Bør en dreng eje en dukkevogn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. juni 2013

esioul

khaleesi skriver:

Jo selvfølgelig. Men min mand er ikke en lille dreng, der bliver påvirket af milijøet og kan blive kønsforvirret af hans forældre påvirker ham i den feminine retning.

Nej. Min søn er elsket trods hans seksuelitet.

Men jeg vil på ingen måde guide ham i den forkerte retning, og der er min mand enig i.

Kvinder i dag kan ikke se hvorfor det er forkert at give deres små drenge pige legetøj? well, som jeg ser det - så uddør den rigtige mand nok snart. 

Drenge bliver forstyrret oveni hovedet af det. Der skal SÅ lidt til at påvirke dem, og det er forældrenes opgave at guide dem i den rigtige retning. 

Var din mund!  Bare fordi vi har forskellige meninger, betyder det ikke at din er korrekt.

Jeg er faktisk ret enig med dig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juni 2013

Mama1304

Nej, jeg kunne aldrig finde på at købe pige legetøj til min søn! Det ser jeg slet ingen grund til.

Som khaleesi er inde på, tror jeg det gør dem kønsforvirret! Og jeg vil bestemt ikke lade min søn blive en som leger med pigeting. 

MEN, når vi fx er ude i Bilka, toysrus eller andre steder hvor der er en dukkevogn, går han da rundt med den lidt og det får han lov til. Han ligger også en dukke/bamse i, og det tænker jeg at det er fordi han lære at være kærlig, have omsorg for et lille "barn". Og dette er helt okay, da jeg ved at han kun gider det i nogle minutter 

Anmeld

11. juni 2013

mth1987

Selvfølgelig kan drenge da ha en dukkevogn. Ligeså vel som piger ka lege med biler!!! Herhjemme har jeg lige købt et sæt værktøj (legetøj) til datteren da hun elsker at lave ting med far

Anmeld

11. juni 2013

Mettefpigen

khaleesi skriver:

Synes du ikke det er forkert at drenge sidder og pusler med deres små dukker og render rundt med barnevogne? samt sidder og hygge med at give deres små dukker tøj på?

Jeg ser det ikke som en naturlig del at lege med pigeting når man er dreng. og jeg synes det er direkte kønsforvirrende for drenge at deres forældre køber dem pige legetøj. De kan tage det med i opvæksten, og ende med at de stadig udforsker det feminine i folkeskolealderen - måske endda ældre. 

For mig skal drenge ud og klatre i træer, ud og hoppe i mudder, lege med biler, være vildbasser og lege med rigtig drenge legetøj. 

Hvorfor skal de sidde og lege med pige legetøj, når de kan lege med værktøj, biler og ting der er lavet til at udvikle dem i den maskuline retning?

Jeg vil på ingen måde støde nogen, men det er min mening. Men igen - vi har alle forskellige meninger. 

Hvad siger du til dp eller vuggestuen? Der har de også vogne og dukker som de leger med....

Anmeld

11. juni 2013

Pikku Myy

khaleesi skriver:

Jo selvfølgelig. Men min mand er ikke en lille dreng, der bliver påvirket af milijøet og kan blive kønsforvirret af hans forældre påvirker ham i den feminine retning.

Men jeg vil på ingen måde guide ham i den forkerte retning, og der er min mand enig i.

Kvinder i dag kan ikke se hvorfor det er forkert at give deres små drenge pige legetøj? well, som jeg ser det - så uddør den rigtige mand nok snart. 

Drenge bliver forstyrret oveni hovedet af det. Der skal SÅ lidt til at påvirke dem, og det er forældrenes opgave at guide dem i den rigtige retning. 

Var din mund!  Bare fordi vi har forskellige meninger, betyder det ikke at din er korrekt.

Jeg er sikker på du tager fejl. Der er ikke nogen børn der bliver kønsforvirrede af at lege med legetøj, der har fået et andet kønsprædikat end barnets køn. Med din tese ville børn med større søskende af et andet køn, oftere være kønsforvirrede, og det er jo ikke tilfældet.

Forskellene på drengeleg og pigeleg bliver ikke defineret af de remedier barnet har adgang til, men af barnet selv. Selvom det er det samme stykke legetøj, vil en dreng og en pige ofte (primært) bruge det på forskellige måder.

Du må selvfølgelig selv om om du vil introducere "pige-legetøj" til din dreng, men du bliver nok nødt til at være dig bevidst om at det er noget der bliver svært at styre. Og jeg er overbevist om at det vil langt mere skadeligt for en dreng, hvis hans moder reagerer negativt på at han en dag leger med dukker i børnehaven, end at han har en dukke derhjemme.

Anmeld

11. juni 2013

modesty

khaleesi skriver:

Jeg lukker den bare her, ellers ender jeg nok med at få en advarsel.

Anmeld

11. juni 2013

Wimmie

khaleesi skriver:

Gælder det kun drenge eller også piger der leger med drengelegetøj?

Altså da jeg var lille legede jeg meget med biler og gravko, og jeg klatrede i træer, spillede fodbold og byggede huler i skoven sammen med en masse drenge  på  min alder.

Og jeg er på ingen måder kønsforvirret i dag
Hvorfor skulle det ikke gælde den modsatte vej også?

Du siger at drenge skal klatre i træer, hoppe i mudder osv. -men hvad så med f.eks.kreative ting? Hvad hvis han gerne vil tegne eller male- hvor hører dette ind?

Anmeld

11. juni 2013

Rose<3

Janni. skriver:

Vi snakkede lige om det herhjemme og kan ikke helt blive enige.  Vi taler om nedestående dukkevogn, evt male den. 

Har din dreng en dukkevogn?

Nej, min søn har ingen dukkevogn. I min verden skal drenge ikke lege med pigelegetøj.

Hvis jeg var dig ville jeg købe en gåbil istedet. Den kan de få ligeså meget sjov ud af

Anmeld

11. juni 2013

Janni.

Hold nu op! Sikke en masse svar, havde forventet et enkel eller 2 svar.  

Det er et meget varmt/ømt emne kan jeg se. 

Vi har besluttet at han selvfølgelig skal have en dukkevogn, en rød brio. Vi har fundet den brugt, så den får han i eftermiddag. Glæder mig til se ham når han ser den. 

Anmeld

11. juni 2013

Koen.

khaleesi skriver:

Min dreng vil da aldrig lege med pige legetøj, om han så fik lov Han er for drenget til det. 

Og her hjemme skælder vi ikke ud, vi kommunikere.

Pas nu lige på ikke at blive for negativ fordi en anden har en anderledes mening end din 

Jeg kan simpelthen kun trække på smile båndet over det svar.. men jeg må nok som andre os bare holde mund, sådan en firkantet holdning fatter jeg slet ikke.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.