Bør en dreng eje en dukkevogn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. juni 2013

khaleesi

Mettefpigen skriver:

Hvad siger du til dp eller vuggestuen? Der har de også vogne og dukker som de leger med....

Min søn går hverken i dagpleje eller vuggestue.

Jeg er hjemmegående husmor, så han går herhjemme ved mig. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juni 2013

Babylove <3

khaleesi skriver:

Jo selvfølgelig. Men min mand er ikke en lille dreng, der bliver påvirket af milijøet og kan blive kønsforvirret af hans forældre påvirker ham i den feminine retning.

Nej. Min søn er elsket trods hans seksuelitet.

Men jeg vil på ingen måde guide ham i den forkerte retning, og der er min mand enig i.

Kvinder i dag kan ikke se hvorfor det er forkert at give deres små drenge pige legetøj? well, som jeg ser det - så uddør den rigtige mand nok snart. 

Drenge bliver forstyrret oveni hovedet af det. Der skal SÅ lidt til at påvirke dem, og det er forældrenes opgave at guide dem i den rigtige retning. 

Var din mund!  Bare fordi vi har forskellige meninger, betyder det ikke at din er korrekt.

Enig enig enig! 

Anmeld

11. juni 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
khaleesi skriver:

Min søn går hverken i dagpleje eller vuggestue.

Jeg er hjemmegående husmor, så han går herhjemme ved mig. 

Men - hvis du oprigtigt mener, børn kan blive kønsforvirrede af legetøj, frygter du så ikke i endnu højere grad, at det kan forvirre ham og præge ham "forkert" at opholde sig sammen med en kvinde 24 timer i døgnet? Burde han ikke være omgivet af drenge og mænd det meste af tiden i stedet? Mennesker påvirker jo væsentligt stærkere end genstande. 

Anmeld

11. juni 2013

Albertsen92

khaleesi skriver:

Jo selvfølgelig. Men min mand er ikke en lille dreng, der bliver påvirket af milijøet og kan blive kønsforvirret af hans forældre påvirker ham i den feminine retning.

Nej. Min søn er elsket trods hans seksuelitet.

Men jeg vil på ingen måde guide ham i den forkerte retning, og der er min mand enig i.

Kvinder i dag kan ikke se hvorfor det er forkert at give deres små drenge pige legetøj? well, som jeg ser det - så uddør den rigtige mand nok snart. 

Drenge bliver forstyrret oveni hovedet af det. Der skal SÅ lidt til at påvirke dem, og det er forældrenes opgave at guide dem i den rigtige retning. 

Var din mund!  Bare fordi vi har forskellige meninger, betyder det ikke at din er korrekt.

Fuldstændig enig!
Drenge og mænd bliver mere og mere tøsede med tiden.

Anmeld

11. juni 2013

Mum33

Mama1304 skriver:

Nej, jeg kunne aldrig finde på at købe pige legetøj til min søn! Det ser jeg slet ingen grund til.

Som khaleesi er inde på, tror jeg det gør dem kønsforvirret! Og jeg vil bestemt ikke lade min søn blive en som leger med pigeting. 

MEN, når vi fx er ude i Bilka, toysrus eller andre steder hvor der er en dukkevogn, går han da rundt med den lidt og det får han lov til. Han ligger også en dukke/bamse i, og det tænker jeg at det er fordi han lære at være kærlig, have omsorg for et lille "barn". Og dette er helt okay, da jeg ved at han kun gider det i nogle minutter 

Du har ikke læst psykologi eller taget en uddannelse indenfor børn, for så ville du vide at det ikke er sandt  Flere teorier peger derimod på, at børn der bliver holdt fra ting/områder som måske er primært til det andet køn, senere vil udforske disse områder. Så drenge hvis forældre har "nægtet" dem, at udforske denne side af sig selv, vil gøre det senere i livet, så lad dem endelig trille med dukkevogn, gå i kjoler, osv. 

Hvorledes skal din søn lære at blive en god far, hvis han ikke får lov at lege med fx køkken, dukker, osv ? 

Anmeld

11. juni 2013

Tvillingemor80

khaleesi skriver:

Synes du ikke det er forkert at drenge sidder og pusler med deres små dukker og render rundt med barnevogne? samt sidder og hygge med at give deres små dukker tøj på?

Jeg ser det ikke som en naturlig del at lege med pigeting når man er dreng. og jeg synes det er direkte kønsforvirrende for drenge at deres forældre køber dem pige legetøj. De kan tage det med i opvæksten, og ende med at de stadig udforsker det feminine i folkeskolealderen - måske endda ældre. 

For mig skal drenge ud og klatre i træer, ud og hoppe i mudder, lege med biler, være vildbasser og lege med rigtig drenge legetøj. 

Hvorfor skal de sidde og lege med pige legetøj, når de kan lege med værktøj, biler og ting der er lavet til at udvikle dem i den maskuline retning?

Jeg vil på ingen måde støde nogen, men det er min mening. Men igen - vi har alle forskellige meninger. 

Nej det synes jeg ikke Jeg synes det er dejligt at børn kan få lov at udvikle sig på en alsidig måde. Jeg tror det er vigtigt at børn for lov at prøve alle kvaliteterne af - ligesom jeg også håber min mand er mere end bare de maskuline/vilde kvaliteter..

Modsat for mine piger også lov at lege med biler/mudder og spiderman..

Kan slet ikke se hvad det kunne skade..

Men tak fordi du ville dele dine tanker..

Anmeld

11. juni 2013

khaleesi

Mor og meget mere skriver:

Men - hvis du oprigtigt mener, børn kan blive kønsforvirrede af legetøj, frygter du så ikke i endnu højere grad, at det kan forvirre ham og præge ham "forkert" at opholde sig sammen med en kvinde 24 timer i døgnet? Burde han ikke være omgivet af drenge og mænd det meste af tiden i stedet? Mennesker påvirker jo væsentligt stærkere end genstande. 

Legetøj er ikke mennesker.

Ja det er forkert at give sin drenge piget legetøj, lade dem gå i kjole, og opføre sig som små piger.

Men det er ikke forkert at lade dem gå op og ned af sine forældre, da jeg ikke isolere ham. Min mand har sit eget firma, og er derfor hjemme 24/7, så han laver også utrolig mange ting med ham i løbet af en dag. Vi sørger for at aktivere ham blandt andre drenge, og sørger for at han får brændt det krudt af han har brug for.

Jeg er fuldstændig ligeglad hvad andre folk giver deres børn, jeg opdrager min søn i gammeldags tro, og han får lov til at lege med alle de fede ting han har lyst til, men jeg vil ALDRIG nogensinde give ham en lille pink dukkevogn som han kan lege husmor med. 

Mine grænser er nok en smule mere voldsomme end andres, men jeg kan love dig for at min søn bliver opdraget til at være en rigtig mand. 

End of diskussion.

Anmeld

11. juni 2013

effie

Legetøj er ikke mennesker.

Ja det er forkert at give sin drenge piget legetøj, lade dem gå i kjole, og opføre sig som små piger.

Men det er ikke forkert at lade dem gå op og ned af sine forældre, da jeg ikke isolere ham. Min mand har sit eget firma, og er derfor hjemme 24/7, så han laver også utrolig mange ting med ham i løbet af en dag. Vi sørger for at aktivere ham blandt andre drenge, og sørger for at han får brændt det krudt af han har brug for.

Jeg er fuldstændig ligeglad hvad andre folk giver deres børn, jeg opdrager min søn i gammeldags tro, og han får lov til at lege med alle de fede ting han har lyst til, men jeg vil ALDRIG nogensinde give ham en lille pink dukkevogn som han kan lege husmor med. 

Mine grænser er nok en smule mere voldsomme end andres, men jeg kan love dig for at min søn bliver opdraget til at være en rigtig mand. 

End of diskussion.

er dit barn et køn eller en personlighed, og hvordan er en rigtig mand...

Anmeld

11. juni 2013

Aprilmor11

Janni. skriver:

Vi snakkede lige om det herhjemme og kan ikke helt blive enige.  Vi taler om nedestående dukkevogn, evt male den. 

Har din dreng en dukkevogn?

Min søn har en lyserød klapvogn

Anmeld

11. juni 2013

Isabella_mor

mor:) skriver:

Sejt især i relation til at han har en bikerjakke på

Haha ja jeg syntes det var passende i denne debat

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.