khaleesi skriver:
Jo selvfølgelig. Men min mand er ikke en lille dreng, der bliver påvirket af milijøet og kan blive kønsforvirret af hans forældre påvirker ham i den feminine retning.
Nej. Min søn er elsket trods hans seksuelitet.
Men jeg vil på ingen måde guide ham i den forkerte retning, og der er min mand enig i.
Kvinder i dag kan ikke se hvorfor det er forkert at give deres små drenge pige legetøj? well, som jeg ser det - så uddør den rigtige mand nok snart.
Drenge bliver forstyrret oveni hovedet af det. Der skal SÅ lidt til at påvirke dem, og det er forældrenes opgave at guide dem i den rigtige retning.
Var din mund!
Bare fordi vi har forskellige meninger, betyder det ikke at din er korrekt.
Jeg er sikker på du tager fejl. Der er ikke nogen børn der bliver kønsforvirrede af at lege med legetøj, der har fået et andet kønsprædikat end barnets køn. Med din tese ville børn med større søskende af et andet køn, oftere være kønsforvirrede, og det er jo ikke tilfældet.
Forskellene på drengeleg og pigeleg bliver ikke defineret af de remedier barnet har adgang til, men af barnet selv. Selvom det er det samme stykke legetøj, vil en dreng og en pige ofte (primært) bruge det på forskellige måder.
Du må selvfølgelig selv om om du vil introducere "pige-legetøj" til din dreng, men du bliver nok nødt til at være dig bevidst om at det er noget der bliver svært at styre. Og jeg er overbevist om at det vil langt mere skadeligt for en dreng, hvis hans moder reagerer negativt på at han en dag leger med dukker i børnehaven, end at han har en dukke derhjemme.
Anmeld