Bør en dreng eje en dukkevogn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. juni 2013

MortilElias2010

Vi snakkede lige om det herhjemme og kan ikke helt blive enige.  Vi taler om nedestående dukkevogn, evt male den. 

Har din dreng en dukkevogn?

Selvfølgelig har han det - eller har haft, da han mistede interessen for den gav vi den væk - nu har han to aflagte Bratz dukker og en tilhørende Jeep med sko, tøj, børste og håndtaske - det bliver ikke leget vildt med men han kører da fra tid til anden rundt med dem i jeepen og fører samtaler mellem dem - skide hyggeligt   Børn kan alt, det er sgu kun forældrene der er for åndssvage ofte 

Pt. ønsker han sig hvis han skal vælge cykel en lyserød een med kurv foran (det er den eneste gang jeg så farmand tænke "arrh..." og hellere ville præsentere ham for den sorte med drikkedunkholder bagpå  He he men hvis Elias syntes det skal være den til den tid hvor det bliver relevant så stopper vi ham da ikke. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juni 2013

esioul

khaleesi skriver:

Der er forskel på at låne søsters legetøj, og lege med dukker med ens kusiner. End at direkte gå ud og købe pigelegetøj til ens sønner! Det synes jeg er fuldstændig uacceptabelt, og det er med garanti kønsforvirrende. 

Det er ok - der er bare rimelig mange personangreb på mig lige nu, eller det føles det som. Synes det er underligt at man ikke kan have en debat eller stærke meninger, uden folk direkte skal høvle en ned Måske jeg bare skulle lade være med at ytre min mening, når ikke ret mange kan have en sober tone. 

Ja man burde acceptere nogle har en anden mening. Synes nemt det går over til folk bliver personlige og det er virkelig ærgerligt. Der skal være plads til alle uanset hvilken holdning man har.

Anmeld

11. juni 2013

khaleesi

esioul skriver:

Ja man burde acceptere nogle har en anden mening. Synes nemt det går over til folk bliver personlige og det er virkelig ærgerligt. Der skal være plads til alle uanset hvilken holdning man har.

Nemlig.. Det er en af de grunde til at jeg aldrig deltager i meget stærke debatter herinde, for det ender altid med at tonen går fra pæn til direkte led.

Dette er vidst første og sidste gang jeg skal være med i sådan en debat. Puha.

Anmeld

11. juni 2013

Pikku Myy

khaleesi skriver:

Der er en række mentaludviklings stadier hos børn, og det er ikke usædvanligt, specielt for unge drenge, at eksperimentere og blive hængende ved visse stimulerende genstande. Led din søns opmærksomhed mod en ikke-forvirrende retning. Køb ham ikke Barbie dukker eller pigelegetøj. Du vil jo ikke gøre noget der kan bestyrke forvirringen på dette stadie i processen… Fjern pigetingene og køb ham legetøj for drenge i stedet.

Yes. Sjovt nok at der er kommet så mange homoseksuelle mænd til efter at kvinder er blevet slappe omkring opdragelsen af deres sønner. Hvis i vil købe en dukkevogn, så få forhelvede da en pige, istedet for at kønsforvirre og gøre jeres sønner til små prinsesser.

Jeg er blevet besvaret mange gange nu, og jeg gider virkelig ikke gentage mig selv på de samme latterlige spørgsmål. Det er min mening, og sjovt nok har jeg ret til at have den. 

Jeg vil ikke længere besvare spørgmål rettet mod min mening, da det har udviklet sig i den forkerte retning.

Nu sidder jeg sg* ærlig talt og bliver lidt sur på dig. Selvfølgelig har du ret til din holdning. Jeg synes faktisk du er blevet besvaret pænt, og det er blevet understreget flere gange at du må vælge som du vil. Det er også din egen sag om du vil svare på de indlæg der bliver skrevet for at stille spørgsmålstegn ved dine udmeldinger. Men at du kalder vores spørgsmål latterlige fordi vi ikke er enige med dig ...

Jeg vil meget gerne vide hvor du har din teori om at man kan fastholde børn i et uhensigtsmæssigt stadie ved at lade dem lege med noget bestemt, af vores kultur, kønsdefineret legetøj. Er det noget du har læst? Hørt?

Hvis du virkelig synes vores spørgsmål er så latterlige, må du jo modbevise dem.

Anmeld

11. juni 2013

Janni.

khaleesi skriver:

Næ, men så lad da for gud skyld vær med at lege piger med jeres drengebørn! 

Hvis det er min lyst? Hver sin lyst/opdragelse..

Godaften til dig.

Anmeld

11. juni 2013

Krussedulle

khaleesi skriver:

Næ, men så lad da for gud skyld vær med at lege piger med jeres drengebørn! 

Undskyld men hvem er det lige der bliver personlig her?!

Du fordummer totalt de mødre, der lader deres drenge lege med andet end mudder og biler! Tsk!

Vor herre bevares! du har da ret til din holdning, men det har andre da også!

Anmeld

11. juni 2013

khaleesi

Krussedulle skriver:

Undskyld men hvem er det lige der bliver personlig her?!

Du fordummer totalt de mødre, der lader deres drenge lege med andet end mudder og biler! Tsk!

Vor herre bevares! du har da ret til din holdning, men det har andre da også!

Jeg har fået i hovedet at min søn bliver bøsse, at han bliver alt muligt, at det er synd for ham osv osv osv.

Til sidst bliver man træt af at høre på det. Selvfølgelig har folk ret til deres meninger, men hvorfor gå til angreb på den måde grundet min? kan virkelig ikke se det.

Jeg synes personligt ikke man skal gøre sine drenge til små piger. 

Igen - ikke flere indlæg herfra. 

i må alle have en fantastisk aften. 

Anmeld

11. juni 2013

Krussedulle

khaleesi skriver:

Jeg har fået i hovedet at min søn bliver bøsse, at han bliver alt muligt, at det er synd for ham osv osv osv.

Til sidst bliver man træt af at høre på det. Selvfølgelig har folk ret til deres meninger, men hvorfor gå til angreb på den måde grundet min? kan virkelig ikke se det.

Det er da vist rent hypotetisk!

"hvad nu HVIS!"

Der er ikke da ikke nogen som siger at din søn er homo!
Men man læser jo det man vil!

God aften til dig også

Anmeld

11. juni 2013

Pikku Myy

khaleesi skriver:

Er der virkelig nogen der har skrevet til dig at din søn bliver bøsse? Jeg har ikke nærlæst tråden før jeg selv skrev, så vil du ikke lige vise mig hvor?

Selvfølgelig bliver din søn ikke bøsse af ikke at få lov til at få en dukkevogn, men han bliver jo heller ikke bøsse af at få lov. Det er jo det der er pointen.

Anmeld

11. juni 2013

Lusi

khaleesi skriver:

Aarh.. Det eneste der har stået ang. Bøsser, var en (husker ik navnet) spurgte, om du da var bange for din søn blev bøsse
Er da bestemt ikke at sige, at din søn ER bøsse...
Altså vedkommende stiller et spørgsmål, som jeg også selv var ved at stille dig.. Og var da bare et spørgsmål
Så skriv, du ikke vil stilles spørgsmål, så bliver det vel forhåbentlig overholdt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.