Bør en dreng eje en dukkevogn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. juni 2013

majba

Janni. skriver:

Vi snakkede lige om det herhjemme og kan ikke helt blive enige.  Vi taler om nedestående dukkevogn, evt male den. 

Har din dreng en dukkevogn?

Syntes dukker er helt vildt gode for både drenge og piger! De lærer og vise omsorg for en anden ting der minder meget om en Baby. Dukken er også god til at begynde rollelege og blive storbror/søster" klar. så et kæmpe ja for mig!! Er glad for forælde op og naturlig legetøj til drenge isted for Ninja LEGO og racerbiler ;-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juni 2013

Moma

Ja da - min dreng cykler rundt på en pink/lilla cykel, som er arvegods fra storesøsteren. 

Anmeld

10. juni 2013

morethanperfect

Jeg ville ikke bevidst købe en til mine drenge , men hvis de gerne ville ha den frem for en bil eller noget at køre på/med , måtte de da gerne det

Anmeld

10. juni 2013

Laulund87

Hvis det er det han ønsker sig ja

Anmeld

11. juni 2013

Alexis - i den virtuelle verden!

Janni. skriver:

Vi snakkede lige om det herhjemme og kan ikke helt blive enige.  Vi taler om nedestående dukkevogn, evt male den. 

Hvis den gør ham glad, hvorfor så ikke?? Den røde farve er da fin, uanset ejermanden 

Vores dreng ejer ikke en dukkevogn, men jeg vil gerne købe en til ham, så snart han viser interesse for dukker osv. Lige nu er en vogn spændende nok. Det kommer nok snart, og den må gerne være både rød og pink, bare den er billig, hehe. 

Anmeld

11. juni 2013

M&N

Janni. skriver:

Sagtens da!

Jeg legede selv med biler som lille. Havde endda mit eget biltæppe 

Anmeld

11. juni 2013

khaleesi

Jeg ville godt nok aldrig købe en dukkevogn til min dreng. Hverken om den var blå eller pink.

Istedet ville jeg proppe en større mængde penge i, og give ham en rigtig fed elektrisk racerbil, så han droppede tankerne om dukkevognen. 

Jeg synes stadig, nok som en af de eneste, at drenge bør lege med drenge legetøj og piger med pige legetøj. Jeg synes det er dybt forkert at en dreng render rundt med en dukkevogn, eller med dukker med små kjoler på. 

Anmeld

11. juni 2013

Tvillingemor80

Jeg ville godt nok aldrig købe en dukkevogn til min dreng. Hverken om den var blå eller pink.

Istedet ville jeg proppe en større mængde penge i, og give ham en rigtig fed elektrisk racerbil, så han droppede tankerne om dukkevognen. 

Jeg synes stadig, nok som en af de eneste, at drenge bør lege med drenge legetøj og piger med pige legetøj. Jeg synes det er dybt forkert at en dreng render rundt med en dukkevogn, eller med dukker med små kjoler på. 

Vil du ikke prøve at forklare hvorfor du synes det er forkert. Synes det er interessant - da det er en holdning jeg slet ikke kan sætte mig ind i

Anmeld

11. juni 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
khaleesi skriver:

Det er jeg ked af at høre. 

Anmeld

11. juni 2013

khaleesi

Tvillingemor90 skriver:

Vil du ikke prøve at forklare hvorfor du synes det er forkert. Synes det er interessant - det der er en holdning jeg slet ikke kan sætte mig ind i

Synes du ikke det er forkert at drenge sidder og pusler med deres små dukker og render rundt med barnevogne? samt sidder og hygge med at give deres små dukker tøj på?

Jeg ser det ikke som en naturlig del at lege med pigeting når man er dreng. og jeg synes det er direkte kønsforvirrende for drenge at deres forældre køber dem pige legetøj. De kan tage det med i opvæksten, og ende med at de stadig udforsker det feminine i folkeskolealderen - måske endda ældre. 

For mig skal drenge ud og klatre i træer, ud og hoppe i mudder, lege med biler, være vildbasser og lege med rigtig drenge legetøj. 

Hvorfor skal de sidde og lege med pige legetøj, når de kan lege med værktøj, biler og ting der er lavet til at udvikle dem i den maskuline retning?

Jeg vil på ingen måde støde nogen, men det er min mening. Men igen - vi har alle forskellige meninger. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.