Nej hvor får jeg grinet over den tråd her

Jeg hader når folk kommer for sent. Har jeg inviteret til middag kl. 18... så er det kl. 18 og jeg står klar med maden!!! Så er der altid lige dem der der kommer 10-15 min for sent, og det er altid børnene der får skylden

Så kan jeg blive så drønirriteret på folk der ikke kan slappe af. Min mor f.eks. kan ikke bare komme herud og drikke en kop kaffe, nej nej så skal hun altid lige finde et eller andet at lave imens. SÆT DIG DOG NED OG LAD MIN HJEM VÆRE I FRED!
Tilgengæld kan jeg også blive edderspændt over folk der ikke kan komme lidt i omdrejninger. Min mand f.eks. hvis vi skal noget en dag. 5 min. inden vi skal ud af døren skal han lige tjekke mail, tisse, drikke en kop kaffe, tjekke olie på bilen osv. osv. HALLOOOOO du har ligesom vidst den sidste uge at vi skulle afsted kl. 15.30 idag.
At dele popkorn/slik med folk der skovler det ind. Så føler jeg at jeg selv er nødt til at skovle også for at nå at få noget og så sidder man der allesammen med munden fuldstændig proppet med slik og en håndfuld i hver hånd.
Når man mand mener at der godt lige kan være lidt mere i skraldespanden og balancerer en tom mælkekarton på toppen istedet for at gå ud med posen.
Nogle af mine egne dårlige vaner er f.eks. at jeg ikke kan slappe af efter aftensmaden inden alt er ryddet af bordet og sat væk. Kan ikke bare blive siddene og slappe af. Kan slet ikke koncentrere mig om en samtale hvis der står mad og tallerkner på bordet.
En anden ting er at jeg simpelthen ikke kan nøjes med et stykke tyggegummi. Jeg skal have minimum 2 stk. i munden på en gang, gerne en hel pakke hvis det er muligt
Anmeld