagpenge reform vores samfund i dag består desværre, af mange dissideret sociale tabere, og det er desværre blevet for let at have en lad holdning til tilværelsen..

"vores samfund består af mange sociale tabere"...hmmm tror nu ikke det er et flertal der er tale om. Hvad bygger du det på?

Anmeld

14. juni 2013

pcoramt

mor:) skriver:

"vores samfund består af mange sociale tabere"...hmmm tror nu ikke det er et flertal der er tale om. Hvad bygger du det på?

Heldigvis ikke et flertal.. Men der er så mange med en lad holdning til livet.. Det er taget ud fra hvad jeg ser, og hvor meget jeg hver dag ser med "lorte kh" hvad gør vi nu osv..

Anmeld

14. juni 2013

Anonym trådstarter

Lilje82 skriver:

Tænkte præcis det samme.

og sjovt som folk tror at dem der mangler arbejde indiske tider selv har valgt det, sjovt der pludselig er blevet over 100.000 "dovne" danskere - Der på få år, har valgt, at nu gider de ikke arbejde mere, de vil hellere sidde hjemme og klynke og "nasse" på samfundet, for det er jo det nemmeste i hele verden.

NEJ! Jeg ville saft edersuseme 10 gange hellere have et job, hvor jeg skal arbejde for 3 end at være langtids ledig, for det er absolut det mest hårde og stressende jeg nogensindEdgar oplevet i mit liv, ansøgninger, ansøgninger, ansøgninger pg afslag, afslag, afslag 

Det står da ingen steder at jeg synes Folk er dovne  Det er en helt anden debat om ansvarsforflygtigelse. Beklager hvis du føler dig trådt på, Det var ikke meningen. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.