Bør en dreng eje en dukkevogn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. juni 2013

Koen.

Silas&Mille skriver:

Jeg indrømmer gerne at her er det Mille der har fået dukker og tilbehør, og ikke Silas. MEN... det er faktsik Silas der leger mest med de ting. Han elsker at lege med dukkerne, give dem mad, skifte ble, putte, gå tur osv. Og jeg kunne aldrig drømme om at sige at det må han ikke

Jamen her er det os storesøster der havde alt iforvejen, men kan slet heller ikke sætte mig ind i at de ikke må lege med pigeting

Nu er trådstarters søn min nevø og jeg har set hvor glad er er for hans kusines dukkevogn så der ville jeg klart give ham en

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juni 2013

modesty

Janni. skriver:

Vi snakkede lige om det herhjemme og kan ikke helt blive enige.  Vi taler om nedestående dukkevogn, evt male den. 

Har din dreng en dukkevogn?

Min søn elsker dukkevogne! Han har en dukke, men ikke en vogn endnu. Men jeg regner med at han snart skal have en.

Anmeld

11. juni 2013

EKBJ

Janni. skriver:

Vi snakkede lige om det herhjemme og kan ikke helt blive enige.  Vi taler om nedestående dukkevogn, evt male den. 

Hvis den gik i arv kunne jeg sagtens finde på at give min søn den, men ville ikke bevidst gå ud og købe en dukkevogn til ham:-)

Anmeld

11. juni 2013

modesty

Synes du ikke det er forkert at drenge sidder og pusler med deres små dukker og render rundt med barnevogne? samt sidder og hygge med at give deres små dukker tøj på?

Jeg ser det ikke som en naturlig del at lege med pigeting når man er dreng. og jeg synes det er direkte kønsforvirrende for drenge at deres forældre køber dem pige legetøj. De kan tage det med i opvæksten, og ende med at de stadig udforsker det feminine i folkeskolealderen - måske endda ældre. 

For mig skal drenge ud og klatre i træer, ud og hoppe i mudder, lege med biler, være vildbasser og lege med rigtig drenge legetøj. 

Hvorfor skal de sidde og lege med pige legetøj, når de kan lege med værktøj, biler og ting der er lavet til at udvikle dem i den maskuline retning?

Jeg vil på ingen måde støde nogen, men det er min mening. Men igen - vi har alle forskellige meninger. 

Så din mand drager heller ikke omsorg for jeres søn? Skifter hans ble? Trøster ham når han er ked af det? Går rundt med hans barnevogn? 

Shit, jeg håber ikke for din søn at han er bøsse, for så bliver livet da godt nok svært for ham.

Anmeld

11. juni 2013

gonefishing

Janni. skriver:

Helt klart.
Jeg har kun en pige, men hun elsker da togskinner og biler.

Anmeld

11. juni 2013

esioul

modesty skriver:

Så din mand drager heller ikke omsorg for jeres søn? Skifter hans ble? Trøster ham når han er ked af det? Går rundt med hans barnevogn? 

Shit, jeg håber ikke for din søn at han er bøsse, for så bliver livet da godt nok svært for ham.

Sikke en udtalelse

Det er fair nok man har delte meninger, uden man behøver at blive for personlig tænker jeg.

Anmeld

11. juni 2013

Mi&Mi

Janni. skriver:

Selvfølgelig kan drenge lege med dukkevogn, min dreng fik en fin en i 2 års fødselsdagsgave af sin mormor og morfar han elsker den.
Synes det er fuldstændig ligemeget om det er "pige- eller drengelegetøj" .. børn skal da bare lege med det legetøj de nu en gang har lyst til at lege med

Anmeld

11. juni 2013

khaleesi

Silas&Mille skriver:

Må indrømme jeg heller ikke kan sætte mig ind i den tankegang.

Men det du faktisk siger er jo så at piger SKAL sidde og pusle med dukker og MÅ IKKE lege i mudder, klatre i træer osv, fordi de så ikke vil udforske deres feminine sider når de bliver ældre?

Undskyld men det er godt nok en firkantet og MEGET gammeldags holdning at have.

Du har lov til at have din holdning og mening, helt sikkert. 
Men denne kan jeg simpelthen ikke sætte mig ind i.

Er du bange for at din dreng bliver bøsse hvis han får lov til at lege med dukker og dukkevogn? Bare en tanke

På ingen måde er jeg bange for at min dreng bliver homoseksual. Og hvis han gjorde, var det noget vi tog til den tid. 

Min mening er gammeldags, og sådan bliver den ved med at være 

Anmeld

11. juni 2013

khaleesi

Tanja. skriver:

Hvad pokker vil du så gøre med drenge der har søstre og leger med deres legetøj?! Skælde drengen ud for at være som et barn er?

Min dreng vil da aldrig lege med pige legetøj, om han så fik lov Han er for drenget til det. 

Og her hjemme skælder vi ikke ud, vi kommunikere.

Pas nu lige på ikke at blive for negativ fordi en anden har en anderledes mening end din 

Anmeld

11. juni 2013

khaleesi

modesty skriver:

Jo selvfølgelig. Men min mand er ikke en lille dreng, der bliver påvirket af milijøet og kan blive kønsforvirret af hans forældre påvirker ham i den feminine retning.

Nej. Min søn er elsket trods hans seksuelitet.

Men jeg vil på ingen måde guide ham i den forkerte retning, og der er min mand enig i.

Kvinder i dag kan ikke se hvorfor det er forkert at give deres små drenge pige legetøj? well, som jeg ser det - så uddør den rigtige mand nok snart. 

Drenge bliver forstyrret oveni hovedet af det. Der skal SÅ lidt til at påvirke dem, og det er forældrenes opgave at guide dem i den rigtige retning. 

Var din mund!  Bare fordi vi har forskellige meninger, betyder det ikke at din er korrekt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.