Folks forskelligheder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. juli 2009

Tynen

petersmor skriver:

Noget af det jeg hader aller aller mest er desværre noget ved mig selv
Det er når jeg siger noget til mand eller børn og med det samme kan høre min egen mor Det er sgu ikke sjov

Knus Hanne

Åh gud!
Den havde jeg da helt glemt!
Hold op hvor tænker jeg bare tit: "Mor! Gå ud af min mund!!!"

Man kan bare høre med det samme at kæden er hoppet af.. Jeg kunne vride armen om på mig selv når det sker

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juli 2009

Tynen

linemus skriver:

Åh, hvor er det klamt med det mug. Jeg kan simpelthen heller ikke have tanken om, at mad skulle være for gammelt. Så hellere smide det ud en dag før. Har engang spist hamburgerryg, der var for gammelt, og havde vild kvalme (jeg kaster ikke så let op) og rysteture. Puha, det vil jeg aldrig mere. Har du ikke sagt til dem, at de kan blive syge af det, Trine? Tænk, hvis Stella lige får sådan en lækker leverpostejmad 

Jeg har den ondeste historie fra i søndags, hvor hele familien var her til fødselsdag. Jeg fandt først ud af det bagefter, men så fik svigermor også lige at vide, at det skulle hun aldrig gøre igen. Hun ville tøre en havestol af, og hentede en kardeklud i bryggerset. I tørretumbleren, tænkte jeg selvfølgelig først. Nej, hun tog en brugt i bunken! Det er bare klamt. Hun aner jo ikke, hvad den er blevet brugt til!?! Tis måske??!! Eller den var fyldt med bakterier, for det var altså en kæmpe tøjbunke, så den var ikke "ny".

Ja, jeg har også en aversion mod kardeklude. Bruger let 10 stk. om dagen. Min mor tørte altid spækbrætter og pander af med kardekluden, da jeg boede hjemme 

En sjov tråd, men jeg får det altså også lidt dårligt...

Jo, det er lige nøjagtig også hende jeg tænker på!
Men nu kommer vi ikke så tit derude og Stella er der faktisk aldrig alene.

Ad - Det der med karkluden...
Altid noget hun ikke lige tog munden og fingrene på ungerne nu hun lige havde en klud ved hånden...

Anmeld

8. juli 2009

JustAnotherName

Jeg hader telefonsvarer. Uanset hvor forberedt jeg forsøger at være, så føler jeg altid at det ender med at lyde så dumt det jeg får ud ....man snakker jo med sig selv!! ....og får det så lige forevigt på bånd

Anmeld

8. juli 2009

Mette+Mathias

Tjuhl skriver:

sådan er det også her! det kan også ses på vandregningen  og man får jo nok ikke sit billede i den store grønne miljøbog, men sådan er det!

og forresten...jeg er en af dem der ikke bruger bh når vi bare tuller rundt herhjemme og altså heller ikke i butikkerne. jeg har desuden handlet ind i nattøj de sidste 14 dage fordi jeg har ferie og går rundt i bar røv herhjemme og så bare tar nattøjet på hvis vi skal ned i netto jæs, det lyder mega sløset, men jeg gider virkelig ikke bruge al den tid på at gøre mig fin for at hente en liter mælk. min farmor og farfar kunne ikke komme ned og handle eller bare til bageren uden de havde været i bad og taget pænt tøj på og farmor havde haft papylotterne i. sådan er det skismer ikke med mig og Søren, søndagsmennesker to the bone!!

Se, dét kan jeg så ikke forstå? Hvem gider gå ud af døren og ligne en som lige er stået op??? Ja, det gør du *gg*men altså.. Jeg går da i bad, skifter tøj, sætter hår og lægger (lidt) make-up hver dag, - den eneste dag hele året hvor jeg enten ikke går i bad eller det først sker meget sent på dagen, er 1. juledag som er total afslapning med familien, uden pc!

Anmeld

8. juli 2009

Mikkelmusen

JustAnotherName skriver:

Jeg hader telefonsvarer. Uanset hvor forberedt jeg forsøger at være, så føler jeg altid at det ender med at lyde så dumt det jeg får ud ....man snakker jo med sig selv!! ....og får det så lige forevigt på bånd

Nøjagtig sådan har jeg det også. Uanset om jeg har siddet og øvet for mig selv før jeg ringer op så ender det bare med at blive kludret og til sidst skråler jeg bare: Ring til mig på dette nummer!

Anmeld

8. juli 2009

Mikkelmusen

En ting jeg heller ikke kan er at blande mælk...
Hvis jeg f.eks. skal spise en skål cornflakes eller drikke et glas mælk eller lign. så kan jeg ikke hælde en rest mælk i skålen og så åbne en ny og hælde mere i. Så åbner jeg hellere en ny og lader sjatten stå til manden. Jeg synes det er ulækkert og overbevist om jeg bliver syg.

Jeg tror lidt det er traume fra min efterskoletid hvor halvfyldte dunke med mælk med samme dato blev hældt over i én dunk, så det fyldte mindre i køleskabet. Jeg kan godt se det smarte, men det er bare ulækkert i mine øjne.

Anmeld

8. juli 2009

oo

Mette+Mathias skriver:

Se, dét kan jeg så ikke forstå? Hvem gider gå ud af døren og ligne en som lige er stået op??? Ja, det gør du *gg*men altså.. Jeg går da i bad, skifter tøj, sætter hår og lægger (lidt) make-up hver dag, - den eneste dag hele året hvor jeg enten ikke går i bad eller det først sker meget sent på dagen, er 1. juledag som er total afslapning med familien, uden pc!

jeg har det helt okay med den måde jeg ser ud på lige når jeg er stået op  aj, jeg er ærlig talt bedøvende ligeglad når det drejer sig om en indkøbstur, men jeg tar da tøj på og går i bad osv hvis jeg skal på universitetet eller på besøg eller på tur, som vi fx skal idag. men en liter mælk og en pakke rugbrød kan skismer ikke få mig ud af mit komfortable tøj og morgenhår!

Anmeld

8. juli 2009

Tynen

Mikkelmusen skriver:

En ting jeg heller ikke kan er at blande mælk...
Hvis jeg f.eks. skal spise en skål cornflakes eller drikke et glas mælk eller lign. så kan jeg ikke hælde en rest mælk i skålen og så åbne en ny og hælde mere i. Så åbner jeg hellere en ny og lader sjatten stå til manden. Jeg synes det er ulækkert og overbevist om jeg bliver syg.

Jeg tror lidt det er traume fra min efterskoletid hvor halvfyldte dunke med mælk med samme dato blev hældt over i én dunk, så det fyldte mindre i køleskabet. Jeg kan godt se det smarte, men det er bare ulækkert i mine øjne.

Der ER bare noget med åbnet mælk, ikk´?

Anmeld

8. juli 2009

Mikkelmusen

Tynen skriver:

Der ER bare noget med åbnet mælk, ikk´?

Jo det er sgu ulækkert. Mine svigerforældre kan også sagtens lade mælken stå på sofabordet hele formiddagen og så sætte den ind ved middagstid og TRO den er ligeså frisk som da de tog den ud!!

Det måtte jeg så rette op på da jeg flyttede sammen med kæresten, for han har jo bare altid gjort sådan... !!!

Anmeld

8. juli 2009

TbCp

Nej hvor får jeg grinet over den tråd her

Jeg hader når folk kommer for sent. Har jeg inviteret til middag kl. 18... så er det kl. 18 og jeg står klar med maden!!! Så er der altid lige dem der der kommer 10-15 min for sent, og det er altid børnene der får skylden

Så kan jeg blive så drønirriteret på folk der ikke kan slappe af. Min mor f.eks. kan ikke bare komme herud og drikke en kop kaffe, nej nej så skal hun altid lige finde et eller andet at lave imens. SÆT DIG DOG NED OG LAD MIN HJEM VÆRE I FRED!

Tilgengæld kan jeg også blive edderspændt over folk der ikke kan komme lidt i omdrejninger. Min mand f.eks. hvis vi skal noget en dag. 5 min. inden vi skal ud af døren skal han lige tjekke mail, tisse, drikke en kop kaffe, tjekke olie på bilen osv. osv. HALLOOOOO du har ligesom vidst den sidste uge at vi skulle afsted kl. 15.30 idag.

At dele popkorn/slik med folk der skovler det ind. Så føler jeg at jeg selv er nødt til at skovle også for at nå at få noget og så sidder man der allesammen med munden fuldstændig proppet med slik og en håndfuld i hver hånd.

Når man mand mener at der godt lige kan være lidt mere i skraldespanden og balancerer en tom mælkekarton på toppen istedet for at gå ud med posen.

Nogle af mine egne dårlige vaner er f.eks. at jeg ikke kan slappe af efter aftensmaden inden alt er ryddet af bordet og sat væk. Kan ikke bare blive siddene og slappe af. Kan slet ikke koncentrere mig om en samtale hvis der står mad og tallerkner på bordet.
En anden ting er at jeg simpelthen ikke kan nøjes med et stykke tyggegummi. Jeg skal have minimum 2 stk. i munden på en gang, gerne en hel pakke hvis det er muligt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.