Bør en dreng eje en dukkevogn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. juni 2013

khaleesi

Mor og meget mere skriver:

Det er jeg ked af at høre. 

Det netop fordi vi ikke har samme mening. Men det skal der også være plads til  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juni 2013

Aabye

Jeg kæmper pt for at få min dukkevogn hjem som jeg fik da jeg var 5 år gammel.. Og planen var at mine to drenge skulle lege med den.. Lige pt er der dog laaaaaange udsigter til at jeg får den hjem.. -.-'

Anmeld

11. juni 2013

Ciss

Her har Lillebror ikke sin egen dukke og dukkevogn - men han har så sandelig stjålets Storesøsters mange gange. Han har faktisk leget mere med de ting, end hun har.

Nogle gange kører han race med barnevognen (Lyserød!)

Andre gange er babydukken med. Så kører han mere forsigtigt og stopper og tager hende op for at trøste hende og den slags.

Det er bare så sødt - men jeg ved ikke, om jeg havde fået hans far med til at købe en dukkevogn bare til ham. Der er noget med mænd og den der mærkelige mandlige stolthed eller hvad det er...

Anmeld

11. juni 2013

Silas&Mille

Her hjemme har vi både en som den I har kig på og en Brio dukkevogn (den der ligner en rigtig barnevogn).

Godt nok er det Mille der har fået dem begge, men storebror Silas ELSKER at lege med dem. Han putter en masse ting i og kører rundt med det, ellers kører han meget tur med hans bamse

Så et helt klart JA her fra

Anmeld

11. juni 2013

Silas&Mille

khaleesi skriver:

Synes du ikke det er forkert at drenge sidder og pusler med deres små dukker og render rundt med barnevogne? samt sidder og hygge med at give deres små dukker tøj på?

Jeg ser det ikke som en naturlig del at lege med pigeting når man er dreng. og jeg synes det er direkte kønsforvirrende for drenge at deres forældre køber dem pige legetøj. De kan tage det med i opvæksten, og ende med at de stadig udforsker det feminine i folkeskolealderen - måske endda ældre. 

For mig skal drenge ud og klatre i træer, ud og hoppe i mudder, lege med biler, være vildbasser og lege med rigtig drenge legetøj. 

Hvorfor skal de sidde og lege med pige legetøj, når de kan lege med værktøj, biler og ting der er lavet til at udvikle dem i den maskuline retning?

Jeg vil på ingen måde støde nogen, men det er min mening. Men igen - vi har alle forskellige meninger. 

Må indrømme jeg heller ikke kan sætte mig ind i den tankegang.

Men det du faktisk siger er jo så at piger SKAL sidde og pusle med dukker og MÅ IKKE lege i mudder, klatre i træer osv, fordi de så ikke vil udforske deres feminine sider når de bliver ældre?

Undskyld men det er godt nok en firkantet og MEGET gammeldags holdning at have.

Du har lov til at have din holdning og mening, helt sikkert. 
Men denne kan jeg simpelthen ikke sætte mig ind i.

Er du bange for at din dreng bliver bøsse hvis han får lov til at lege med dukker og dukkevogn? Bare en tanke

Anmeld

11. juni 2013

Koen.

Du kender jo min holdning, selvfølgelig skal han have en! Liam elsker jo Lærkes og jeg kan slet ikke se det "farlige" i at drnege leger med dukker, dukkevogne etc.

Anmeld

11. juni 2013

-Sigrid-

Janni. skriver:

Vi snakkede lige om det herhjemme og kan ikke helt blive enige.  Vi taler om nedestående dukkevogn, evt male den. 

Har din dreng en dukkevogn?

Jeg har jo kun en datter, men hun har en magentil og er VILD med den

Nogle gange sætter hun sig ned i den, og så skal vi køre (vildt) rundt med hende

Den er fantastisk!

Anmeld

11. juni 2013

Koen.

khaleesi skriver:

Jeg ville godt nok aldrig købe en dukkevogn til min dreng. Hverken om den var blå eller pink.

Istedet ville jeg proppe en større mængde penge i, og give ham en rigtig fed elektrisk racerbil, så han droppede tankerne om dukkevognen. 

Jeg synes stadig, nok som en af de eneste, at drenge bør lege med drenge legetøj og piger med pige legetøj. Jeg synes det er dybt forkert at en dreng render rundt med en dukkevogn, eller med dukker med små kjoler på. 

Hvad pokker vil du så gøre med drenge der har søstre og leger med deres legetøj?! Skælde drengen ud for at være som et barn er?

Anmeld

11. juni 2013

Koen.

Silas&Mille skriver:

Må indrømme jeg heller ikke kan sætte mig ind i den tankegang.

Men det du faktisk siger er jo så at piger SKAL sidde og pusle med dukker og MÅ IKKE lege i mudder, klatre i træer osv, fordi de så ikke vil udforske deres feminine sider når de bliver ældre?

Undskyld men det er godt nok en firkantet og MEGET gammeldags holdning at have.

Du har lov til at have din holdning og mening, helt sikkert. 
Men denne kan jeg simpelthen ikke sætte mig ind i.

Er du bange for at din dreng bliver bøsse hvis han får lov til at lege med dukker og dukkevogn? Bare en tanke

er SÅ enig!!
Herhjemme er Liams ynglings legetøj pt storsøsters barbie dukker, det har jeg da ikke tænkt mig og holde ham fra fordi det ikke lige er til drenge, vor herre bevares

Anmeld

11. juni 2013

Silas&Mille

Tanja. skriver:

er SÅ enig!!
Herhjemme er Liams ynglings legetøj pt storsøsters barbie dukker, det har jeg da ikke tænkt mig og holde ham fra fordi det ikke lige er til drenge, vor herre bevares

Jeg indrømmer gerne at her er det Mille der har fået dukker og tilbehør, og ikke Silas. MEN... det er faktsik Silas der leger mest med de ting. Han elsker at lege med dukkerne, give dem mad, skifte ble, putte, gå tur osv. Og jeg kunne aldrig drømme om at sige at det må han ikke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.