Bør en dreng eje en dukkevogn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. juni 2013

bøllen

Janni. skriver:

Vi snakkede lige om det herhjemme og kan ikke helt blive enige.  Vi taler om nedestående dukkevogn, evt male den. 

Har din dreng en dukkevogn?

Jeg ved ikke om en dreng bør have en dukkevogn, men hvis min dreng ønskede sig en ville det være ok. Og så fik han det.

nu har han aldrig haft interessen så derfor har han igen. 

Men syntes ikke legetøj behøver at være så kønsbestemt 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juni 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Jeg kom faktisk lige i tanker om, at min ældste søn ønskede sig - og fik - en pigebabydukke og en klapvogn til sin 3-årsfødselsdag. 

Han bliver 16 om en måned, har lige taget jagttegn, er en ørn til teknik - og har vistnok en kæreste eller næsten-kæreste, som hedder Karen! 

Anmeld

11. juni 2013

Janni.

LinLin skriver:

Om han BØR? Nej! Børn "bør" ikke have noget - andet end adgang til udvikling og stimulering hehe...

Men jeg synes da bestemt sagtens en dreng kan have sådan en rød dukkevogn!

Ja valgte forkert ord i overskriften  Men han har fået en dukkevogn nu. Lykken har været høj idag, dog er det en pivende kanin der puttes der i og ikke en dukke. 

Anmeld

11. juni 2013

Lusi

Tanja. skriver:

Hvad pokker vil du så gøre med drenge der har søstre og leger med deres legetøj?! Skælde drengen ud for at være som et barn er?

Det tænker jeg også

Vores søn på 2, stjæler altid søsters halskæder og armbånd og er SÅ stolt, når han kommer og viser det frem
Og hendes dukker, render han rundt og kysser på.. Tror ik han bliver forvirret eller bøsse over dét
Og gør han, så fred være med dét.. Vil da elske ham ligeså højt alligevel!

Anmeld

11. juni 2013

khaleesi

mor:) skriver:

Det er lidt ærgeligt du ikke svare på de andres fine spørgsmål. Dine argumenter falder til jorden.

Det virker mere som om det er noget du har besluttet. DU synes børn bliver kønsforvirrede, dU synes det er forkert osv. Hvor kommer de her tanker fra? Har du læst noget forskning der viser at det forholder sig som det gør?

Det er sindssygt ærgeligt at din dreng skal vokse op i en boks. Og jeg er ret sikkert på at der er sandsynlighed for at din dreng enten får lyst til at udforske senere, fordi han ikke havde muligheden som barn eller ender med at blive en usikker mand, der netop ikke hviler i den boks far og mor har skabt for ham.

Der er en række mentaludviklings stadier hos børn, og det er ikke usædvanligt, specielt for unge drenge, at eksperimentere og blive hængende ved visse stimulerende genstande. Led din søns opmærksomhed mod en ikke-forvirrende retning. Køb ham ikke Barbie dukker eller pigelegetøj. Du vil jo ikke gøre noget der kan bestyrke forvirringen på dette stadie i processen… Fjern pigetingene og køb ham legetøj for drenge i stedet.

Yes. Sjovt nok at der er kommet så mange homoseksuelle mænd til efter at kvinder er blevet slappe omkring opdragelsen af deres sønner. Hvis i vil købe en dukkevogn, så få forhelvede da en pige, istedet for at kønsforvirre og gøre jeres sønner til små prinsesser.

Jeg er blevet besvaret mange gange nu, og jeg gider virkelig ikke gentage mig selv på de samme latterlige spørgsmål. Det er min mening, og sjovt nok har jeg ret til at have den. 

Jeg vil ikke længere besvare spørgmål rettet mod min mening, da det har udviklet sig i den forkerte retning.

Anmeld

11. juni 2013

Ciss

khaleesi skriver:

Der er en række mentaludviklings stadier hos børn, og det er ikke usædvanligt, specielt for unge drenge, at eksperimentere og blive hængende ved visse stimulerende genstande. Led din søns opmærksomhed mod en ikke-forvirrende retning. Køb ham ikke Barbie dukker eller pigelegetøj. Du vil jo ikke gøre noget der kan bestyrke forvirringen på dette stadie i processen… Fjern pigetingene og køb ham legetøj for drenge i stedet.

Yes. Sjovt nok at der er kommet så mange homoseksuelle mænd til efter at kvinder er blevet slappe omkring opdragelsen af deres sønner. Hvis i vil købe en dukkevogn, så få forhelvede da en pige, istedet for at kønsforvirre og gøre jeres sønner til små prinsesser.

Jeg er blevet besvaret mange gange nu, og jeg gider virkelig ikke gentage mig selv på de samme latterlige spørgsmål. Det er min mening, og sjovt nok har jeg ret til at have den. 

Jeg vil ikke længere besvare spørgmål rettet mod min mening, da det har udviklet sig i den forkerte retning.

En af grundene til at der er flere homosexuelle i dag end i tidligere tider hænger vel mest sammen med, at det ikke er så vanvittig længe siden, det var forbudt og derefter ekstremt tabu i lang tid, så folk skjulte sig så godt, de kunne.

I dag løfter folk ikke øjenbrynene på samme måde, så flere tør at stå frem og være ærlige omkring, hvem de er.

Du har selvfølgelig fuldstændig ret til at have din egen mening. - men at drenge, som får en lyserød cykel eller leger med søsters dukkevogn skulle være i "farezonen" har jeg aldrig set videnskabeligt bevist. I så fald skulle andelen af befolkningen som var "kønsforvirret" vist være meget højere, end den er.

- Og jeg er ikke i tvivl om, at du elsker din søn og er en god mor. Dette er ikke et personangreb.

Anmeld

11. juni 2013

MorTil4<3

Janni. skriver:

Vi snakkede lige om det herhjemme og kan ikke helt blive enige.  Vi taler om nedestående dukkevogn, evt male den. 

Har din dreng en dukkevogn?

nej nej og atter nej

hvis han syntes søsters dukker er sjove og det er sjovt at fise rundt med hendes legetøj, gud være med det , det er jeg ligeglad med .
men om han skal ha sit eget? ALDRIG!

Anmeld

11. juni 2013

khaleesi

Ciss skriver:

En af grundene til at der er flere homosexuelle i dag end i tidligere tider hænger vel mest sammen med, at det ikke er så vanvittig længe siden, det var forbudt og derefter ekstremt tabu i lang tid, så folk skjulte sig så godt, de kunne.

I dag løfter folk ikke øjenbrynene på samme måde, så flere tør at stå frem og være ærlige omkring, hvem de er.

Du har selvfølgelig fuldstændig ret til at have din egen mening. - men at drenge, som får en lyserød cykel eller leger med søsters dukkevogn skulle være i "farezonen" har jeg aldrig set videnskabeligt bevist. I så fald skulle andelen af befolkningen som var "kønsforvirret" vist være meget højere, end den er.

- Og jeg er ikke i tvivl om, at du elsker din søn og er en god mor. Dette er ikke et personangreb.

Der er forskel på at låne søsters legetøj, og lege med dukker med ens kusiner. End at direkte gå ud og købe pigelegetøj til ens sønner! Det synes jeg er fuldstændig uacceptabelt, og det er med garanti kønsforvirrende. 

Det er ok - der er bare rimelig mange personangreb på mig lige nu, eller det føles det som. Synes det er underligt at man ikke kan have en debat eller stærke meninger, uden folk direkte skal høvle en ned Måske jeg bare skulle lade være med at ytre min mening, når ikke ret mange kan have en sober tone. 

Anmeld

11. juni 2013

Janni.

khaleesi skriver:

Og vi kan da så lige selv vælge om det er pige, vi får? 

Anmeld

11. juni 2013

khaleesi

Janni. skriver:

Og vi kan da så lige selv vælge om det er pige, vi får? 

Næ, men så lad da for gud skyld vær med at lege piger med jeres drengebørn! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.